Obvestila

Ni obvestil.

Obvestila so izklopljena . Vklopi.

Kazalo

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

MMC RTV 365 Radio Televizija mojRTV × Menu

LED smerniki v megli za večjo varnost

26.12.2018

Ker vožnja v zelo gosti megli predstavlja veliko tveganje za varnost prometa, je DARS v zadnjem času izvedel več ukrepov, s katerimi želi povečati varnost ob zmanjšani vidljivosti. Pred dnevi so začeli testirati še sistem vidnega vodenja prometa v primeru megle na Golem vrhu – to je na odseku avtoceste med Senožečami in razcepom Nanos. Rdeče luči LED vozniku nakazujejo rob vozišča ter ga vodijo v primeru megle. Ob manjši megli se luči zgolj vklopijo, ob gostejši pa utripajo in s tem dodatno opozarjajo voznika na večjo previdnost in zbranost. LED-smernike bo DARS uporabljal tudi za opozarjanje na močno burjo, ki je tudi značilna za ta odsek in je prav tako nevaren pojav za udeležence v prometu.

DARS je začel preizkušati sistem, ko LED rdeče luči vozniku nakazujejo rob vozišča ter ga vodijo v primeru megle.

Ker vožnja v zelo gosti megli predstavlja veliko tveganje za varnost prometa, je DARS v zadnjem času izvedel več ukrepov, s katerimi želi povečati varnost ob zmanjšani vidljivosti. Pred dnevi so začeli testirati še sistem vidnega vodenja prometa v primeru megle na Golem vrhu – to je na odseku avtoceste med Senožečami in razcepom Nanos. Rdeče luči LED vozniku nakazujejo rob vozišča ter ga vodijo v primeru megle. Ob manjši megli se luči zgolj vklopijo, ob gostejši pa utripajo in s tem dodatno opozarjajo voznika na večjo previdnost in zbranost. LED-smernike bo DARS uporabljal tudi za opozarjanje na močno burjo, ki je tudi značilna za ta odsek in je prav tako nevaren pojav za udeležence v prometu.

Mestni malčki, ki to več niso, ostajajo najbolj dinamičen, priljubljen in z različnimi modeli zapolnjen avtomobilski razred. Vsaj v naši deželi. In med vsemi temi avtomobili smo v zadnjih nekaj dneh opazili Hyundaia i 20. Malček ima kar nekaj argumentov. Med drugim je njegova dirkaška različica zmagala na zadnji dirki državnega prvenstva v reliju, kar tudi ni povsem brezpredmeten podatek. Civilna verzija pa je doživela resnično obsežno prenovo. Z nekaj drugače ukrivljeno pločevino je zunanja podoba malčka precej drugačna, kot je bila ob rojstvu omenjene generacije. Svetila, detajli na sprednjem delu in občutna prenova prtljažnih vrat ter zadnjega odbijača so vozilo prestavile po lestvici proti resnobnejšim, umirjenejšim vozilom.

Še bolj je prenovljena notranjost, v kateri so izginili še zadnji znaki »korejskosti« – pod katero razumemo trdo plastiko in ne dovolj premišljene podrobnosti. Kabina je sodobna, prijazna in funkcionalna, kar voznika še posebej poboža. V novi izpeljanki so na voljo nekateri najsodobnejši asistenčni elementi, recimo sistem za ohranitev voznega pasu, opozarjanje pred naletom, samodejni preklop med dolgimi in zasenčenimi lučmi, pa še kaj bi se našlo; vsi pripomočki so na voljo brez prevelikih cirkusov in pompa in so spretno vkomponirani v različne ravni opreme.

Tudi pri agregatih je nekaj posebnosti. Stari dobri 1,25-litrski bencinski štirivaljnik je še vedno tu. Še vedno je zanesljiv in nikomur ne bo treba v rumenem jopiču  na ulico zaradi njegove porabe goriva. Nižje se sicer šopiri litrski trivaljnik, klasični 1,4-litrski štirivaljnik pa se je poslovil. Motorček je tako zelo prijazen in ubogljiv, da samo petstopenski menjalnik sploh ne moti; takole sestavljen i20 bo brez dvoma še naprej prva izbira številnih voznikov, ki so ne le znamki, temveč tudi temu malčku zvesti zdaj že kar nekaj generacij.

