V Adrii Airways Tehniki so si oddahnili, da so dobili stabilnega lastnika. Foto: BoBo
V Adrii Airways Tehniki so si oddahnili, da so dobili stabilnega lastnika. Foto: BoBo
Stranka SD, socialni demokrati, socialdemokrati
V koalicijskem SD-ju bi raje videli delavski odkup podjetja. Foto: BoBo
false
V opozicijskem ZL-ju se bojijo za obstoj podjetja. Foto: BoBo

Slovenski državni holding (SDH) je imel v Adrii Airways Tehniki 52,33-odstotni delež, Aerodrom Ljubljana pa 47,67-odstotnega. Poljaki bodo morali plačati tudi posojilo, ki ga je Adria Airways Tehnika najela leta 2012.

Višine kupnine, ki jo prodajalca pričakujeta najpozneje v sredo, nista razkrila, neuradno pa naj bi Poljaki brez upoštevanja posojila za 100-odstotni delež odšteli dva milijona evrov.

Predsednik uprave SDH-ja Marko Jazbec in poslovodni direktor Aerodroma Ljubljana Zmago Skobir sta izrazila zadovoljstvo z doseženim poslom. Predsednik uprave Linetech Holding Piotr Kaczor je potrdil, da si bodo prizadevali za rast in razvoj družbe z vlaganjem v ljudi, nove tehnologije in opremo. "Po zaslugi te združitve se bodo povečale naše skupne zmogljivosti letalske podpore najpogostejših tipov letal: Boeing, Airbus, Bombardier, Embraer in ATR," je dejal.

Poljska skupina bo po novem imela skupaj šest hangarjev, namenjenih baznemu vzdrževanju letal, kar bo omogočalo hkratno servisiranje do 13 različnih letal C-klasifikacije, je pojasnil Kaczor.

Pričakujejo dobro sodelovanje s Poljaki
Olajšanje so občutili tudi v Adrii Airways Tehniki. "Vsi zaposleni v Adrii Airways Tehniki smo bili dolgo na trnih, kaj in kako se bo zgodilo. Zato sem vesel, da gre podjetje v roke uspešni družbi na področju vzdrževanja in servisiranja letal, za katero verjamem, da si bo prizadevala k uspehu in rasti. Obetam si dobro sodelovanje, ki ga bomo zasledovali s skupnim ciljem," je dejal direktor družbe Maksimiljan Pele.

Linetech Holding je začel na trgu poslovati leta 2009. Danes so navzoči na sedmih poljskih letališčih, med drugim v Varšavi, Krakovu, Gdansku in Vroclavu. Zaposlujejo več kot 200 ljudi, je zapisano na spletni strani družbe.

Adria Airways Tehnika, ki je na seznamu podjetij za privatizacijo, je evropski pooblaščeni servisni center za letala kanadskega proizvajalca Bombardier, usposobljen za vzdrževanje letal serije CRJ, vzdržujejo pa tudi letala evropskega proizvajalca Airbus. Kot hčerinska družba slovenskega letalskega prevoznika Adria Airways so nastali spomladi 2010, predtem pa so kot poseben sektor delovali znotraj Adrie Airways.

SD bi raje videl delavski odkup
V SD-ju so nad prodajo družbe za vzdrževanje letal Poljakom začudeni, saj so spomnili, da so bili med možnimi kupci podjetja tudi zaposleni, ki so v ta namen po njihovih navedbah iz svojih osebnih sredstev zagotovili velik del potrebne kupnine. "Prepričani smo, da si zaposleni v takih primerih zaslužijo podporo pri delavskem odkupu," so zapisali v SD-ju.

Slovenski državni holding (SDH) mora v skladu s strategijo upravljanja državnih naložb pri razpolaganju s kapitalskimi naložbami države, zlasti pred začetkom prodajnih postopkov, proučiti interes, možnosti in pogoje za notranje lastništvo zaposlenih, predvsem z vidika delavskega delničarstva ali zadružništva. V SD-ju se zato sprašujejo, ali je SDH izpolnil to zavezo iz strategije.

Zanima jih, kaj je odločilno vplivalo na odločitev SDH-ja, da Adrie Airways Tehnike ne proda zaposlenim v podjetju. V SD-ju obžalujejo, če so se odločili za prodajo pojskemu kupcu samo zaradi večje kupnine "brez premisleka o dolgoročnem razvoju podjetja in blaginji zaposlenih". Delavski odkupi pozitivno vplivajo na razvoj gospodarskih družb, pa tudi strateški interes države bi moral biti, da dobičke dolgoročno ohranja v Sloveniji. "S to prodajo Slovenija izgublja tudi glede na finančne kazalnike," so prepričani pri SD-ju.

ZL se boji za obstoj podjetja
Prodaja Adria Airways Tehnike lahko ogrozi obstoj podjetja in s tem bistveno poslabša pogoje za opravljanje letalske in letališke dejavnosti v Sloveniji, se bojijo v ZL-ju. V stranki sicer privatizacijam načelno nasprotujejo.

Prodaja neznanemu poljskemu kupcu, ki dejavnost opravlja šele pet let, je skrb vzbujajoča, so prepričani v stranki. SDH bi moral po njihovem mnenju poleg cene upoštevati tudi druga merila, kot so vpliv prodaje na zaposlenost, ohranitev sedeža podjetja na Brniku in razvoj letalstva v Sloveniji. "Ta merila pa so odločno na strani delavcev, ki so hoteli izvesti notranji odkup," so v izjavi za javnost zapisali v stranki.