Domen Gnezda Foto: Osebni arhiv
Domen Gnezda Foto: Osebni arhiv

Kot je za MMC povedal programski vodja dogodkov Domen Bohte, gre za preusmeritev v celoletno dogajanje produkcije. "Moja želja že nekaj let je bila, da se dogaja skozi vse leto. Jazzinty poteka že 21 let, pestro dogajanje je skoncentrirano na tisti teden, a je dejansko preveč glasbenikov, da bi jih lahko vse "stlačili" v tisti teden."

Letošnja rdeča nit je vloga tehnologija v sodobnih glasbenih praksah

Po določenih usklajevanjih in pripravi koncepta se je tako rodil celoletni cikel, ki pa se dotika rdeče niti poletne produkcije. "Vsako leto imamo neko rdečo nit, na podlagi katere se potem pripravi tudi program. Letos je rdeča nit zvok mladosti in prihodnosti, kjer skušamo povezati tehnologijo in sodobne glasbene prakse, pa tudi ta celotni digitalni preobrat, ki se dogaja po vseh dejavnosti, tudi na glasbenem področju. Prihodnje leto bo rdeča nit ljudska glasba v sodobnem času."

Posamezen mesečni dogodek je sestavljen iz treh dejavnosti: popoldanskega predavanja, večernega intervjuja in solokoncerta. "Osredinili smo se na solokoncerte, ker najboljše predstavijo avtorja, in glede na to, da je rdeča nit tehnologija, igra pomembno vlogo tudi elektronika." Ob tem doda, da je intervju pred koncertom nekakšen programski list, kjer obiskovalci več izvedo o izvajalcu in kaj lahko pričakujejo na koncertu.

Utrinek z ene izmed prejšnjih izdaj Jazzintyja. Foto: http://jazzinty.com/
Utrinek z ene izmed prejšnjih izdaj Jazzintyja. Foto: http://jazzinty.com/

Niz dogodkov odpira zvočni eksplorator Domen Gnezda

Prvi v ciklu se bo v petek predstavil Ljutomerčan Domen Gnezda. Po študiju džezkitare v Celovcu je po nasvetu profesorja šolanje nadaljeval na slovitem Berklee College of Music v Bostonu. "Ko sem pogledal študij, sem videl, da tam učijo številni priznani in znani profesorji za kitaro in da bi bila to res dobra odločitev. In sem šel." V Bostonu je študiral od 2009 do 2012, potem je vpisal magisterij kompozicije v Ljubljani.

"Dejstvo je, da je na Berkleeju na kupu zbranih res veliko različnih glasbenikov, samo kitaristov je bilo takrat okoli 1200, kar je res velikanska številka. Po eni strani si hitro postavljen pred dejstvo, da vidiš, kje si ti in kje so drugi. Po drugi strani te to prisili v to, da se zelo natančno stilsko usmeriš, da najdeš nekaj svojega, sicer si neprepoznaven." Kot pravi, je čas študija dobro izkoristil in našel svojo nišo, glede pridobivanja znanja v tako ugledni ustanovi pa je tako kot povsod. "Na voljo ga je ogromno, če ga človek izkoristi, lahko veliko pridobi, sem pa imel tudi kolege, ki so prišli bolj žurirat kot študirat."

V svojem glasbenem izrazu vključuje zvok električne kitare, ki se prepleta z modularnimi sintetizatorji in elektroniko. "Z modularnimi sintetizatorji sem se začel ukvarjati po vrnitvi s študija. Študij tam je pač zelo drag, življenje ni poceni, če se človek ukvarja z modularnimi sintetizatorji, pa to veliko stane. Že s tega vidika, če bi me to zanimalo že takrat, ne bi imel možnosti za delo na tem področju. Ko sem se vrnil v Slovenijo, sem začel ustvarjati in sem prišel do kakšnega evra, da sem lahko razširil svoj instrumentarij."

Do tega je prišlo iz želje po večji prilagodljivosti. "Najprej sem se ukvarjal s kitaro, potem sem začel raziskovati kitarske efekte in na tej točki sem ugotovil, da mi sami kitarski efekti ne bodo nudili te zvočnosti in fleksibilnosti, ki jo lahko najdem drugje. Moja pot je šla v modularne sinte, marsikaj se da narediti tudi s softverskimi rešitvami, a meni je bilo vedno bližje nekaj fizičnega, gumbi, lučke, kabli (smeh)."

Na eni od spletnih strani je označen kot zvočni eksplorator. "Sam opis je kar natančen. Zagotovo gre za raziskovanje zvoka. V katero smer me popelje, je različno, včasih imam fiksno idejo, kam želim, drugič preprosto raziskujem. Pritegnejo me zanimivi zvoki. Moja glasba, zanjo bi mogoče marsikdo rekel, da je vprašanje, ali je glasba sploh pravilno poimenovanje ali je bolj raziskovanje zvoka oz. bolj sound art. Po navadi se ne ukvarjam z oznakami, ampak ustvarjam, kot uho želi."

"Pomembnejši kot žanr so ljudje, s katerimi sodelujem"

Glasbeno se Gnezda udejstvuje na različne načine, pred nekaj leti je sodeloval tudi v poprockovskem bandu, sodeluje pa tudi s klasičnimi in džezovskimi glasbeniki. "Moja ugotovitev je, da mi je pomembneje sodelovati s pravimi ljudmi, kot pa način, kako se naše ideje realizirajo."

V času pandemije se je preselil v domačo Prlekijo in dobil otroka, čas pa izkoristil tudi za ustvarjanje. "Ko sem tu, imam kolege, s katerimi sodelujem. Teh sodelovanj je zaradi časa, v katerem živimo, manj, ampak kar se tiče izdajanja albumov, je pa bolj kot ne tako kot prej. Če delaš soloalbum, je pač lažje. Žal je pa koncertov manj, manj je tudi večjih projektov, čakamo, da se razmere izboljšajo, medtem je pa pač treba početi tudi kaj drugega."