Tik pred novoletnim »zdajci,« še zanimivo presenečenje iz Citroena, bolje rečno iz PSA-ja. Pri Peugeotu si že nekaj časa mastijo brke z SUV-jevskima uspešnicama 3008 in 5008. Bilo bi nelogično in nesmotrno, da bi Citroen stal ob strani. Tako so pred nekaj dnevi tudi v Sloveniji predstavili nov model C5 Aircoss. Avtomobil zanimivega, da ne zapišemo atraktivnega videza ni le še eden v SUV-jevski poplavi, saj prinaša tudi kup tehnoloških premier. Med njimi je najbrž tudi simbolična vrnitev hidravličnih elementov podvozja. Ker je bil C5 zadnji model z legendarno citroenovo »hidravliko,« je pohvalno od snovalcev, da so v novinca spet namestili to zanimivo tehnologijo. Več o tem kot tudi o novincu samem, pa v kateri naslednjih oddaj.

Nemški Ruesselsheim na Majni, kjer domuje Opel, bo postal »Električno mesto«. S podporo zveznega gospodarskega ministrstva bodo začeli v naslednjih mesecih vzpostavljati omrežje s približno 1300 polnilnimi postajami po mestu. Vsaka javno dostopna polnilna postaja bo oskrbovala 72 prebivalcev, kar bo pomenilo največjo gostoto polnilnih postaj glede na število prebivalcev ne samo v Nemčiji, temveč tudi v celotni Evropski uniji. Za primerjavo: Hamburg, ki je glede infrastrukture za polnjenje trenutno vodilno nemško mesto, ima za 1,8 milijona prebivalcev 785 polnilnih postaj. Opel torej s svojo »elektroofenzivo« misli zelo resno.

 


Avtomobilsko prometne minute

863 epizod


Avtomobilsko prometne minute so namenjene novostim na avtomobilskem trgu, tako svetovnim predstavitvam, kot tudi novim avtomobilom, ki so na voljo kupcem v Sloveniji.

LED smerniki v megli za večjo varnost

26.12.2018

Ker vožnja v zelo gosti megli predstavlja veliko tveganje za varnost prometa, je DARS v zadnjem času izvedel več ukrepov, s katerimi želi povečati varnost ob zmanjšani vidljivosti. Pred dnevi so začeli testirati še sistem vidnega vodenja prometa v primeru megle na Golem vrhu – to je na odseku avtoceste med Senožečami in razcepom Nanos. Rdeče luči LED vozniku nakazujejo rob vozišča ter ga vodijo v primeru megle. Ob manjši megli se luči zgolj vklopijo, ob gostejši pa utripajo in s tem dodatno opozarjajo voznika na večjo previdnost in zbranost. LED-smernike bo DARS uporabljal tudi za opozarjanje na močno burjo, ki je tudi značilna za ta odsek in je prav tako nevaren pojav za udeležence v prometu.

DARS je začel preizkušati sistem, ko LED rdeče luči vozniku nakazujejo rob vozišča ter ga vodijo v primeru megle.

Ker vožnja v zelo gosti megli predstavlja veliko tveganje za varnost prometa, je DARS v zadnjem času izvedel več ukrepov, s katerimi želi povečati varnost ob zmanjšani vidljivosti. Pred dnevi so začeli testirati še sistem vidnega vodenja prometa v primeru megle na Golem vrhu – to je na odseku avtoceste med Senožečami in razcepom Nanos. Rdeče luči LED vozniku nakazujejo rob vozišča ter ga vodijo v primeru megle. Ob manjši megli se luči zgolj vklopijo, ob gostejši pa utripajo in s tem dodatno opozarjajo voznika na večjo previdnost in zbranost. LED-smernike bo DARS uporabljal tudi za opozarjanje na močno burjo, ki je tudi značilna za ta odsek in je prav tako nevaren pojav za udeležence v prometu.

Mestni malčki, ki to več niso, ostajajo najbolj dinamičen, priljubljen in z različnimi modeli zapolnjen avtomobilski razred. Vsaj v naši deželi. In med vsemi temi avtomobili smo v zadnjih nekaj dneh opazili Hyundaia i 20. Malček ima kar nekaj argumentov. Med drugim je njegova dirkaška različica zmagala na zadnji dirki državnega prvenstva v reliju, kar tudi ni povsem brezpredmeten podatek. Civilna verzija pa je doživela resnično obsežno prenovo. Z nekaj drugače ukrivljeno pločevino je zunanja podoba malčka precej drugačna, kot je bila ob rojstvu omenjene generacije. Svetila, detajli na sprednjem delu in občutna prenova prtljažnih vrat ter zadnjega odbijača so vozilo prestavile po lestvici proti resnobnejšim, umirjenejšim vozilom.

