Festival Maribor je naš bo na odru Gallusove dvorane Cankarjevega doma odprla Aida, Verdijeva velika opera v štirih dejanjih. Gre za koprodukcijo SNG-ja Maribor in Cankarjevega doma, po premieri januarja 2014 v Gallusovi dvorani je doživela vrsto gostovanj, med drugim tudi na Japonskem. Foto: Tiberiu Marta
Festival Maribor je naš bo na odru Gallusove dvorane Cankarjevega doma odprla Aida, Verdijeva velika opera v štirih dejanjih. Gre za koprodukcijo SNG-ja Maribor in Cankarjevega doma, po premieri januarja 2014 v Gallusovi dvorani je doživela vrsto gostovanj, med drugim tudi na Japonskem. Foto: Tiberiu Marta

Celotni program festivala Maribor je naš si lahko pogledate tukaj.

V okviru festivala Maribor je naš bo Cankarjev dom (CD) do 30. januarja gostil izbor opernih, plesnih in gledaliških uspešnic mariborskega ansambla. V okviru festivala bodo v sklopu Likovni kritiki izbirajo do 3. februarja v prvem preddverju na ogled fotografije Damjana Švarca po izboru umetnostne zgodovinarke Nataše Smolič.

Damjan Švarc, ki deluje na področjih portretne, gledališke in arhitekturne fotografije, je obiskoval umetnostno akademijo v Rotterdamu, smer vizualno oblikovanje. Od leta 2011 je gostujoči predavatelj arhitekturne vizualizacije na Fakulteti za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo Univerze v Mariboru. Foto: Damjan Švarc/SNG Maribor
Damjan Švarc, ki deluje na področjih portretne, gledališke in arhitekturne fotografije, je obiskoval umetnostno akademijo v Rotterdamu, smer vizualno oblikovanje. Od leta 2011 je gostujoči predavatelj arhitekturne vizualizacije na Fakulteti za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo Univerze v Mariboru. Foto: Damjan Švarc/SNG Maribor

Aida, Verdijev drugi ustvarjalni vrh
Giuseppe Verdi je Aido skomponiral po naročilu egiptovskega kediva Ismaila Paše v počastitev svetovnega odprtja Sueškega prekopa leta 1871. Zgodbo za opero je prispeval francoski egiptolog Edouard Mariette Bey, libreto pa Antonio Ghislanzoni. In prav s to monumentalno stvaritvijo je Verdi po operni mojstrovini Rigoletto, ki jo je napisal pri osemintridesetih letih, doživel svoj drugi ustvarjalni vrh.

Med Slovenskim narodnim gledališčem Maribor in Cankarjevim domom obstaja posebna kemija. Zmag na domačih in tujih odrih, ki jih doživlja ta kremeniti umetniški korpus z dramo, opero in baletom pod eno streho, se veselimo, kot da bi bile naše lastne. Nekako tudi so. Še posebej, ko zaživijo na odrskih deskah naših dvoran. Tako jih doživlja tudi ljubljansko občinstvo.

Generalna direktorica Cankarjevega doma Uršula Cetinski

Opera v štirih dejanjih razkriva ekspresivno moč tradicionalnih glasbenih oblik, zlasti arije, ansambla in recitativa, ki v novi preobleki ustrezajo zahtevam novega ideala glasbene drame. Aida zavzema med Verdijevimi operami posebno mesto tudi zaradi vključevanja baletov, koračnic, mogočnih zborov in pompoznih sprevodov. Ob vsem zunanjem sijaju pa skladatelj ne pozablja na psihološko globino in posledično prepričljivost svojih likov, piše na spletni strani mariborskega gledališča.

V vlogi Aide bo nastopila Daria Masiero, poveljnik straže Radames je Renzo Zulian. V operi pojejo še Irena Petkova, Slavko Sekulić, Valentin Pivovarov, Jaki Jurgec, Andreja Zakonjšek Krt in Martin Sušnik. Dirigent predstave je Francesco Rosa, režiser Pier Francesco Maestrini, scenograf Alfredo Troisi, kostumograf Luca Dall'Alpi, za oblikovanje luči skrbi Pascal Merat, koreograf je Edward Clug.

Opera v štirih dejanjih, ki je nastala v koprodukciji SNG-ja Maribor in CD, bo na ogled drevi ob 19. uri, na sporedu festivala pa bo tudi 16. januarja ob isti uri.

Še dve predstavi v Clugovi koreografiji
Na odru Linhartove dvorane bo ljubljansko premiero doživela baletna pravljica Kekec, nova uspešnica koreografa Edwarda Cluga in zasedbe Katalena, ki je na odrih zaživela tudi kot poklon 100. obletnici slovenskega baleta. Kekec bo na sporedu 19. in 20. januarja.

Prav tako v Clugovi koreografiji je nastal balet Peer Gynt, ki je bil leta 2016 v Cankarjevem domu deležen stoječih ovacij občinstva, pozneje pa ga je za uprizoritev odkupila Dunajska opera, na sporedu pa bo prav tako 19. januarja.

Edward Clug: Peer Gynt. Foto: Tiberiu Marta / SNG Maribor
Edward Clug: Peer Gynt. Foto: Tiberiu Marta / SNG Maribor
Festival bo 21. januarja v Klubu Lili Novy ponudil še en pogovorni večer Toneta Partljiča (na posnetku) z gosti, tokrat z Mitjo Čandrom, Markom Crnkovičem in Melito Forstnerič. Foto: MMC/Miloš Ojdanić
Festival bo 21. januarja v Klubu Lili Novy ponudil še en pogovorni večer Toneta Partljiča (na posnetku) z gosti, tokrat z Mitjo Čandrom, Markom Crnkovičem in Melito Forstnerič. Foto: MMC/Miloš Ojdanić

Najboljša predstava v 2018 na Hrvaškem
Smrt v Benetkah v koreografiji Valentine Turcu, ki je nastala v koprodukciji SNG-ja Maribor in HNK-ja Zagreb, je hrvaški Večernji list ocenil za najboljšo predstavo preteklega leta na Hrvaškem. Smrt v Benetkah bo v Cankarjevem domu gostovala 22. januarja.

Dramski balet Smrt v Benetkah je SNG Maribor ustvaril v koprodukciji z Baletom Hrvaškega narodnega gledališča v Zagrebu. Foto: Tiberiu Marta / SNG Maribor
Dramski balet Smrt v Benetkah je SNG Maribor ustvaril v koprodukciji z Baletom Hrvaškega narodnega gledališča v Zagrebu. Foto: Tiberiu Marta / SNG Maribor

Turandot in Somrak bogov za sklenitev festivala
25. in 27. januarja bo sledilo gostovanje Puccinijeve opere Turandot. V glavni vlogi poje Rebeka Lokar, ki trenutno, kot so zapisali v Cankarjevem domu, velja za eno najbolj iskanih Turandot v Evropi.

Festival bo torej 30. januarja sklenila uprizoritev Somrak bogov v režiji Daliborja Matanića, ki je prepričala občinstvo in kritike tako domačih kot tujih odrov.