Čeprav Louise Glück navadno piše o osebnih, pogosto travmatičnih življenjskih izkušnjah, bi težko trdili, da je izpovedna pesnica, saj se hkrati večkrat in močno naslanja na evropsko (zlasti starogrško) literarno dediščino in v svoji poeziji pogosto prevzema glas drugega človeka, boga ali celo predmeta, s čimer daje pesniškemu izrazu nepričakovano in svežo perspektivo. Tako je tudi v njeni zadnji zbirki Zvesta in krepostna noč iz leta 2014. Foto: Hiša poezije
Čeprav Louise Glück navadno piše o osebnih, pogosto travmatičnih življenjskih izkušnjah, bi težko trdili, da je izpovedna pesnica, saj se hkrati večkrat in močno naslanja na evropsko (zlasti starogrško) literarno dediščino in v svoji poeziji pogosto prevzema glas drugega človeka, boga ali celo predmeta, s čimer daje pesniškemu izrazu nepričakovano in svežo perspektivo. Tako je tudi v njeni zadnji zbirki Zvesta in krepostna noč iz leta 2014. Foto: Hiša poezije

Prvo pesniško zbirko je objavila leta 1968. skupaj pa je izdala trinajst pesniških zbirk in nekaj esejev o poeziji. Za svoje delo je prejela nešteto nagrad, med njimi Pulitzerjevo nagrado za zbirko Divja perunika in ameriško nacionalno knjižno nagrado za pesniško zbirko Zvesta in krepostna noč, svoje pesniško ustvarjanje pa je kronala leta 2020 z Nobelovo nagrado za književnost.

V utemeljitvi Nobelove nagrade so njen glas opisali kot nezmotljiv, preprost, skromen, tak, ki s svojo lepoto posameznikovo eksistenco povzdigne v univerzalno. Louise Glück v svoji poeziji izhaja iz sebe, otroštva, družinskih stikov, grških in klasičnih mitov, o katerih sta jo poučevala starša, ter iz mladostnih travm, ki pričajo o njenem iskanju sebe. V prvi kitici Zveste in krepostne noči piše:

/Moja zgodba se začne zelo preprosto: lahko sem govoril in bil sem srečen./
/Ali: lahko sem govoril in bil zato srečen./
/Ali: bil sem srečen in zato govoril./
/Bil sem kot žareča svetloba, ki šine skozi temen prostor./…/

Njeno iskanje je v resnici preslikava individualnega v univerzalno, zato se preigrava z glasovi prvoosebnega pričevalca, ženski in moški glasovi se prepletajo in menjavajo, da jih skoraj ne opaziš.

/V času, o katerem govorim, / je brat bral knjigo, ki jo je imenoval / zvesta in krepostna noč. / … / In nato je mahoma nastopil večer. / Slišala sem bratov glas, ki je kričal, da je doma./

V svojo zadnjo zbirko poezije je uvrstila tudi nekaj pesmi v prozi, za katere je navdih črpala iz črtic Franza Kafke.

Louise Glück uporablja prosti verz, prehaja iz prvoosebne pripovedovalke v fiktivno. Se poigrava z glasovi, stvarmi, osebami. V zbirki Zvesta in krepostna noč večinoma nastopa moški pripovedovalec. Njene pesmi so polne teme preteklosti, spominjanj, razglabljanj in črtanj med mejami časa. Zgodbe, ki so se zgodile v času in so obstale. Trpki spomini, ki puščajo nedokončanost, vprašanja in na koncu vsega tunel svetlobe.

/Mislim, da vas bom tule zapustil. Zdi se,/
/da tu ni popolnega konca./
/Pravzaprav so tukaj neskončni konci./
/Ali morda, ko se eden začne,/
/ostajajo samo še konci./

Iz oddaje S knjižnega trga.

Glück, Žagar, Despentes, Sodnik