Statistika pri prevozu otrok v šolo sicer ni črna, pravijo na policiji, kjer pa so vseeno samo lani glede uporabe zadrževalnih sistemov pri prevozu otrok ugotovili približno 5.400 kršitev. Foto: MMC RTV SLO
Statistika pri prevozu otrok v šolo sicer ni črna, pravijo na policiji, kjer pa so vseeno samo lani glede uporabe zadrževalnih sistemov pri prevozu otrok ugotovili približno 5.400 kršitev. Foto: MMC RTV SLO
Največ kršitev je na področju uporabe varnostnih pasov, tako v osebnih vozilih kot v avtobusih in organiziranih prevozih s kombiji. Ugotovljenih je bilo tudi 34 kršitev glede odgovornosti spremljevalcev in 32 kršitev v povezavi z vozniki, ki so opravljali organiziran prevoz. Foto: MMC RTV SLO
Andrej Brglez pravi, da je čudež, da se pri prevozu otrok v šolo še ni zgodila katastrofa. Foto: MMC RTV SLO

V pretekli sezoni šole varne vožnje smo v Avtomobilnosti šolam podarili 200 jahačev in obiskali 32 osnovnih šol, kjer smo učitelje in učence prve triade ozaveščali o tem, kako naj se varno peljejo v šolo.

Upamo, da so tudi z našo pomočjo in akcijo preostale šole spoznale, kako malo je treba, da se jahač namesti v kombi in otrokom omogoči, da sedijo varno, tem pa smo vbili v glavo misel, da se morajo v avtomobilu, kombiju ali avtobusu vedno pripeti.

Nevarno prevažanje otrok v šolo
Kaj smo opažali? Kot je opozoril naš strokovnjak za varno vožnjo Andrej Brglez, je stanje prevoza otrok v šole slabo. Veliko otrok živi v ruralnem okolju, kar pomeni, da se v šolo prevažajo s šolskimi kombiji ali avtobusi. Ko so izvajali raziskavo, so se v sodelovanju s policijo prepričali, da prevozi niso varni iz več razlogov. Še več, Brglez pravi, da se lahko zahvalimo zgolj čudežu ali sreči, da se še ni zgodila tragedija, saj otroci v kombijih pogosto niso pripeti, mlajši ne uporabljajo niti jahačev, otroci se v kombijih celo prevažajo s šolskimi torbami na ramenih.

Prav zato je nastal projekt varna vožnja v šolo, ki je bil v prvi fazi namenjen ozaveščanju v šolah in pri otrocih, v drugi fazi pa se bomo v Avtomobilnosti posvetili še drugim pomembnim dejavnikom pri prevozu otrok v šolo. To sta tehnična brezhibnost vozila in ustrezno psihofizično stanje voznika, ki sta prav tako osnova za varno vožnjo. Jeziček na tehtnici, ali bo voznik uspešno rešil kritičen položaj, v katerem se znajde, pa so marsikdaj njegove izkušnje.

Kako izurjeni so vozniki?
"Zdaj smo na drugi točki. Pogledali bomo, kako varni so vozniki, kako hitro zavirajo in pospešujejo. In ne samo varno, kako udobno se naši otroci vozijo na šolskih poteh. Vozila bomo opremili z mobilno napravo in aplikacijo Drajv, kjer bo razviden način vožnje, tako pa bomo dobili referenčno oceno. To je odličen pripomoček za nas oziroma vsakega posameznika, ki bi rad preveril, kako varno in udobno vozi," pravi Andrej Brglez in dodaja, da bomo tudi z novimi metodami in prijemi skušali izboljšati udobje prevoza otrok v šole.

Pri policiji sicer pojasnjujejo, da ni veliko situacij, ko zaznavajo, da vozilo ni tehnično brezhibno ali da voznikovo psihofizično stanje ni primerno za prevoz otrok, vseeno pa bi radi izključili vse take primere.

Matjaž Leskovar, inšpektor sektorja prometne policije, pravi, da seveda prihajajo modernejša vozila, z več nove tehnologije, ki lahko absolutno pripomorejo k večji varnosti. Tudi ceste so boljše, kot so bile. "Lahko pa bi več naredili s preventivo in tudi z nadzorom. Vendar pa nadzor le deloma pripomore k izboljšanju stanja. Več pripomore preventivna dejavnost, pogovori, tudi opozorila. Sodelovanje med šolo, starši, rejniki in prevozniškimi podjetji, ki soustvarjajo prevoze."

V novi sezoni šole varne vožnje bomo dejavni tudi v Avtomobilnosti.