Foto: Doris Markač - Ninetyframes
Foto: Doris Markač - Ninetyframes
Foto: Doris Markač - Ninetyframes
Foto: Doris Markač - Ninetyframes

Po izobrazbi je grafična oblikovalka, po srcu pa ilustratorka, ki ima zelo rada živali – največkrat se na njenih ilustracijah znajdejo prav prebivalci gozdov, še posebej medvedi. "Ta bitja nas spremljajo že od malih nog, so v zgodbicah, risankah in kot plišasti medvedki v naših objemih. Medvedja družina in mama medvedka pa mi predstavljata toploto in varnost ... tako so nastale tudi ilustracije z mojim malim belim medvedkom," pojasnjuje ozadje nastanka svoje ustvarjalne zgodbe Blackbear&Whitebear.

"Vložiti je treba veliko časa, osebnega dela in tudi sredstev za nabavo blaga, sit, barv, kar žal ni vedno poplačano v sorazmerju z vloženim, vendar delam to, kar me veseli, za prihodnost pa stiskamo tace," pravi ilustratorka. Foto: Blackbear&Whitebear

Nad celotnim procesom nastajanja izdelkov pod omenjeno znamko bedi sama: nariše ilustracije, potiska blago in na koncu še sešije oblačila. Takšno delo sicer predstavlja poseben izziv, a ji nudi zadovoljstvo, saj dela to, kar jo veseli, pravi.

Foto: Blackbear&Whitebear
Foto: Blackbear&Whitebear

Več o "mami medvedki" ljubkega ilustriranega medvedka, ki prebiva na ilustracijah ter na ročno izdelanih in potiskanih hlačkah, puloverčkih, copatkih in blazinicah, pa v kratkem pogovoru za MMC.

Kako je videti vaš povprečen delovni dan?
Moj dan se začne s skodelico kave in objavo na Instagramu, nato sledim svojemu seznamu opravil, preverim naročila in odgovorim na elektronsko pošto.

Naredim si seznam vseh naročenih izdelkov, nato začnem krojenje, zatem sledi tisk, ki me od vseh faz izdelave oblačil najbolj veseli.

Ker je treba počakati, da se po tisku barva malenkost posuši, si vzamem čas za pisanje osebnih sporočil in zahval naročnikom, ki jih vedno dodam k paketku.

Ko vse kose oblačil toplotno obdelam, sledi šivanje. Ta proces je časovno najobsežnejši, zato včasih kaj počaka tudi na naslednji dan.

Foto: Blackbear&Whitebear
Foto: Blackbear&Whitebear

Kako prepričati nekoga, naj si raje omisli vaš kos kot denimo oblačilo neke znamke dostopne mode za precej nižjo ceno?
Veliko časa in energije zahteva prav promocija znamke: predstavljam se staršem, izdelke naročajo tudi tete in babice, naročila pa prihajajo večinoma iz tujine.

Tistim, ki prepoznajo kakovost izdelkov, cena, ki je res nekoliko višja, kot jo imajo serijski izdelki, ni previsoka. Ko so otroci oblečeni v "medvedji" izdelek, moje ilustracije dejansko oživijo.

V mislih mi je ostalo sporočilo nekega očka iz Amerike, ki je naročil najmanjšo številko hlač, v bistvu je naročil “going home outfit”, se pravi kompletek za odhod iz porodnišnice. Poslal mi je elektronsko pismo, v katerem je napisal, da so te hlačke tako lepe, da jih bodo dali v okvir za spomin na prva oblačila.

Foto: Blackbear&Whitebear
Foto: Blackbear&Whitebear

Zakaj tudi pri otroških oblačilih dajati poudarek kakovosti in trajnosti, saj pogosto slišimo argument "ah, saj jih takoj prerastejo"?
Res je, da otroci oblačila hitro prerastejo, vendar kakovostni izdelki lahko počakajo na sestrico ali bratca, saj se ilustracije kljub pranju dobro ohranijo, tudi material je kakovosten, tako da oblačila obdržijo obliko, kar za nekatera cenejša konfekcijska oblačila pogosto ne velja.

Večinoma starši naročijo večje velikosti in se rokavi in hlačnice pač zavihajo, tako da imajo oblačila za dalj časa. Pred kratkim mi je neka mamica poslala sliko, s katere je razvidno, da majčko, ki jo je naročila za svojega sina, zdaj nosi še njegova mlajša sestrična. To je nekaj, kar me res razveseli!

Foto: Blackbear&Whitebear
Foto: Blackbear&Whitebear

Ko smo že omenili trajnost – od kod prihaja blago, iz katerega šivate oblačila?
Blago naročam izključno pri dobaviteljih, ki mi s certifikatom zagotavljajo kakovost, enako velja za barve, s katerimi na blago tiskam ilustracije, uporabljam izključno do otrok prijazne barve.

Koga izmed sodobnikov z vašega ustvarjalnega področja občudujete?
Takšnih je več ustvarjalcev, domačih in tujih, saj vem, da v svoje izdelke vložijo iskrenost, same sebe, vendar pa iščem svoj način izražanja, ki je povezan tudi s praktičnostjo in uporabnostjo.

Vaše ilustracije preveva duh pozitivnosti, tudi zase pravite, da vedno vidite dobro v ljudeh ...
Večinoma ilustracije nastajajo kot nekakšna terapija, sporočilo samemu sebi in drugim. Veseli me, da ljudem pomagajo, jim polepšajo dan in dajo dodatno motivacijo.

Foto: Blackbear&Whitebear
Foto: Blackbear&Whitebear

Kako bi opisali svoje leto 2018 in kakšni so načrti za prihajajoče?
Leto 2018 bi opisala kot nov začetek, saj se je veliko stvari zgodilo in veliko stvari je spremenilo mene in mojo medvedjo pot.

Leto lahko ocenim kot
delovno in tudi uspešno, za prihodnje pa imam že pripravljene novosti in upam, da bodo tudi novi izdelki naleteli na dober odziv.

Leto 2019 bo medvedje dobro. Leto, ki bo imelo prav poseben moto zame in za moje male medvedke, zato pogumno naprej!

Foto: Blackbear&Whitebear
Foto: Blackbear&Whitebear

(Vsako posamezno fotografijo lahko povečate s klikom.)