Še bolj je prenovljena notranjost, v kateri so izginili še zadnji znaki »korejskosti« – pod katero razumemo trdo plastiko in ne dovolj premišljene podrobnosti. Kabina je sodobna, prijazna in funkcionalna, kar voznika še posebej poboža. V novi izpeljanki so na voljo nekateri najsodobnejši asistenčni elementi, recimo sistem za ohranitev voznega pasu, opozarjanje pred naletom, samodejni preklop med dolgimi in zasenčenimi lučmi, pa še kaj bi se našlo; vsi pripomočki so na voljo brez prevelikih cirkusov in pompa in so spretno vkomponirani v različne ravni opreme.

Tudi pri agregatih je nekaj posebnosti. Stari dobri 1,25-litrski bencinski štirivaljnik je še vedno tu. Še vedno je zanesljiv in nikomur ne bo treba v rumenem jopiču  na ulico zaradi njegove porabe goriva. Nižje se sicer šopiri litrski trivaljnik, klasični 1,4-litrski štirivaljnik pa se je poslovil. Motorček je tako zelo prijazen in ubogljiv, da samo petstopenski menjalnik sploh ne moti; takole sestavljen i20 bo brez dvoma še naprej prva izbira številnih voznikov, ki so ne le znamki, temveč tudi temu malčku zvesti zdaj že kar nekaj generacij.

Tik pred novoletnim »zdajci,« še zanimivo presenečenje iz Citroena, bolje rečno iz PSA-ja. Pri Peugeotu si že nekaj časa mastijo brke z SUV-jevskima uspešnicama 3008 in 5008. Bilo bi nelogično in nesmotrno, da bi Citroen stal ob strani. Tako so pred nekaj dnevi tudi v Sloveniji predstavili nov model C5 Aircoss. Avtomobil zanimivega, da ne zapišemo atraktivnega videza ni le še eden v SUV-jevski poplavi, saj prinaša tudi kup tehnoloških premier. Med njimi je najbrž tudi simbolična vrnitev hidravličnih elementov podvozja. Ker je bil C5 zadnji model z legendarno citroenovo »hidravliko,« je pohvalno od snovalcev, da so v novinca spet namestili to zanimivo tehnologijo. Več o tem kot tudi o novincu samem, pa v kateri naslednjih oddaj.

Nemški Ruesselsheim na Majni, kjer domuje Opel, bo postal »Električno mesto«. S podporo zveznega gospodarskega ministrstva bodo začeli v naslednjih mesecih vzpostavljati omrežje s približno 1300 polnilnimi postajami po mestu. Vsaka javno dostopna polnilna postaja bo oskrbovala 72 prebivalcev, kar bo pomenilo največjo gostoto polnilnih postaj glede na število prebivalcev ne samo v Nemčiji, temveč tudi v celotni Evropski uniji. Za primerjavo: Hamburg, ki je glede infrastrukture za polnjenje trenutno vodilno nemško mesto, ima za 1,8 milijona prebivalcev 785 polnilnih postaj. Opel torej s svojo »elektroofenzivo« misli zelo resno.

 


29.05.2024

Taktni vozni red

Taktni vozni red je že dolgo poznan v številnih evropskih državah, pomeni pa redne odhode vlakov in avtobusov v določenih intervalih.


23.05.2024

Številni podcenjujejo zaviranje pri električnih skirojih

Kako hitro se lahko ustavi voznik e-skiroja, če mu nekaj nenadoma prekriža pot. Pri Zavarovalnici Triglav se zdaj lahko pohvalijo z novo pridobitvijo, in sicer s simulatorjem vožnje z električnim skirojem, ki voznikom lahko pokaže, kako hitro se je mogoče ustaviti, kakšna je zavorna pot. Prve izkušnje so zanimive in zgovorne, namreč ni jih malo, ki se uštejejo in začnejo prepozno zavirati in pač trčijo v oviro, ki je lahko marsikaj ali marsikdo. O novi pridobitvi in izkušnjah na simulatorju bomo govorili z vodjo projektov za varno mobilnost pri omenjeni zavarovalnici Ano Cergolj Kebler in strokovnim sodelavcem oddaje Andrejem Brglezom.


