Razstavili so kiparska dela v kamnu in bronu, nastala v zadnjih nekaj več kot petih letih. Razstava bo na ogled do 25. novembra, so sporočili iz brežiškega muzeja.

Gre za manjše figuralne skulpture. Glavni umetnikov motiv je poenostavljena, a še vedno prepoznavna človeška figura, je ob razstavi zapisala umetnostna zgodovinarka in njena koordinatorica Maruša Erpič.

Občutek gibanja in napetosti telesa daje Smilkovim upodobitvam premišljena in mojstrska obdelava linij. Uporaba prilepskega marmorja, ki izpričuje avtorjevo vpetost v rodno makedonsko okolje, pa posebno mehkobo.

Smilkova dela v bronu v nasprotju s črno-belo marmorno estetiko zaznamuje posebna tehnika patiniranja z vnosom barvnih prvin. Avtor sicer bron obdeluje različno. Njegove bronaste figure so v skupno celoto umeščene s kamnitimi podstavki, pogosto izdelanimi iz različnih kamnin, v raznolikih barvnih odtenkih in teksturah.

Ker so omenjena Smilkova dela nastajala tudi v obdobju epidemije covida, je na njihovo obliko, nazive in sporočilo vplivala tudi posledična socialna izoliranost.

Nikola Smilkov se je leta 1973 rodil v severnomakedonskem Štipu. Iz kiparstva je diplomiral na Univerzi sv. Cirila in Metoda v Skopju. Tam je tudi magistriral. Na pedagoški fakulteti sv. Klimenta Ohridskega Univerze v Bitoli je leta 2012 doktoriral na področju metodike likovne vzgoje. Sodeloval je na mednarodnih kiparskih simpozijih v Avstriji, Črni gori, Bolgariji in Turčiji. Razstavljal je v Avstriji, Sloveniji, na Hrvaškem, v Bosni in Hercegovini, Črni gori, Bolgariji, Romuniji, Franciji, Indiji, Turčiji, Nemčiji in Egiptu. Za svoje kiparsko delo je prejel več nagrad.