Od ene same tovarne v Romuniji pred letom 2012 ima Dacia zdaj na voljo tri tovarne. Foto: MMC RTV SLO/Nace Erjavec
Od ene same tovarne v Romuniji pred letom 2012 ima Dacia zdaj na voljo tri tovarne. Foto: MMC RTV SLO/Nace Erjavec

Dacia tudi po 20 letih stavi na preverjen recept, to je vedno znova posodobljeno določanje bistvenega s ponujanjem najboljšega razmerja med uporabno vrednostjo in ceno, so zapisali v romunskem podjetju v lasti Renaulta, kjer so se pohvalili, da so v letu dosegli mejnik – osem milijonov prodanih avtomobilov.

Romunski proizvajalec avtomobilov, ki je pozneje postal Dacia, je bil sicer ustanovljen leta 1968 pod prvotnim imenom UAP, kar je kratica od Uzina de Autoturisme Pitești, oziroma tovarna avtomobilov Pitești. Sedanje ime Dacia se je prvikrat pojavilo leta 1980 na črno-belem zaščitnem znaku. Ime izhaja iz latinskega poimenovanja starorimske province na območju sedanje Romunije Dacia, po slovensko Dakija.

Dacia sandero je bil lani že šestič zapored najuspešnejši avtomobil v maloprodaji v Evropi (od leta 2017). Duster je bil leta 2022 drugi, hkrati pa je že od leta 2018 tudi najbolje prodajani športni terenec posameznim kupcem. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Dacia sandero je bil lani že šestič zapored najuspešnejši avtomobil v maloprodaji v Evropi (od leta 2017). Duster je bil leta 2022 drugi, hkrati pa je že od leta 2018 tudi najbolje prodajani športni terenec posameznim kupcem. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Skupina Renault je romunskega proizvajalca avtomobilov kupila leta 1999. V letu 2003 je zaščitni znak dobil modro barvo, a ohranil obliko grba. Ta znak je krasil masko novega modela logan, ki je bil na trg uveden leta 2004, in je bil prvi zaščitni znak znamke, ki je postal prepoznan tudi izven Romunije in postopoma po vsej Evropi.

Spreminjanje logotipa

Ob predstavitvi modela sandero leta 2008 je znamka nastopila z novim zaščitnim znakom. Modro ozadje se je umaknilo svetlo sivi barvi, del v sredini znaka, ki je še vedno imel oris grba, pa je bil izrezan.

Jedro Daciine ponudbe tvorijo: povsem električen mestni avtomobil spring (od leta 2020), kompaktna limuzina s prisekanim zadkom sandero in njena bolj pustolovska različica sandero stepway (od leta 2008), športni terenec duster (od leta 2010) ter družinski avtomobil s sedmimi sedeži jogger (od konca leta 2021). Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Jedro Daciine ponudbe tvorijo: povsem električen mestni avtomobil spring (od leta 2020), kompaktna limuzina s prisekanim zadkom sandero in njena bolj pustolovska različica sandero stepway (od leta 2008), športni terenec duster (od leta 2010) ter družinski avtomobil s sedmimi sedeži jogger (od konca leta 2021). Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Leta 2021 je bil razvit nov zaščitni znak, poimenovan “Dacia Link”, ki simbolizira vez zaupanja med Dacio in njenimi kupci. Sestavljata ga črki D in C, ki sta v sredini spojeni. Logotip z imenom znamke ima pet minimalistično oblikovanih črk, ki odražajo značaj znamke – čvrstost in bistvo.

Omeniti velja, da je bil leta 2004 uvedeni logan sprva namenjen romunskemu trgu in nekaj pozneje državam vzhodne Evrope. Vendar so glede na doseženi uspeh model kmalu ponudili v več evropskih državah. To je bil začetek zgodbe o uspehu. Odtlej se je prodaja modelov znamke Dacia razširila v 44 držav na območju Sredozemlja.