16.05.2024

Kitajski avtomobilizem

O kitajskem avtomobilskem trgu in prodoru kitajskih avtomobilov tudi k nam se zadnje čase veliko govori. Lani je na naše ceste zapeljalo okrog 1100 avtomobilov s Kitajske, letos jih bo gotovo več. Kako je poslovati s Kitajci, kako oni gledajo na naš trg in kako poskušajo s svojimi izdelki prodreti v svet?


09.05.2024

Kitajska s ciljem: postati prvi proizvajalec avtomobilov na svetu

Pri nas so avtomobilski saloni praktično preživeti, povsem drugače pa je na Kitajskem. Tam je avtomobilski val neverjetno velik, praktično čez noč je nastalo preko sto avtomobilskih znamk, proizvodne številke gredo v milijone. Da so avtomobili na pohodu, dokazuje tudi nedavni avtomobilski salon v Pekingu, ki si ga je v desetih dneh ogledalo skoraj 900 tisoč obiskovalcev, videli pa so kar 117 svetovnih premier in 278 električnih in plug-in hibridnih vozil.


25.04.2024

Mnogo motoristov pred nesrečo sploh ne zavira

Čeprav je zavorni sistem ABS tudi na motorjih prisoten že več desetletij, je med motoristi pogosto še vedno aktualna debata o tem, ali se lahko kdo hitreje ustavi z zavornim sistemom ABS ali ne.


18.04.2024

Elektrifikacija vozil je tu, toda kaj bomo z odpadnimi baterijami?

Število električnih vozil na cesti je iz dneva v dan večje. Kako je in bo s servisi, strokovnimi kadri, kako z recikliranjem baterij? Pa ne gre samo za baterije, zraven so še elektromotorji in kup elektronike, za katero so potrebna nova znanja in nova opremljenost servisnih delavnic. Da je to nujno in da se je električni prihodnosti treba prilagoditi zdaj, poudarja Andrej Brglez. Pred dnevi so odprli središče za baterije osebnih in gospodarskih vozil. Kako deluje in kako je opremljeno, o tem generalni direktor skupine Emil Frey za Slovenijo Jožko Tomšič.


11.04.2024

Kitajska je vse večja konkurenca evropski avtomobilski industriji

Slovenska avtomobilska industrija predstavlja v celoti 10 odstotkov slovenskega bruto domačega proizvoda, podjetja v tej dejavnosti prispevajo k petini slovenskega izvoza, zato je nujno, da se prestrukturirajo v skladu z digitalnim in zelenim prehodom. Zato so bo vlada prizadevala do leta 2027 zagotoviti 200 milijonov evrov. Da gre za edinstveno povezovanje med državo, znanostjo in gospodarstvom.


04.04.2024

Gumarska industrija si mane roke zaradi elektrifikacije vozil

Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta?


04.04.2024

Električni avtomobili prinašajo renesanso v gumarsko industrijo

Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta, je Janez Martinčič preveril pri poznavalcu avtomobilov in mobilnosti Andreju Brglezu.


28.03.2024

Avtomobilski oglasi tudi čez mejo dobrega okusa

Z Andrejem Brglezom o tem, da so oglasi za avtomobile dandanes zelo pestri, včasih tudi že čez mejo dobrega okusa. V zadnjem času so posamezne reklame za avtomobile bolj ozko usmerjene, namenjene točno določenim skupinam uporabnikov. Na ta način skušajo proizvajalci oziroma prodajalci ta ali oni avtomobil približati točno določeni osebi in jo prepričati, da je namenjen prav njej. Ni dvoma, da na mnoge potencialne kupce tovrstna reklama bolj ali manj deluje.


14.03.2024

SharePlanica: Dostop v Planico tudi za osebe z invalidnostjo

Letos bo, kar zadeva obisk Planice, že drugo leto zapored obiskovalcem v pomoč car-sharing platforma "Shareplanica". Na ta način poskušajo zmanjšati število avtomobilov na parkiriščih ob prizorišču. Letos pa so akcijo še nadgradili, na platformi se namreč lahko povezujejo osebe z invalidnostjo, ki bi želele priti v Planico in tisti, ki so jih pripravljeni tja peljati. Pokrovitelj akcije je Mastercard, med ambasadorji akcije pa je tudi nekaj znanih imen, med njimi Jurij Tepeš in Cene Prevc.


