Obvestila

Ni obvestil.

Obvestila so izklopljena . Vklopi.

Kazalo

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

MMC RTV 365 Radio Televizija mojRTV × Menu

Vodik lahko postane resna izbira

10.10.2020

Če bi sklepali po medijski prisotnosti v zadnjem času, potem je zagotovo elektrika med pogonskimi gorivi v tem času najbolj aktualna in vroča. Andrej Brglez pa poudarja, da potekajo resna testiranja letal, ladij, tovornjakov in avtobusov na vodik. Če vodik kot pogonsko sredstvo prodre med te velike porabnike, potem bo zagotovo morala slediti tudi avtomobilska industrija. Fordov ranger wildtrack je atraktiven in zmogljiv poltovornjak, ki mu ob terenskih sposobnostih ne manjka tudi urbanih ambicij. Zabeležimo še prihod prenovljenega najbolj prodajanega Citroenovega modela C3.

Če bo vodik resno prodrl v te večje porabnike, potem se zna zgoditi, da ga bodo resneje jemali tudi v avtomobilski industriji

Elektrike imamo zadnje čase polna usta, je pa res, da se je zadnje čase res izjemno zgostil prihod električnih primerkov – tudi na naše dvorišče. Andrej Brglez pa poudarja, da je resna možnost, ki jo zadnje čase preizkušajo v letalih, ladjah, avtobusih in kamionih, tudi vodik, čeprav ima tudi svoje težave. Kakorkoli, če bo resno prodrl v te večje porabnike, potem se zna zgoditi, da ga bodo resneje jemali tudi v avtomobilski industriji.

Pa se za nekaj minut potopimo v skrivnostni svet poltovornjakov. Pred nekaj meseci so nam ljudje pri Fordu prišepnili, da so več kot zadovoljni s prodajo svojega poltovornjaka, imenovanega Ranger. Kako tudi ne bi bili; po vseh podatkih gre za najbolje prodajani poltovornjak v Evropi. Ob tem je seveda treba vedeti, da v domovini pickupov, ki je na oni strani Atlantika, Rangerja in druščino imenujejo "napol poltovornjake". Čistokrvni, poltovornjaki normalne velikosti, so v Ameriki večji stroji; pri Fordu na primer legendarni F- 150.

Na Slovenskem moramo biti vedno nekaj posebnega in Ranger se nam je prikupil v  izpeljanki, imenovani "Reptor". Gre za izjemno atraktiven avto, ki je še najbliže dirkalnikom za vztrajnostne preizkušnje čez drn in strn ali pa za eno tistih zabavljaških tekmovanj, na katerih poltovornjaki na izjemno dolgih vzmeteh skačejo po stadionu kot žogice za ping pong. Na srečo pa so pri Fordu pomislili tudi na voznike, ki jim ni do tega, da bi se po svetu prevažali v pošasti iz "jurskega sveta", vseeno pa bi radi imeli kultiviran, zmogljiv in zanesljiv poltovornjak. Pri Fordu ga imajo … Imenuje se Ranger Wildtrak in si je od plenilskega prazgodovinskega brata sposodil predvsem agregat in menjalnik. Le dva litra dizelske tehnologije biturbo pridelata zajetnih157 kilovatov, ki pa se prav lepo zložijo na cestišče ob pomoči čisto novega desetstopenjskega menjalnika. Seveda ni treba poudarjati, da je priklopljivi štirikolesni pogon obvezna oprema.  Ranger v opremi Wildtrak ne skriva svojih urbanih ambicij. Dvojna kabina je gnil kompromis; zadaj je prostora za podmladek do konca osnovne šole, keson, v starih časih največja primerjalna prednost pickupov, pa se s tem zmanjša do dolžine prtljažnega prostora malo ambicioznejšega karavana. V našem primeru je keson pred elementi varovala imenitna aluminijasta navojnica, a kaj, ko je njeno vložišče le še bolj zmanjšalo praktičnost kesona samega. Sicer pa je Ranger s tako opremo popolnoma primerljiv z vsemi drugimi sodobnimi vozili, saj ima prav vse asistenčne sisteme, ki jih zapoveduje sodobna avtomobilska moda. Ob njegovi mogočni podobi je, če seveda vklopimo razum, tudi poraba goriva spodobna, saj je mogoče doseči tudi manjše vrednosti od osmih litrov – to je za tri stote več kot dve toni težko vozilo odličen rezultat. In še to: wildtraka je na cesti lahko prepoznati. Vozi se v unikatni, le njemu namenjeni oranžni barvi.

