Razlogov za izbiro turkizne barve je več. Turkizno barvo je mogoče jasno razlikovati od obstoječe razsvetljave vozil in prometne signalizacije, kot so semaforji ali zasilna razsvetljava. Foto: Mercedes-Benz
Razlogov za izbiro turkizne barve je več. Turkizno barvo je mogoče jasno razlikovati od obstoječe razsvetljave vozil in prometne signalizacije, kot so semaforji ali zasilna razsvetljava. Foto: Mercedes-Benz

Kako bomo vedeli, ali avto vozi v avtonomnem načinu, ali ima nad vozilom popoln nadzor človek? Do zdaj tega ni bilo mogoče ugotoviti. Mercedes-Benz bo, kot kaže, prvi proizvajalec, ki bo v ZDA (Kalifornija in Nevada) prejel uradno odobritev za označevalne luči ob uporabi sistema za samodejno vožnjo, poimenovanega Drive Pilot.

"Več ko bo na cestah vozil, ki bodo vozila v samodejnem načinu, pomembnejša bo postala komunikacija in interakcija med vozilom in okolico," pravi vodja razvoja pri Mercedes-Benzu Markus Schäfer.

Pozicijske luči, ki svetijo v turkizni barvi, so vgrajene v sprednje in zadnje luči ter v obe zunanji ogledali vozil. Za zdaj je Drive Pilot na voljo samo v modelih EQS in razreda S. Medtem ko je odobritev v Kaliforniji sprva omejena na dve leti, bi jo v Nevadi lahko uporabljali v serijskih vozilih od leta 2026. Obe državi veljata za pionirja, ko gre za avtonomno vožnjo, in sta razmeroma liberalni, ko gre za predpise.

Označevalne luči povečajo sprejemljivost in varnost, saj je način vožnje mogoče jasno prepoznati tudi od zunaj. To bi tudi olajšalo prometnim organom in policistom, da prepoznajo status sistema in sklepajo, da je voznikom dovoljeno sodelovati pri sekundarnih dejavnostih med zelo avtomatiziranim potovanjem, ko je aktiviran Drive Pilot.

V Avtomobilnosti smo sistem samodejne vožnje 3. stopnje v Mercedesovem vozilu že testirali. Več v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost.