Že v nedeljo pa bo stekla prenova odseka med Framom in Slovensko Bistrico.

Foto: BoBo
Foto: BoBo

Obseg predvidenih del na tokratnem razpisu je sicer nekoliko ožji kot na prvotnem razpisu, objavljenem v letu 2022. Celoten odsek, na katerem so predvidena obnovitvena dela, je tako krajši za 2,5 kilometra. Še vseeno pa gre zaradi kompleksnosti tega dela štajerske avtoceste, na katerem sta dva predora in več viaduktov, za največji trenutni načrtovani projekt rekonstrukcij na avtocestnem omrežju.

Razpis, ki je bil na portalu javnih naročil objavljen v četrtek, predvideva obnovo vozišča v obe smeri, prenovo odvodnjavanja in notranje obloge predorov Pletovarje in Golo rebro, vzpostavitev prisilnega prezračevanja v vseh predorskih ceveh obeh predorov, vzpostavitev ubežnih poti v omenjenih predorih in zamenjavo tehnološke opreme ter sanacijo viaduktov Škedenj I, Škedenj II in Grapa. Predvidena je tudi postavitev protihrupnih ograj na odseku.

Dars bo na ponudbe čakal do 6. junija ob 12. uri, takoj zatem bodo ponudbe tudi odprli. Če bo tokrat izbor izvajalca potekal brez večjih zapletov, naj bi bila pripravljalna dela izvedena že letos, medtem ko naj bi glavna gradbena dela potekala v letu 2025 in po napovedih iz preteklosti najverjetneje tudi še v gradbeni sezoni 2026. Promet, ki je na štajerski avtocesti izjemno gost, bo v tem času močno oviran, zaradi česar so že potekali tudi pogovori z lokalnimi skupnostmi na območju.

Dars je januarja lani na prvem razpisu za obsežno obnovo odseka štajerske avtoceste med Dramljami in Slovenskimi Konjicami sicer že izbral konzorcij novomeškega CGP-ja s sarajevsko družbo Euro-Asfalt in ljubljansko Iskro. Ponudbena cena izbranega izvajalca je bila 69,95 milijona evrov brez davka na dodano vrednost.

Ponudbo za izvedbo rekonstrukcije skoraj devetkilometrskega odseka je oddal tudi konzorcij pod vodstvom murskosoboškega Pomgrada, v katerem so bili še celjski Voc, slovenska podružnica avstrijskega Strabaga in kranjski Garnol. Ti bi dela opravili za 71,72 milijona evrov brez davka.

Državna revizijska komisija je aprila lani nato Darsovo odločitev na podlagi zahtevka za revizijo, ki sta ga vložila Voc Celje in Pomgrad, razveljavila. Dars je pri izbiri vztrajal in državni revizorji so junija nato izbor razveljavili še drugič.

Medtem ko je bila najvišja dopustna vrednost na prvem razpisu 72,50 milijona evrov, Dars na tokratnem, nekoliko spremenjenem razpisu, ocene vrednosti ni javno objavil.

Že v nedeljo pa bo po napovedih Darsa predvidoma stekla obnova 3,7-kilometrskega odseka štajerske avtoceste med Framom in Slovensko Bistrico, za katero je Dars na začetku leta izbral skupno ponudbo soboškega gradbinca Pomgrad in ptujske družbe CP Ptuj. Vrednost njune ponudbe je nekaj manj kot 17,9 milijona evrov brez davka oz. skoraj 21,8 milijona evrov z davkom.

Dela bodo po napovedih Darsa predvidoma trajala do sredine oktobra. V prvi fazi, ki bo trajala predvidoma do 5. junija, bodo vzpostavljene zapore prehitevalnih pasov, promet bo tako potekal po dveh zoženih prometnih pasovih v vsako smer. V drugi fazi bo vzpostavljena popolna zapora odseka proti Mariboru, promet pa bo preusmerjen na odsek proti Ljubljani. V tretji fazi bo nato sledila še zapora odseka proti Ljubljani, promet pa bo po dveh pasovih tekel na odseku proti Mariboru. Zaradi gostote prometa je pričakovati zastoje.

Na drugem delu Slovenije se bo medtem nadaljevala prenova odsekov na dolenjski avtocesti. Dars je tako v četrtek objavil razpisa za izbor izvajalca za prenovo odsekov med Bičem in Trebnjim ter odsekov med Novim mestom in Kronovim ter Kronovim in Dobruško vasjo, skupaj s prenovo priključka Kronovo. Tudi v teh dveh primerih bo Dars na ponudbe čakal do prvih dni junija.