Še o prenovljenem Citroenu C3, ki se je pripeljal v teh dneh. Gre za najbolj prodajan model te znamke, ki se je že do sedaj rad bahal s številnimi barvnimi kombinacijami – zdaj so število teh dvignili že na 97. Spremenjen je predvsem sprednji del, kjer izstopajo LED žarometi, ki so poslej v serijski opremi, v kateri je zdaj tudi nekaj več asistenčnih sistemov. Tudi znotraj je poudarek na živahni barvitosti, izstopajo tudi novi sedeži. Bencinska motorja sta na voljo ali z 61 ali z 81 kilovati, dizelski je 75 kilovatni, z močnejšim bencinskim je lahko tudi samodejni menjalnik. Cena za osnovni model s šibkejšim bencinskim motorjem je 11.500 evrov, a izkušnje v zadnjih letih povedo, da kupci večinoma segajo po bogatejši opremi Shine – s to je C3 za 800 evrov dražji.

Prihodnji teden se pripelje potrditev, da elektrika prihaja na velika vrata. Prihaja VW ID.3.


Avtomobilsko prometne minute

863 epizod


Avtomobilsko prometne minute so namenjene novostim na avtomobilskem trgu, tako svetovnim predstavitvam, kot tudi novim avtomobilom, ki so na voljo kupcem v Sloveniji.

Vodik lahko postane resna izbira

10.10.2020

Če bi sklepali po medijski prisotnosti v zadnjem času, potem je zagotovo elektrika med pogonskimi gorivi v tem času najbolj aktualna in vroča. Andrej Brglez pa poudarja, da potekajo resna testiranja letal, ladij, tovornjakov in avtobusov na vodik. Če vodik kot pogonsko sredstvo prodre med te velike porabnike, potem bo zagotovo morala slediti tudi avtomobilska industrija. Fordov ranger wildtrack je atraktiven in zmogljiv poltovornjak, ki mu ob terenskih sposobnostih ne manjka tudi urbanih ambicij. Zabeležimo še prihod prenovljenega najbolj prodajanega Citroenovega modela C3.

Če bo vodik resno prodrl v te večje porabnike, potem se zna zgoditi, da ga bodo resneje jemali tudi v avtomobilski industriji

Elektrike imamo zadnje čase polna usta, je pa res, da se je zadnje čase res izjemno zgostil prihod električnih primerkov – tudi na naše dvorišče. Andrej Brglez pa poudarja, da je resna možnost, ki jo zadnje čase preizkušajo v letalih, ladjah, avtobusih in kamionih, tudi vodik, čeprav ima tudi svoje težave. Kakorkoli, če bo resno prodrl v te večje porabnike, potem se zna zgoditi, da ga bodo resneje jemali tudi v avtomobilski industriji.

Pa se za nekaj minut potopimo v skrivnostni svet poltovornjakov. Pred nekaj meseci so nam ljudje pri Fordu prišepnili, da so več kot zadovoljni s prodajo svojega poltovornjaka, imenovanega Ranger. Kako tudi ne bi bili; po vseh podatkih gre za najbolje prodajani poltovornjak v Evropi. Ob tem je seveda treba vedeti, da v domovini pickupov, ki je na oni strani Atlantika, Rangerja in druščino imenujejo "napol poltovornjake". Čistokrvni, poltovornjaki normalne velikosti, so v Ameriki večji stroji; pri Fordu na primer legendarni F- 150.

