Pravljica o ponovnem razcvetu Tomosa in celo potrojitvi proizvodnje,  ki jo je  Pikl pripovedoval ob prevzemu pred tremi leti, se je tako zkazala za prazne besede. Foto: BoBo
Pravljica o ponovnem razcvetu Tomosa in celo potrojitvi proizvodnje, ki jo je Pikl pripovedoval ob prevzemu pred tremi leti, se je tako zkazala za prazne besede. Foto: BoBo
Foto: MMC RTV SLO

Pikl je poročanje označil za laž in žuga s tožbo zaradi poslovne škode. Pošta Slovenije, ki se je zanimala za lastniški vstop v Tomos, je po njegovem prepričanju od namere odstopila prav zaradi poročanja nacionalne televizije. Ta je danes objavila dokument, ki ne le potrjuje njene navedbe, ampak tudi dokazuje, da je Hidria Piklu trajno prepovedala razpolagati z blagovno znamko.

Pikl je še včeraj vztrajal, da pravice ima, a ga dopis, ki ga je 14. marca letos prejel iz Hidrie, postavlja na laž. V njem ga Hidria obvešča, da odstopa od licenčne pogodbe in mu prepoveduje uporabo vseh Tomosovih blagovnih znamk. Hkrati ga obveščajo, da mu bodo za tri leta uporabe zaračunali 180.000 evrov in še 60.000 evrov pogodbene kazni, ker so razlogi za prekinitev pogodbe nastali na strani Tomosa.

Odločitev Hidrie je dokončna, kar pomeni, da ima Pikl trajno prepoved uporabe blagovne znamke Tomos. Odločitve v Hidrii niso sprejeli čez noč. Lastnika Tomosa so dve leti zaman pozivali k rednemu plačevanju obrokov in mu pošiljali opomine. Letos januarja je dolg narastel na skoraj 100.000 evrov. Pikl je včeraj zatrdil, da je do konca marca poravnal vse obveznosti iz licenčne pogodbe, zato je prepričan, da znamko lahko uporablja.

"Če nimam tega dovoljenja, jutri firmo zaprem," je Pikl včeraj izjavil pred novinarji.

Nov mesec brez plač
A kot kaže se bo Tomos zaprl kar sam. Proizvodnja stoji, delavci eden za drugim dajejo izredne odpovedi, okoli pol milijona avansov od kupcev je bilo očitno porabljenih v druge namene, delavci, ki še vztrajajo jutri ne bodo dobili plač, nič boljše ni s plačevanjem prispevkov za zaposlene. Pikl je včeraj zatrdil, da je poravnal do zadnjega centa in mahal s potrdilom, kar pa ne drži. Po naših informacijah je bilo na včerajšnji dan za 12 tisoč evrov neplačanih prispevkov. Računa Tomosa in podjetja MPO Moto sta blokirala Hidria in Furs, Pošta Slovenije je odstopila od namere za vstop v lastništvo, drugega rešitelja ni na vidiku, Pikl pa je danes napovedal, da bo do konca leta Tomos preselil nekam v okolico Celja.

Pravljica o ponovnem razcvetu Tomosa in celo potrojitvi proizvodnje, ki jo je Pikl pripovedoval ob prevzemu pred tremi leti, se je tako zkazala za prazne besede, Tomos pa je ena od klasičnih žrtev tajkunskih prevzemov s strani poslovnežev dvomljivega slovesa, ki se gredo biznis brez denarja, in ki jih banke izdatno zalagajo s krediti. Pikl je za seboj pustil pogorišče že v Bosni, naša država pa nikoli več ne bo videla okoli 18 milijonov evrov, ki jih je posodila Piklovemu prejšnjemu podjetju Kapis. Največja osmojenca pri tem sta DUTB in NLB. A državi to ni bila dovoljšna lekcija.

Prav v času, ko je stečajna upraviteljica Kapisa lani seštevala terjatve, je Slovenska investicijska banka Piklu odobrila novih 550 tisoč evrov kredita za reševanje Tomosa. Na SID-u odgovarjajo, da vedno najprej opravijo skrben pregled prosilca, ne samo finančnega, pač pa gredo tudi na zaupanje. Zaupanja vredna so bila menda tudi Piklova jamstva, nenazadnje pa je Pikl, odgovarjajo v SID-u, reševal in oživljal cenjeno slovensko blagovno znamko. Kdo vse se bo še ujel v mrežo Piklovega poslovnega leporečja? Po naših informacijah se za določene finančnih ugodnosti spet dogovarja z istimi bankami.