07.03.2024

Vsi smo na isti poti

Ob svetovnem dnevu varčevanja z energijo in trajnostnega odnosa do okolja sta Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo in Agencija za varnost prometa ustvarila novo video-kampanjo 'Vsi smo na isti poti'. V njej poudarjajo pomen medsebojnega spoštovanja in ozaveščenosti vseh udeležencev v prometu. V glavni vlogi nastopa kolesar, ki med vožnjo opazuje, kako se do njega obnašajo drugi udeleženci v prometu, seveda pa se mora tudi sam obnašati strpno in prijazno do drugih. Sogovornika Janeza Martinčiča bosta nacionalni koordinator za kolesarjenje Gregor Steklačič in igralka Gorka Berden, ki nastopa v spotih.


29.02.2024

Evropski avto leta

Po slovenskem avtu leta 2024 smo zdaj dobili tudi evropski avto leta. To je električni renault scenic e-tech. Med glasovalci je že nekaj let slovenski novinar Sebastjan Plevnjak.


22.02.2024

Večje je lepše, a tudi bolj uporabno?

Avtomobili postajajo vse večji, pa tudi težji, predvsem so na teži pridobili električni avtomobili. Ta rast avtomobilov ima seveda svoje vzroke in prednosti, imajo pa vse te povečave tudi nekatere negativne posledice. Zato se tudi Andrej Brglez upravičeno sprašuje, če smo ubrali pravo pot, saj predvsem okolju na ta način zagotovo ne delamo usluge.


15.02.2024

Kako zanesljivi so naši avtomobili?

Kako zanesljivi so avtomobili, ki jih vozimo? Izpostavljamo rezultate mednarodne raziskave o zadovoljstvu z avtomobili. Lani spomladi in poleti je potekala v več evropskih državah, tudi v Sloveniji, skupno pa je v njej sodelovalo več kot 30.000 potrošnikov za približno toliko avtomobilov.


01.02.2024

Anatomija vožnje

Anonimizirani podatki več kot 100 tisoč uporabnikov mobilne aplikacije DRAJV, ki spremlja in ocenjuje način vožnje ter nagrajuje varne voznike, so na novo zaživeli na DRAJV zemljevidu, ki je javno dostopen vsem uporabnikom. Na enem mestu so tako zbrani podatki o najbolj nevarnih odsekih oziroma najpogostejših izzivih v prometu.


25.01.2024

50 let golfa, simbola ljudskega avtomobila

Edini avtomobil, po katerem smo poimenovali kar razred, kateremu pripada, je volkswagnov golf. Letos praznuje abrahama, v osmih generacijah so jih izdelali in prodali več kot 37 milijonov.


18.01.2024

Naj bodo naši najmlajši v avtu varni

V prihodnjih minutah pa k najmlajšim udeležencem v prometu, ki so kot sopotniki v prometu povsem odvisni od nas. Nekateri se še vedno premalo zavedajo, kako zelo pomembno je, da imamo dober otroški varnostni sedež, pa seveda tudi, da je ustrezno nameščen.


11.01.2024

Kaj prinaša novi potniški center v Ljubljani?

Začela se je gradnja novega potniškega centra v Ljubljani, ki seveda prinaša kar nekaj motenj v prometu. Gradnja bo po napovedih trajala dve leti in v tem času se bomo morali prilagajati občasnim zaporam in oviram na gradbišču. Če bi tak ali podoben projekt izpeljali pred recimo vsaj 30 leti, bi bilo danes marsikaj drugače. Ampak kar zadeva mobilnosti, smo zadaj še kje.


04.01.2024

Električna mobilnost v 2024

V preteklem letu smo zelo veliko govorili o električni mobilnosti. Na tem področju so zelo močni kitajski proizvajalci, ki so tudi odgovorni, da so proizvajalci električnih vozil le začeli počasi popuščati s cenami, ki pa so še vedno zelo visoke. Kakšne so smernice in kaj lahko pričakujemo letos in v prihodnjih letih? O vsem tem Janez Martinčič in Andrej Brglez.


Stran 1 od 44
Prijavite se na e-novice

Prijavite se na e-novice

Neveljaven email naslov