Na Slovenskem moramo biti vedno nekaj posebnega in Ranger se nam je prikupil v  izpeljanki, imenovani "Reptor". Gre za izjemno atraktiven avto, ki je še najbliže dirkalnikom za vztrajnostne preizkušnje čez drn in strn ali pa za eno tistih zabavljaških tekmovanj, na katerih poltovornjaki na izjemno dolgih vzmeteh skačejo po stadionu kot žogice za ping pong. Na srečo pa so pri Fordu pomislili tudi na voznike, ki jim ni do tega, da bi se po svetu prevažali v pošasti iz "jurskega sveta", vseeno pa bi radi imeli kultiviran, zmogljiv in zanesljiv poltovornjak. Pri Fordu ga imajo … Imenuje se Ranger Wildtrak in si je od plenilskega prazgodovinskega brata sposodil predvsem agregat in menjalnik. Le dva litra dizelske tehnologije biturbo pridelata zajetnih157 kilovatov, ki pa se prav lepo zložijo na cestišče ob pomoči čisto novega desetstopenjskega menjalnika. Seveda ni treba poudarjati, da je priklopljivi štirikolesni pogon obvezna oprema.  Ranger v opremi Wildtrak ne skriva svojih urbanih ambicij. Dvojna kabina je gnil kompromis; zadaj je prostora za podmladek do konca osnovne šole, keson, v starih časih največja primerjalna prednost pickupov, pa se s tem zmanjša do dolžine prtljažnega prostora malo ambicioznejšega karavana. V našem primeru je keson pred elementi varovala imenitna aluminijasta navojnica, a kaj, ko je njeno vložišče le še bolj zmanjšalo praktičnost kesona samega. Sicer pa je Ranger s tako opremo popolnoma primerljiv z vsemi drugimi sodobnimi vozili, saj ima prav vse asistenčne sisteme, ki jih zapoveduje sodobna avtomobilska moda. Ob njegovi mogočni podobi je, če seveda vklopimo razum, tudi poraba goriva spodobna, saj je mogoče doseči tudi manjše vrednosti od osmih litrov – to je za tri stote več kot dve toni težko vozilo odličen rezultat. In še to: wildtraka je na cesti lahko prepoznati. Vozi se v unikatni, le njemu namenjeni oranžni barvi.

Še o prenovljenem Citroenu C3, ki se je pripeljal v teh dneh. Gre za najbolj prodajan model te znamke, ki se je že do sedaj rad bahal s številnimi barvnimi kombinacijami – zdaj so število teh dvignili že na 97. Spremenjen je predvsem sprednji del, kjer izstopajo LED žarometi, ki so poslej v serijski opremi, v kateri je zdaj tudi nekaj več asistenčnih sistemov. Tudi znotraj je poudarek na živahni barvitosti, izstopajo tudi novi sedeži. Bencinska motorja sta na voljo ali z 61 ali z 81 kilovati, dizelski je 75 kilovatni, z močnejšim bencinskim je lahko tudi samodejni menjalnik. Cena za osnovni model s šibkejšim bencinskim motorjem je 11.500 evrov, a izkušnje v zadnjih letih povedo, da kupci večinoma segajo po bogatejši opremi Shine – s to je C3 za 800 evrov dražji.

Prihodnji teden se pripelje potrditev, da elektrika prihaja na velika vrata. Prihaja VW ID.3.


29.05.2024

Taktni vozni red

Taktni vozni red je že dolgo poznan v številnih evropskih državah, pomeni pa redne odhode vlakov in avtobusov v določenih intervalih.


23.05.2024

Številni podcenjujejo zaviranje pri električnih skirojih

Kako hitro se lahko ustavi voznik e-skiroja, če mu nekaj nenadoma prekriža pot. Pri Zavarovalnici Triglav se zdaj lahko pohvalijo z novo pridobitvijo, in sicer s simulatorjem vožnje z električnim skirojem, ki voznikom lahko pokaže, kako hitro se je mogoče ustaviti, kakšna je zavorna pot. Prve izkušnje so zanimive in zgovorne, namreč ni jih malo, ki se uštejejo in začnejo prepozno zavirati in pač trčijo v oviro, ki je lahko marsikaj ali marsikdo. O novi pridobitvi in izkušnjah na simulatorju bomo govorili z vodjo projektov za varno mobilnost pri omenjeni zavarovalnici Ano Cergolj Kebler in strokovnim sodelavcem oddaje Andrejem Brglezom.


