Foto: Radio Maribor/Bratko Zavrnik
Foto: Radio Maribor/Bratko Zavrnik

Mariborska občina zbira odzive javnosti na predlagane spremembe javnega potniškega prometa. Temu številni očitajo neučinkovitost, saj traja vožnja z avtobusom v povprečju do štirikrat dlje kot z avtomobilom. Zato so pripravili tudi javno okroglo mizo.

Mariborska občina bi avtobusni promet prenovila z uvedbo 6 hitrejših glavnih prog in več počasnejših povezovalnih. Večinoma bi vozile po dosedanjih trasah, a spremembe, ki bi za nekatere potnike podaljšale pot do postajališča, so naletele na največ kritik udeležencev javne tribune. Stanovalka naselja Košaki:

"V našem naselju ni pločnikov, zato mladina do bolj oddaljene postaje ob bolj prometni cesti ne bo mogla varno."

Čeprav želi občina večini zagotoviti postajališče v razdalji do 300 metrov od doma, bi pot po novem ponekod znašala tudi do kilometer, kar je za starejše in gibalno ovirane nesprejemljivo.

Starejši pozdravljajo novo postajališče pri domu Pod Gorco in nasprotujejo spremembi linije pri domu na Teznu. Marjan Holc iz Sveta za starejše pa poziva tudi k boljšemu informiranju:

"Starejši se težko navadijo na spremembe, sploh pa, če so informacije slabe in napačne."

Nova ureditev naj bi izboljšala tudi dostopnost Univerzitetnega kliničnega centra, a se vrstijo opozorila, da pri bolnišnici že zdaj nastajajo hudi zastoji. Spremembe avtobusnih linij so sicer dobro zastavljene, a bodo učinkovite le ob ureditvi infrastrukture, opozarja voznik avtobusa Matjaž Kotnik:

"Peš cone niso urejene, kolesarske steze niso urejene, tudi prehodi ... kot voznik avtobusa pa ugotavljam, da so postajališča nevarna in neprimerna, predvsem za invalide in starejše."

Mariborska občina predloge zbira do 12. februarja na spletu, v občinski stavbi in na mestnih četrtih: prejeli so že 1000 izpolnjenih anket in 300 pobud. Predlog sprememb bodo predvidoma dopolnili do sredine marca.