Olaf Scholz nosi po padcu piratsko prevezo čez oči. Foto: Reuters
Olaf Scholz nosi po padcu piratsko prevezo čez oči. Foto: Reuters

Rdeča nit je električna mobilna prihodnost, pa tudi učinkovitejši motorji z notranjim zgorevanjem z manj izpusti škodljivih toplogrednih plinov.

Kitajska konkurenca, ki privablja zlasti mlajše kupce, vnaša nemir v nemške avtomobilske koncerne, ki nikdar ne pozabijo poudariti, kako Kitajska svojo industrijo podpira z enormnimi subvencijami in kako so nemške cene energije in dela postale nekonkurenčne.

Nemci vedo, da ne morejo uspeti le z luksuznimi modeli, ki resda prinašajo višje marže, pač pa so stopili v tekmo, v kateri bodo morali ponuditi cenovno sprejemljive električne avtomobile. Volkswagen je na sejmu razglasil, da bo v dveh letih začel proizvajati osnovni električni model, ki bo stal manj kot 24 tisočakov.

Sorodna novica Nemški kancler Olaf Scholz med tekom padel in se poškodoval

Časopis Spiegel je ob robu sejma ujel največjega posamičnega lastnika Volkswagna, Wolfganga Porscheja, ki je dejal, da bo moralo podjetje klestiti stroške in se ne ukloniti zahtevam sindikatov po štiridnevnem delovnem tednu. Podobne besede je izrekel izvršni direktor Mercedesa.

Klestenje je tudi beseda, ki opiše načrt nemškega državnega proračuna za leto 2024, ki ga sprejemajo v Bundestagu. Finančni minister Christian Lindner je napovedal konec pretiranega zadolževanja. Nemčija iz proračuna nameni že več kot 8 odstotkov za plačilo obresti, kar je desetkrat več kot pred dvema letoma. V minulih letih je izdatno podprla državljanke, državljane, podjetja, zdravstveni sistem in druge institucije, izčrpane od pandemije in naraščajočih stroškov.

Novi proračun je domala uravnotežen. Lindnerju ploskajo le v lastni stranki, liberalnem FDP-ju. Ostali se morajo s stanjem sprijazniti. Nemčija bo morala posojila za obdobje pandemije vrniti leta 2028, zaradi dolžniškega bremena in višjih obrestnih mer se zato, tudi na račun nižjih izdatkov za socialne politike, usmerja v javnofinančno konsolidacijo.

Foto: Reuters
Foto: Reuters

"Kancler z omejenim pogledom na desno"

Med proračunsko razpravo v parlamentu je govoril tudi kancler Olaf Scholz. Po poškodbah obraza zaradi padca med tekom je nosil prevezo čez desno oko. "Kancler ima začasno omejen pogled na desno," se je posrečeno šalil Lindner. Desnici (parlamentarni in evropski stranki Alternativa za Nemčijo) je namreč vnovič zrasla podpora, ki dosega že 22 odstotkov.

Zdelo se je, kot da gusarska preveza (gotovo pa tudi strah pred desnico) Scholzu vliva novih moči, ko je izza govorniškega odra z gromkim glasom ugotavljal, da v državi vse poteka prepočasi, od digitalizacije, pridobivanja dovoljenj do vlaganj: "Ta plesen hromi naše gospodarstvo in povzroča razočaranje ljudi po vsej državi, ki si preprosto želijo, da bi Nemčija delovala pravilno: da bi vlaki vozili pravočasno, da bi bila naša analogna in digitalna infrastruktura med najboljšimi v Evropi, da bi jih javni organi podpirali in jim ne povzročali preglavic. To ljudje pričakujejo po letih mirovanja."

Ne moremo več tako naprej, državljani so naveličani hromitve, jaz pa tudi, je nagovoril parlament in vse pozval k sklenitvi pakta za Nemčijo.

Foto: Reuters
Foto: Reuters

24 milijard za železnice

Napovedal je tudi 24 milijard evrov za železnice. Te ob vedno gostejšem prometu in zelenem prehodu veljajo za najpomembnejšo vrsto javnega prevoza. Nemške železnice Deutsche Bahn so postale sinonim za zamude, nezadovoljstvo in veliko finančno nedohranjenost. V preteklosti so v največjem evropskem gospodarstvu opustili na tisoče kilometrov prog.

Glavni govornik DB Achim Stauβ je za RTV Slovenija povedal: “Nismo zadovoljni s točnostjo prihodov naših vlakov. V lokalnem prometu dosegamo točnost v več kot 90 odstotkih primerov, v regionalnem pa okrog 60 do 56 odstotkov in to je daleč od tega, kar od nas potniki upravičeno pričakujejo. Naloga države je, da financira tire in obnove. V Nemčiji pa smo imeli veliko naložbeno zaostajanje. Strokovnjaki ocenjujejo, da bi potrebovali okrog 90 milijard evrov! Medtem Deutsche Bahn kot podjetje financira vlake, v zadnjih letih smo vložili 10 milijard evrov v nove vlake.”

Denar za železnice bodo v prihodnjih letih v največji meri prispevali porabniki: tovornjaki iz cestnin, goriva in energenti pa bodo dodatno obdavčeni z dajatvijo na izpuste CO2-ja.

V petek se v nemškem parlamentu obeta še razburljiva razprava o zakonu o ogrevalnih napravah, ki je od marca povzročal velike spore v koaliciji in družbi. Gospodinjstvom namreč nalaga, da v primeru, ko se jim ogrevalna naprava na fosilna goriva pokvari, to zamenjajo s čistejšo. Država bo primaknila subvencije.