Delovišče pod Črnim Kalom, 4. 11. 2022. Foto: TV Slovenija/posnetek zaslona
Delovišče pod Črnim Kalom, 4. 11. 2022. Foto: TV Slovenija/posnetek zaslona

Vključevanje Italije v postopke umeščanja dvotirnosti ni presenečenje. Tudi za vzporedni drugi tir oziroma za spremenjen državni prostorski načrt bo potrebna čezmejna presoja.

Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je pred kratkim prav na gradbišču sedanjega tira povedala, da "je potrebna čezmejna presoja vplivov na okolje. Mi delamo, kot veleva zakonodaja, se ne ukvarjamo, kako bi skrajšali pot, ker mislimo, da je to najhitrejša pot do našega cilja. Je pa res, da so vsi objekti in tir, kjer stojimo, umeščeni v prostor. Zato pričakujemo manj izzivov kot v prvem krogu."

Trenutno poteka čezmejna strateška in celovita presoja vplivov na okolje za raven državnega prostorskega načrtovanja. V praksi to pomeni, da je Slovenija Italiji poslala gradivo. Izvedena je bila tudi tehnična konzultacija med strokovnjaki, tako v pisarnah kot na terenu. Ogledali so si traso od Glinščice in Vinjana do Ospa in Dekanov.

Na ministrstvu za okolje, podnebje in energijo so prepričani, da so jim takrat pojasnili vsa vprašanja. Če bodo sosedi imeli še kakšna, jim bodo podali strokovna pojasnila. Uradno mnenje od italijanskega resornega ministrstva pričakujejo do 15. maja. Časovnica, ki predvideva sprejetje državnega načrta v oktobru letos, ni ogrožena. Kot pravijo na okoljskem ministrstvu, gre za običajno tehnično mnenje v postopku.