Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Moralna teža avtomobila – besedna zveza, ki jo zadnje čase pogosteje slišimo. Morda zveni malo čudno, upali bi si trditi, da tudi kar malo marketinško, a vseeno upamo, da ne preveč. Andrej Brglez razloži, da so poskusi dviga morale, če to tako imenujemo, v proizvodnji avtomobilov stari že več kot sto let, saj je že Henry Ford kontroliral svoje delavce na domu in preverjal, kako živijo njihove družine. Skratka, moralna teža avtomobila naj bi v prihodnosti dobila več teže.
Andrej Brglez razloži, da so poskusi dviga morale, če to tako imenujemo, v proizvodnji avtomobilov stari že več kot sto let, s tem se je ukvarjal že Henry Ford
Moralna teža avtomobila – besedna zveza, ki jo zadnje čase pogosteje slišimo. Morda zveni malo čudno, upali bi si trditi, da tudi kar malo marketinško, a vseeno upamo, da ne preveč. Andrej Brglez razloži, da so poskusi dviga morale, če to tako imenujemo, v proizvodnji avtomobilov stari že več kot sto let, saj je že Henry Ford kontroliral svoje delavce na domu in preverjal, kako živijo njihove družine. Skratka, moralna teža avtomobila naj bi v prihodnosti dobila več teže.
Zadnje čase sta verjetno najbolj pogosto omenjani besedi v minutah, ki jih na valu 202 namenjamo mobilnostnim vsebinam, električni in hibridni. Tudi danes bo tako, najprej pa nekaj vtisov o Hondinem novem jazzu s hibridnim pogonom. Po CR-V je to naslednji tovrstni Hondin model, ki je tudi v najnovejši generaciji ohranil značilnost prejšnjih, in sicer da na videz majhen mestni enoprostornež znotraj skriva izjemno veliko prostora – tudi na zadnji klopi. Z dobrimi 350 litri prostora v prtljažniku je lahko povsem primeren tudi za družinske prevoze. Armaturna plošča je v duhu modernih časov, se pravi digitalizirana, a vseeno pregledna in omogoča dokaj enostavno upravljanje avtomobila. Inovativni hibridni pogonski sklop sestavljajo: 1,5-litrski 72-kilovatni bencinski motor, ki poganja generator, ta pa polni litij-ionski akumulator, ki prek električnega motorja poganja prednji kolesi. Menjalnika ni. Če odločno pritisnemo na plin, se motor kar precej sliši, sicer pa se avtomobil pelje dokaj tiho in prijetno. Tudi povprečna poraba ne preseže petih litrov. S paketom opreme executive je jazz bogato opremljen, tudi z vsemi asistenčnimi sistemi, ki so na voljo, tudi s tistim, ki preprečuje zapustitev voznega pasu, ne manjka pa tudi radarski tempomat, ki deluje dobro. Žal se cena takega jazza povzpne že kar precej visoko, skoraj do 26 tisočakov, kar pomeni, da jih bomo na cesti lahko prešteli na prste.
Zdaj pa na kratko še o novosti, ki zaradi znane situacije pri nas še ni v prodaji, a bo kmalu. Citroen je pripeljal model C4, ki je potem, ko se je imenoval cactus, zdaj v 10. generaciji spet C4. Gre pa za kompaktni petvratnik, ki so mu dodali značilnosti križanca in kupeja – lahko rečemo, da je oblikovno zanimiv in atraktiven. Posebnost v kabini so prav gotovo vrtljiva stikala klimatske naprave s profilom zobnikov v obliki črke V, zanimiv pa je tudi nosilec tabličnega računalnika pred sopotnikom, ki ga lahko odstranimo in skupaj s tablico pospravimo v poseben predal. Udobje pri Citroenu zagotavljajo ob odličnem vzmetenju tudi z večjo medosno razdaljo, ki zagotavlja tudi več prostora zadaj. Ob bogatem izboru bencinskih in dizelskih motorjev je v ponudbi tudi povsem električno gnani C4, ki naj bi ponujal doseg do 350 kilometrov. Vsi modeli C4 naj bi bili naprodaj takoj po novem letu, ko bodo znane tudi cene.
