Most je povezal provinco Guangdong, kjer so številne tovarne, z nekdanjo portugalsko in britansko kolonijo, ki zdaj v okviru Kitajske uživata široko avtonomijo. Foto: Reuters
Most je povezal provinco Guangdong, kjer so številne tovarne, z nekdanjo portugalsko in britansko kolonijo, ki zdaj v okviru Kitajske uživata široko avtonomijo. Foto: Reuters
Most je odprl kitajski predsednik Ši Džinping. Foto: Reuters
Projekt je zaradi visokih stroškov in zamud pri gradnji deležen številnih kritik. Foto: Reuters
Kitajci odprli 55 km dolg, najdaljši most na svetu
Na Kitajskem odprli najdaljši most na morju

Most je Hongkong povezal z Macaom in mestom Žuhaj, ki je del celinske Kitajske. Na tem območju trenutno živi 68 milijonov ljudi, poroča BBC. Most je del kitajske pobude "širše zalivsko območje", s katero želijo povezati enajst mest v delti Biserne reke. 55 kilometrov dolg most bo čas vožnje – za promet bo odprt od srede naprej – skrajšal za več kot tri ure, tako da bo zdaj znašala na tej razdalji le 30 minut.

"Most ni zgolj ogromna prometna infrastruktura, ki so jo skupaj zgradili provinca Guangdong, Hongkong in Macao. Okrepil bo sodelovanje med Guangdongom, Hongkongom in Macaom na področju trgovine, financ, logistike, in turizma," je povedal hongkonški minister za transport Frank Čan Fan. Slovesnost ob odprtju je potekala v Žuhaju, poleg Šija pa so se je udeležili tudi voditelji Hongkonga in Macaa.

Posebna dovolilnica za prevoz
Most je sestavljen iz 400.000 ton jekla, kar je dovolj za 60 Eifflovih stolpov. Povezavo poleg mostu sestavlja še 6,7 kilometra dolg podvodni predor. Ne bo pa most popolnoma odprt za javnost. Potrebna bo namreč posebna dovolilnica, večina pa bo morala na poseben avtobus, če bodo želeli v Macao ali na celinsko Kitajsko.

Za številne ladje, ki plujejo v teh vodah, bo na voljo več enosmernih prehodov. Po načrtih bi moral most prenesti potres z magnitudo 8,0 po Richterjevi lestvici in močne sunke vetra med divjanjem tajfunov. Strukturo podpirajo trije kabelski mostovi, zdržala pa naj bi sunke vetra s hitrostmi do 340 kilometrov na uro.

Kritiki so ga poimenovali "most smrti"
Izgradnja mostu je sicer deležna tudi številnih kritik. Mnoge moti visoka cena. Na hongkonškem ministrstvu za promet so pojasnili, da so stroški presegli predvidene vsote zaradi nepredvidenih težav, povezanih z zahtevnimi pogoji gradnje na odprtem morju, povečanja stroškov dela in materiala kot tudi sprememb v načrtih gradnje.

Kritični so predvsem člani hongkonške opozicije, ki so ga označili za nepotrebnega. Pravijo, da je namen poudariti tesno povezanost mesta s Kitajsko, kar predstavlja težavo za številne Hongkonžane, ki si želijo ohraniti avtonomni status mesta. Kot piše BBC, so ga kritiki poimenovali "most smrti". Med gradnjo je umrlo devet delavcev na hongkonški strani, toliko pa po podatkih BBC-ja tudi na kitajski strani. Poškodovanih naj bi bilo okoli 200 delavcev.

Kitajci odprli 55 km dolg, najdaljši most na svetu
Na Kitajskem odprli najdaljši most na morju