Razstava Vizije bo v nekdanjem skladišču soli Libertas v Kopru na ogled do 2. septembra.

Foto: Libertas/Samira Kentrić
Foto: Libertas/Samira Kentrić

Vizualna umetnica Samira Kentrić (1976) staplja javno, politično govorico z intimno sfero človekovega vsakdana, je mogoče prebrati v spletnem glasilu Mestne občine Koper e-Kopercapodistria. Dodalso, da avtorica z neposrednim izražanjem svojih čustev in stališč v jeziku, ki pogosto koketira s podobami množične kulture, nagovarja gledalce na njim prepoznaven način.

Naslovnica grafičnega romana Adna, v katerem sledimo zgodbi odrasle protagonistke ilustrirane knjižice Pismo Adni, ki je pri založbi Beletrina izšla leta 2016. Foto: Mladinska knjiga
Naslovnica grafičnega romana Adna, v katerem sledimo zgodbi odrasle protagonistke ilustrirane knjižice Pismo Adni, ki je pri založbi Beletrina izšla leta 2016. Foto: Mladinska knjiga

Prisluhniti razstavnim možnostim
Po besedah umetnice sta s kustosinjo Vesno Pajić začeli razstavo načrtovati že v zgodnji jeseni 2022. "Podobe sva izbrali iz veliko širšega nabora na podlagi kustosinjinega temeljitega poznavanja prostora Skladišča Libertas in kakšne razstavne možnosti v prostoru najbolj delujejo," je zapisala in dodala, da sta se ob tem omejili na dela, ki so nastala v zadnjih 15 letih.

Ob tem sta ugotovili, da je v izboru nekaj očitnih skupnih vsebin. Poleg ročno risanih originalnih del za grafična romana Balkanalije (2015) in Adna (2020), je na razstavi še nekaj vsebinskih sklopov, kot so feminizmi in nova potreba po politični korektnosti, razpad Jugoslavije, posledice begunske politike Evropske unije ter vplivni beli moški z iracionalno agendo.

Samira Kentrić v zadnjih mesecih skuša nekatere predmete na podobah prenesti še v tretjo dimenzijo, s pomočjo fotografa Tadeja Guliča pa je eden izmed teh predmetov prenesen tudi na fotografijo.

Vizije: razstava Samire Kentrić v skladišču Libertas v Kopru
Samira Kentrić v svojem ustvarjanju združuje javno in politično govorico z intimno. Foto: BoBo
Samira Kentrić v svojem ustvarjanju združuje javno in politično govorico z intimno. Foto: BoBo

Vprašanje ločitve ustvarjalca od njegovega dela
Umetnica glede aktivnosti na področju kulture v povezavi s politično aktivnostjo vztraja pri tem, da moramo na področju ustvarjalnih praks ustvarjalca ločiti od njegovega dela. Ob tem se ji zdi očitno, da umetnikov značaj narekuje njegovo delo, saj so sporočilo po sebi že izbira medija, lokacija dela in vir financiranja. Kljub temu pa ocenjuje, da to, če nam je avtor s svojimi nazori osebno blizu ali ne, o kakovosti ustvarjenega ne pove ničesar.

Samira Kentrić poudarja, da fokusa v umetnosti ne vidi toliko v vsebinah in sporočilnosti kot v izvirnosti estetske interpretacije sporočilnosti. Ob tem je ustvarjalna oseba po njeni oceni tudi politično definirana oseba in zato podpira, da umetniki ravno zaradi pozornosti, ki jim jo skupnost izkazuje, javno govorijo o svojih stališčih. Pomembno in nujno pri ustvarjanju se ji zdi tudi usmerjanje pozornosti na tiste, ki je nimajo, a se jih skupne odločitve najbolj dotikajo.