16.05.2024

Kitajski avtomobilizem

O kitajskem avtomobilskem trgu in prodoru kitajskih avtomobilov tudi k nam se zadnje čase veliko govori. Lani je na naše ceste zapeljalo okrog 1100 avtomobilov s Kitajske, letos jih bo gotovo več. Kako je poslovati s Kitajci, kako oni gledajo na naš trg in kako poskušajo s svojimi izdelki prodreti v svet?


09.05.2024

Kitajska s ciljem: postati prvi proizvajalec avtomobilov na svetu

Pri nas so avtomobilski saloni praktično preživeti, povsem drugače pa je na Kitajskem. Tam je avtomobilski val neverjetno velik, praktično čez noč je nastalo preko sto avtomobilskih znamk, proizvodne številke gredo v milijone. Da so avtomobili na pohodu, dokazuje tudi nedavni avtomobilski salon v Pekingu, ki si ga je v desetih dneh ogledalo skoraj 900 tisoč obiskovalcev, videli pa so kar 117 svetovnih premier in 278 električnih in plug-in hibridnih vozil.


25.04.2024

Mnogo motoristov pred nesrečo sploh ne zavira

Čeprav je zavorni sistem ABS tudi na motorjih prisoten že več desetletij, je med motoristi pogosto še vedno aktualna debata o tem, ali se lahko kdo hitreje ustavi z zavornim sistemom ABS ali ne.


18.04.2024

Elektrifikacija vozil je tu, toda kaj bomo z odpadnimi baterijami?

Število električnih vozil na cesti je iz dneva v dan večje. Kako je in bo s servisi, strokovnimi kadri, kako z recikliranjem baterij? Pa ne gre samo za baterije, zraven so še elektromotorji in kup elektronike, za katero so potrebna nova znanja in nova opremljenost servisnih delavnic. Da je to nujno in da se je električni prihodnosti treba prilagoditi zdaj, poudarja Andrej Brglez. Pred dnevi so odprli središče za baterije osebnih in gospodarskih vozil. Kako deluje in kako je opremljeno, o tem generalni direktor skupine Emil Frey za Slovenijo Jožko Tomšič.


11.04.2024

Kitajska je vse večja konkurenca evropski avtomobilski industriji

Slovenska avtomobilska industrija predstavlja v celoti 10 odstotkov slovenskega bruto domačega proizvoda, podjetja v tej dejavnosti prispevajo k petini slovenskega izvoza, zato je nujno, da se prestrukturirajo v skladu z digitalnim in zelenim prehodom. Zato so bo vlada prizadevala do leta 2027 zagotoviti 200 milijonov evrov. Da gre za edinstveno povezovanje med državo, znanostjo in gospodarstvom.


04.04.2024

Gumarska industrija si mane roke zaradi elektrifikacije vozil

Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta?


04.04.2024

Električni avtomobili prinašajo renesanso v gumarsko industrijo

Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta, je Janez Martinčič preveril pri poznavalcu avtomobilov in mobilnosti Andreju Brglezu.


28.03.2024

Avtomobilski oglasi tudi čez mejo dobrega okusa

Z Andrejem Brglezom o tem, da so oglasi za avtomobile dandanes zelo pestri, včasih tudi že čez mejo dobrega okusa. V zadnjem času so posamezne reklame za avtomobile bolj ozko usmerjene, namenjene točno določenim skupinam uporabnikov. Na ta način skušajo proizvajalci oziroma prodajalci ta ali oni avtomobil približati točno določeni osebi in jo prepričati, da je namenjen prav njej. Ni dvoma, da na mnoge potencialne kupce tovrstna reklama bolj ali manj deluje.


14.03.2024

SharePlanica: Dostop v Planico tudi za osebe z invalidnostjo

Letos bo, kar zadeva obisk Planice, že drugo leto zapored obiskovalcem v pomoč car-sharing platforma "Shareplanica". Na ta način poskušajo zmanjšati število avtomobilov na parkiriščih ob prizorišču. Letos pa so akcijo še nadgradili, na platformi se namreč lahko povezujejo osebe z invalidnostjo, ki bi želele priti v Planico in tisti, ki so jih pripravljeni tja peljati. Pokrovitelj akcije je Mastercard, med ambasadorji akcije pa je tudi nekaj znanih imen, med njimi Jurij Tepeš in Cene Prevc.


