Odstranjevanje posledic ujme. Foto: BoBo
Odstranjevanje posledic ujme. Foto: BoBo

Na mednarodni zavarovalniški konferenci v Ljubljani, sicer posvečeni umetni inteligenci, je beseda tekla tudi o letošnjih ujmah. Reševanje zahtevkov in izplačevanje škod po avgustovskih poplavah poteka tekoče in brez posebnosti, zatrjujejo predstavniki zavarovalniških družb. In to kljub dejstvu, da je letošnje leto za zavarovalnice precej slabo – kar sedem škodnih dogodkov, uvrščenih med naravne nesreče, ob tem pa še zamrznitev dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja.

Direktor zavarovalniškega regulatorja Gorazd Čibej sicer na vprašanje, ali bodo zavarovalnice zato letos poslovale z izgubo, ne želi odgovoriti, pravi pa, da bodo najverjetneje morale omejiti izplačilo dividend.

Obseg škode še ni dokončno znan. (Fotografija je simbolična.) Foto: Shutterstock
Obseg škode še ni dokončno znan. (Fotografija je simbolična.) Foto: Shutterstock

Obseg celotne škode, ki so jo povzročile vremenske ujme pred nekaj tedni, sicer, kot pravi finančni minister Klemen Boštjančič, še vedno ni znan. "Mislim, da bomo v 14 dneh zelo blizu dejanske ocene škode, stroški bodo pa to bistveno presegli, tu bodo še posredne posledice, na katere bo treba odgovoriti."

Zaradi vse pogostejših vremenskih ujm bi gospodinjstva – ta so v tokratnih poplavah utrpela kar 80 odstotkov celotne škode, podjetja pa preostalih 20 – morala po mnenju zavarovalnic svoje premoženje v prihodnje bolje zavarovati. Na kakšen način konkretno, v ponedeljek ni bilo mogoče izvedeti, bodo pa očitno rešitve v obliki sistemske zakonodaje za to področje.

Prav tako kot ureditev umetne inteligence, ki vstopa na glavna vrata zavarovalnic. Pred njeno dokončno uveljavitvijo bo treba po besedah direktorja agencije za zavarovalni nadzor Gorazda Čibeja temeljito pripraviti le še zakonodajo, "kot na primer GDPR, postavljajo se vprašanja glede etike, v evropskem parlamentu je v zvezi s tem prav zdaj t. i. artifical inteligence act, ki bo te zadeve podrobneje naslovil".

Ne glede na to, da torej zakon o umetni inteligenci, ki ga Evropska unija prav zdaj sprejema, še ne deluje, je nova tehnologija v zavarovalništvu že pomemben igralec. Tako zavarovalniške produkte marsikje že predstavljajo roboti svetovalci, pred njihovo dokončno uveljavitvijo pa poznavalci opozarjajo na nujnost preglednosti, odgovornosti in zasebnosti pri uvajanju tovrstnih tehničnih rešitev.