863 epizod
Avtomobilsko prometne minute so namenjene novostim na avtomobilskem trgu, tako svetovnim predstavitvam, kot tudi novim avtomobilom, ki so na voljo kupcem v Sloveniji.
Moralna teža avtomobila – besedna zveza, ki jo zadnje čase pogosteje slišimo. Morda zveni malo čudno, upali bi si trditi, da tudi kar malo marketinško, a vseeno upamo, da ne preveč. Andrej Brglez razloži, da so poskusi dviga morale, če to tako imenujemo, v proizvodnji avtomobilov stari že več kot sto let, saj je že Henry Ford kontroliral svoje delavce na domu in preverjal, kako živijo njihove družine. Skratka, moralna teža avtomobila naj bi v prihodnosti dobila več teže.
Andrej Brglez razloži, da so poskusi dviga morale, če to tako imenujemo, v proizvodnji avtomobilov stari že več kot sto let, s tem se je ukvarjal že Henry Ford
Moralna teža avtomobila – besedna zveza, ki jo zadnje čase pogosteje slišimo. Morda zveni malo čudno, upali bi si trditi, da tudi kar malo marketinško, a vseeno upamo, da ne preveč. Andrej Brglez razloži, da so poskusi dviga morale, če to tako imenujemo, v proizvodnji avtomobilov stari že več kot sto let, saj je že Henry Ford kontroliral svoje delavce na domu in preverjal, kako živijo njihove družine. Skratka, moralna teža avtomobila naj bi v prihodnosti dobila več teže.
Zadnje čase sta verjetno najbolj pogosto omenjani besedi v minutah, ki jih na valu 202 namenjamo mobilnostnim vsebinam, električni in hibridni. Tudi danes bo tako, najprej pa nekaj vtisov o Hondinem novem jazzu s hibridnim pogonom. Po CR-V je to naslednji tovrstni Hondin model, ki je tudi v najnovejši generaciji ohranil značilnost prejšnjih, in sicer da na videz majhen mestni enoprostornež znotraj skriva izjemno veliko prostora – tudi na zadnji klopi. Z dobrimi 350 litri prostora v prtljažniku je lahko povsem primeren tudi za družinske prevoze. Armaturna plošča je v duhu modernih časov, se pravi digitalizirana, a vseeno pregledna in omogoča dokaj enostavno upravljanje avtomobila. Inovativni hibridni pogonski sklop sestavljajo: 1,5-litrski 72-kilovatni bencinski motor, ki poganja generator, ta pa polni litij-ionski akumulator, ki prek električnega motorja poganja prednji kolesi. Menjalnika ni. Če odločno pritisnemo na plin, se motor kar precej sliši, sicer pa se avtomobil pelje dokaj tiho in prijetno. Tudi povprečna poraba ne preseže petih litrov. S paketom opreme executive je jazz bogato opremljen, tudi z vsemi asistenčnimi sistemi, ki so na voljo, tudi s tistim, ki preprečuje zapustitev voznega pasu, ne manjka pa tudi radarski tempomat, ki deluje dobro. Žal se cena takega jazza povzpne že kar precej visoko, skoraj do 26 tisočakov, kar pomeni, da jih bomo na cesti lahko prešteli na prste.
Zdaj pa na kratko še o novosti, ki zaradi znane situacije pri nas še ni v prodaji, a bo kmalu. Citroen je pripeljal model C4, ki je potem, ko se je imenoval cactus, zdaj v 10. generaciji spet C4. Gre pa za kompaktni petvratnik, ki so mu dodali značilnosti križanca in kupeja – lahko rečemo, da je oblikovno zanimiv in atraktiven. Posebnost v kabini so prav gotovo vrtljiva stikala klimatske naprave s profilom zobnikov v obliki črke V, zanimiv pa je tudi nosilec tabličnega računalnika pred sopotnikom, ki ga lahko odstranimo in skupaj s tablico pospravimo v poseben predal. Udobje pri Citroenu zagotavljajo ob odličnem vzmetenju tudi z večjo medosno razdaljo, ki zagotavlja tudi več prostora zadaj. Ob bogatem izboru bencinskih in dizelskih motorjev je v ponudbi tudi povsem električno gnani C4, ki naj bi ponujal doseg do 350 kilometrov. Vsi modeli C4 naj bi bili naprodaj takoj po novem letu, ko bodo znane tudi cene.