07.03.2024

Vsi smo na isti poti

Ob svetovnem dnevu varčevanja z energijo in trajnostnega odnosa do okolja sta Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo in Agencija za varnost prometa ustvarila novo video-kampanjo 'Vsi smo na isti poti'. V njej poudarjajo pomen medsebojnega spoštovanja in ozaveščenosti vseh udeležencev v prometu. V glavni vlogi nastopa kolesar, ki med vožnjo opazuje, kako se do njega obnašajo drugi udeleženci v prometu, seveda pa se mora tudi sam obnašati strpno in prijazno do drugih. Sogovornika Janeza Martinčiča bosta nacionalni koordinator za kolesarjenje Gregor Steklačič in igralka Gorka Berden, ki nastopa v spotih.


29.02.2024

Evropski avto leta

Po slovenskem avtu leta 2024 smo zdaj dobili tudi evropski avto leta. To je električni renault scenic e-tech. Med glasovalci je že nekaj let slovenski novinar Sebastjan Plevnjak.


22.02.2024

Večje je lepše, a tudi bolj uporabno?

Avtomobili postajajo vse večji, pa tudi težji, predvsem so na teži pridobili električni avtomobili. Ta rast avtomobilov ima seveda svoje vzroke in prednosti, imajo pa vse te povečave tudi nekatere negativne posledice. Zato se tudi Andrej Brglez upravičeno sprašuje, če smo ubrali pravo pot, saj predvsem okolju na ta način zagotovo ne delamo usluge.


15.02.2024

Kako zanesljivi so naši avtomobili?

Kako zanesljivi so avtomobili, ki jih vozimo? Izpostavljamo rezultate mednarodne raziskave o zadovoljstvu z avtomobili. Lani spomladi in poleti je potekala v več evropskih državah, tudi v Sloveniji, skupno pa je v njej sodelovalo več kot 30.000 potrošnikov za približno toliko avtomobilov.


01.02.2024

Anatomija vožnje

Anonimizirani podatki več kot 100 tisoč uporabnikov mobilne aplikacije DRAJV, ki spremlja in ocenjuje način vožnje ter nagrajuje varne voznike, so na novo zaživeli na DRAJV zemljevidu, ki je javno dostopen vsem uporabnikom. Na enem mestu so tako zbrani podatki o najbolj nevarnih odsekih oziroma najpogostejših izzivih v prometu.


25.01.2024

50 let golfa, simbola ljudskega avtomobila

Edini avtomobil, po katerem smo poimenovali kar razred, kateremu pripada, je volkswagnov golf. Letos praznuje abrahama, v osmih generacijah so jih izdelali in prodali več kot 37 milijonov.


18.01.2024

Naj bodo naši najmlajši v avtu varni

V prihodnjih minutah pa k najmlajšim udeležencem v prometu, ki so kot sopotniki v prometu povsem odvisni od nas. Nekateri se še vedno premalo zavedajo, kako zelo pomembno je, da imamo dober otroški varnostni sedež, pa seveda tudi, da je ustrezno nameščen.


11.01.2024

Kaj prinaša novi potniški center v Ljubljani?

Začela se je gradnja novega potniškega centra v Ljubljani, ki seveda prinaša kar nekaj motenj v prometu. Gradnja bo po napovedih trajala dve leti in v tem času se bomo morali prilagajati občasnim zaporam in oviram na gradbišču. Če bi tak ali podoben projekt izpeljali pred recimo vsaj 30 leti, bi bilo danes marsikaj drugače. Ampak kar zadeva mobilnosti, smo zadaj še kje.


04.01.2024

Električna mobilnost v 2024

V preteklem letu smo zelo veliko govorili o električni mobilnosti. Na tem področju so zelo močni kitajski proizvajalci, ki so tudi odgovorni, da so proizvajalci električnih vozil le začeli počasi popuščati s cenami, ki pa so še vedno zelo visoke. Kakšne so smernice in kaj lahko pričakujemo letos in v prihodnjih letih? O vsem tem Janez Martinčič in Andrej Brglez.


Stran 1 od 44
Prijavite se na e-novice

Prijavite se na e-novice

Neveljaven email naslov