Taktni vozni red je že dolgo poznan v številnih evropskih državah, pomeni pa redne odhode vlakov in avtobusov v določenih intervalih.
Kako hitro se lahko ustavi voznik e-skiroja, če mu nekaj nenadoma prekriža pot. Pri Zavarovalnici Triglav se zdaj lahko pohvalijo z novo pridobitvijo, in sicer s simulatorjem vožnje z električnim skirojem, ki voznikom lahko pokaže, kako hitro se je mogoče ustaviti, kakšna je zavorna pot. Prve izkušnje so zanimive in zgovorne, namreč ni jih malo, ki se uštejejo in začnejo prepozno zavirati in pač trčijo v oviro, ki je lahko marsikaj ali marsikdo. O novi pridobitvi in izkušnjah na simulatorju bomo govorili z vodjo projektov za varno mobilnost pri omenjeni zavarovalnici Ano Cergolj Kebler in strokovnim sodelavcem oddaje Andrejem Brglezom.
O kitajskem avtomobilskem trgu in prodoru kitajskih avtomobilov tudi k nam se zadnje čase veliko govori. Lani je na naše ceste zapeljalo okrog 1100 avtomobilov s Kitajske, letos jih bo gotovo več. Kako je poslovati s Kitajci, kako oni gledajo na naš trg in kako poskušajo s svojimi izdelki prodreti v svet?
Pri nas so avtomobilski saloni praktično preživeti, povsem drugače pa je na Kitajskem. Tam je avtomobilski val neverjetno velik, praktično čez noč je nastalo preko sto avtomobilskih znamk, proizvodne številke gredo v milijone. Da so avtomobili na pohodu, dokazuje tudi nedavni avtomobilski salon v Pekingu, ki si ga je v desetih dneh ogledalo skoraj 900 tisoč obiskovalcev, videli pa so kar 117 svetovnih premier in 278 električnih in plug-in hibridnih vozil.
Čeprav je zavorni sistem ABS tudi na motorjih prisoten že več desetletij, je med motoristi pogosto še vedno aktualna debata o tem, ali se lahko kdo hitreje ustavi z zavornim sistemom ABS ali ne.
Število električnih vozil na cesti je iz dneva v dan večje. Kako je in bo s servisi, strokovnimi kadri, kako z recikliranjem baterij? Pa ne gre samo za baterije, zraven so še elektromotorji in kup elektronike, za katero so potrebna nova znanja in nova opremljenost servisnih delavnic. Da je to nujno in da se je električni prihodnosti treba prilagoditi zdaj, poudarja Andrej Brglez. Pred dnevi so odprli središče za baterije osebnih in gospodarskih vozil. Kako deluje in kako je opremljeno, o tem generalni direktor skupine Emil Frey za Slovenijo Jožko Tomšič.
Slovenska avtomobilska industrija predstavlja v celoti 10 odstotkov slovenskega bruto domačega proizvoda, podjetja v tej dejavnosti prispevajo k petini slovenskega izvoza, zato je nujno, da se prestrukturirajo v skladu z digitalnim in zelenim prehodom. Zato so bo vlada prizadevala do leta 2027 zagotoviti 200 milijonov evrov. Da gre za edinstveno povezovanje med državo, znanostjo in gospodarstvom.
Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta?
Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta, je Janez Martinčič preveril pri poznavalcu avtomobilov in mobilnosti Andreju Brglezu.
Z Andrejem Brglezom o tem, da so oglasi za avtomobile dandanes zelo pestri, včasih tudi že čez mejo dobrega okusa. V zadnjem času so posamezne reklame za avtomobile bolj ozko usmerjene, namenjene točno določenim skupinam uporabnikov. Na ta način skušajo proizvajalci oziroma prodajalci ta ali oni avtomobil približati točno določeni osebi in jo prepričati, da je namenjen prav njej. Ni dvoma, da na mnoge potencialne kupce tovrstna reklama bolj ali manj deluje.
Letos bo, kar zadeva obisk Planice, že drugo leto zapored obiskovalcem v pomoč car-sharing platforma "Shareplanica". Na ta način poskušajo zmanjšati število avtomobilov na parkiriščih ob prizorišču. Letos pa so akcijo še nadgradili, na platformi se namreč lahko povezujejo osebe z invalidnostjo, ki bi želele priti v Planico in tisti, ki so jih pripravljeni tja peljati. Pokrovitelj akcije je Mastercard, med ambasadorji akcije pa je tudi nekaj znanih imen, med njimi Jurij Tepeš in Cene Prevc.
Ob svetovnem dnevu varčevanja z energijo in trajnostnega odnosa do okolja sta Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo in Agencija za varnost prometa ustvarila novo video-kampanjo 'Vsi smo na isti poti'. V njej poudarjajo pomen medsebojnega spoštovanja in ozaveščenosti vseh udeležencev v prometu. V glavni vlogi nastopa kolesar, ki med vožnjo opazuje, kako se do njega obnašajo drugi udeleženci v prometu, seveda pa se mora tudi sam obnašati strpno in prijazno do drugih. Sogovornika Janeza Martinčiča bosta nacionalni koordinator za kolesarjenje Gregor Steklačič in igralka Gorka Berden, ki nastopa v spotih.
Po slovenskem avtu leta 2024 smo zdaj dobili tudi evropski avto leta. To je električni renault scenic e-tech. Med glasovalci je že nekaj let slovenski novinar Sebastjan Plevnjak.
Avtomobili postajajo vse večji, pa tudi težji, predvsem so na teži pridobili električni avtomobili. Ta rast avtomobilov ima seveda svoje vzroke in prednosti, imajo pa vse te povečave tudi nekatere negativne posledice. Zato se tudi Andrej Brglez upravičeno sprašuje, če smo ubrali pravo pot, saj predvsem okolju na ta način zagotovo ne delamo usluge.
Kako zanesljivi so avtomobili, ki jih vozimo? Izpostavljamo rezultate mednarodne raziskave o zadovoljstvu z avtomobili. Lani spomladi in poleti je potekala v več evropskih državah, tudi v Sloveniji, skupno pa je v njej sodelovalo več kot 30.000 potrošnikov za približno toliko avtomobilov.
Anonimizirani podatki več kot 100 tisoč uporabnikov mobilne aplikacije DRAJV, ki spremlja in ocenjuje način vožnje ter nagrajuje varne voznike, so na novo zaživeli na DRAJV zemljevidu, ki je javno dostopen vsem uporabnikom. Na enem mestu so tako zbrani podatki o najbolj nevarnih odsekih oziroma najpogostejših izzivih v prometu.
Edini avtomobil, po katerem smo poimenovali kar razred, kateremu pripada, je volkswagnov golf. Letos praznuje abrahama, v osmih generacijah so jih izdelali in prodali več kot 37 milijonov.
V prihodnjih minutah pa k najmlajšim udeležencem v prometu, ki so kot sopotniki v prometu povsem odvisni od nas. Nekateri se še vedno premalo zavedajo, kako zelo pomembno je, da imamo dober otroški varnostni sedež, pa seveda tudi, da je ustrezno nameščen.
Začela se je gradnja novega potniškega centra v Ljubljani, ki seveda prinaša kar nekaj motenj v prometu. Gradnja bo po napovedih trajala dve leti in v tem času se bomo morali prilagajati občasnim zaporam in oviram na gradbišču. Če bi tak ali podoben projekt izpeljali pred recimo vsaj 30 leti, bi bilo danes marsikaj drugače. Ampak kar zadeva mobilnosti, smo zadaj še kje.
V preteklem letu smo zelo veliko govorili o električni mobilnosti. Na tem področju so zelo močni kitajski proizvajalci, ki so tudi odgovorni, da so proizvajalci električnih vozil le začeli počasi popuščati s cenami, ki pa so še vedno zelo visoke. Kakšne so smernice in kaj lahko pričakujemo letos in v prihodnjih letih? O vsem tem Janez Martinčič in Andrej Brglez.
Neveljaven email naslov