Oblikovanje peugeota 3008 je sodobno, s čistimi in ostrimi linijami. Maska je izstopajoča, ima resen izraz in zanimivo je, da je tudi precej odprta za merila električnih avtomobilov. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Oblikovanje peugeota 3008 je sodobno, s čistimi in ostrimi linijami. Maska je izstopajoča, ima resen izraz in zanimivo je, da je tudi precej odprta za merila električnih avtomobilov. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

V duhu tradicije Avtomobilnosti smo se za letošnje prvomajske praznike znova podali na nekakšen e-mobilnostni eksperiment. Na daljši vožnji smo preizkusili novo generacijo peugeota 3008 s 100-odstotno električnim pogonom.

Ravno vožnja na dolge razdalje je pogosto tema vročih debat, ko je govor o električnih avtomobilih. Verjetno se vsi strinjamo, da danes za povprečno vsakodnevno rabo (sploh v Sloveniji) težav s to obliko pogona ne bi smelo več biti. Ampak kaj se zgodi, ko želimo z električnim avtomobilom v nekaj dneh prevoziti morda celo nekaj tisoč kilometrov? To je bil namen tokratne poti.

Na pot smo se podali v družbi električnega dolgoprogaša, kakor ga oglašujejo snovalci. Novi 3008, oziroma e-3008, je stopil v velike čevlje predhodnika. To je namreč Peugeoteva oznaka, ki predstavlja družinski avto. Družinski avto mora biti primeren tudi za daljše avtocestne izlete in popotovanja.

Udobje in prostornost bosta še posebej dobrodošla takrat, ko se nam na poti ne mudi. In toplo priporočam, da naj se vam na poti s severa proti jugu Bavarske absolutno ne mudi. Če boste zavili na tako imenovano Romantično cesto, oziroma Romantische Strasse, vas bodo tam čakala nešteta slikovita mesta, mesteca, vasi in gradovi. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Udobje in prostornost bosta še posebej dobrodošla takrat, ko se nam na poti ne mudi. In toplo priporočam, da naj se vam na poti s severa proti jugu Bavarske absolutno ne mudi. Če boste zavili na tako imenovano Romantično cesto, oziroma Romantische Strasse, vas bodo tam čakala nešteta slikovita mesta, mesteca, vasi in gradovi. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Zelo varčna vožnja do Salzburga

Prvi postanek na poti je bil v Mozartovem mestu. Pot iz Slovenije do Salzburga večinoma poteka po avtocesti. Na tej poti sem ugotovil, da je novi peugeot e-3008 izjemno udoben avto za tovrstne poti. Njegova potniška kabina je dobro zvočno zatesnjena, podvozje pa nadpovprečno dobro blaži avtocestne neravnine.

Na takšni poti me je za preprosto in pa praktično uporabo še bolj zanimala povprečna poraba električne energije. Avtocestna poraba je bila na tej poti le 16,6 kWh/100 km in to je na prvi pogled resnično zelo dober podatek.

Ta podatek je treba vzeti nekoliko tudi z rezervo. Hitrost vožnje na avtocesti v Avstriji je namreč na res številnih odsekih močno omejena zaradi del na cesti – recimo na 60 ali na 80 km/h in seveda takšne hitrosti električnemu avtomobilu bistveno bolj ustrezajo kot pa vožnja pri 130 km/h.

Brez popuščanja, s 130 km/h pa sem opravil del avtocestne vožnje v Sloveniji, iz Dolenjske proti gorenjski strani države. Pri tej vožnji sem dosegel povprečno porabo okoli 20 kWh/100 km in tudi to je na koncu nadpovprečno dober podatek.

Zelo priročno je, če lahko polnjenja opravite kar v hotelu. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Zelo priročno je, če lahko polnjenja opravite kar v hotelu. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Polnjenje baterije kar v hotelu

Prvo polnjenje na poti sem opravil na zasebni polnilnici pri hotelu. Aktivacija polnilnice je potekala preprosto, s kartico. To mi jo je izročil hotelski receptor, ki mi je povedal, da so takšna polnjenja pri njih izjemno pogosta in tako nastanitveni obrati danes brez električne polnilnice že kar težko shajajo.

Tudi sam sem pri izbiri nastanitve na spletnem iskalniku nastavil kriterij, da mora imeti hotel električno polnilnico. Takšno polnjenje je namreč zelo priročno, saj nas na poti časovno ne obremenjuje, obenem pa je lahko tudi cenovno precej ugodno.

Tokrat sem sicer polnil za 58 centov na kilovatno uro, a nekoliko dražje polnjenje kot na javnih polnilnicah v Sloveniji moramo ob gostovanju v tujini pač vzeti v zakup.

Ko moramo v enem kosu prevoziti večje število kilometrov, seveda v poštev pride hitro polnjenje. Ni popolnoma vseeno, katero hitro polnilnico izberete. Različni ponudniki hitrega polnjenja namreč precej različno določajo ceno kilovatne ure, nekateri pa seveda tudi zaračunajo minute. Tako je dobrodošlo, da si pred odhodom na pot na mobilni telefon namestimo eno, ali pa več mobilnih aplikacij, ki nam pomagajo, da lahko že na daljavo vemo, katera polnilnica bo zaračunala katero ceno. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Ko moramo v enem kosu prevoziti večje število kilometrov, seveda v poštev pride hitro polnjenje. Ni popolnoma vseeno, katero hitro polnilnico izberete. Različni ponudniki hitrega polnjenja namreč precej različno določajo ceno kilovatne ure, nekateri pa seveda tudi zaračunajo minute. Tako je dobrodošlo, da si pred odhodom na pot na mobilni telefon namestimo eno, ali pa več mobilnih aplikacij, ki nam pomagajo, da lahko že na daljavo vemo, katera polnilnica bo zaračunala katero ceno. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Porabo smo zbili pod mejo 15 kWh/100 km

Drugi del pa je potekal na slikovitih in panoramskih cestah med Salzburgom in Münchnom. Pot je izključno potekala na regionalnih cestah. Pri vožnji na takih cestah se je e-3008 znova izkazal za avto, ki je ukrojen po načelih uglajene in umirjene vožnje in ne toliko po načelih dinamične vožnje. Dober primer se pokaže takrat, ko pritisnemo na stopalko za plin. Takrat ni tistega značilnega, močnega električnega sunka, oziroma naglega pospeška, pač pa e-3008 svojo moč nabira zelo postopoma.

Kaj pa poraba električne energije pri takšni vožnji? To je način vožnje, ki je električnemu avtomobilu popolnoma pisan na kožo. E-3008 je pri takšni vožnji dosegel porabo 14 kWh/100 km, kar je seveda zelo dober podatek.

Če vaše dnevne poti torej večino potekajo na regionalnih cestah pri umirjeni vožnji, boste lahko s tem avtomobilom z enim polnjenjem prevozili celo več kot 500 kilometrov in tako nekako kar “pozabili”, kdaj ste nazadnje polnili baterijo. Še bolj v korist temu avtomobilu govori podatek, da smo imeli na testu avto z manjšo izmed razpoložljivih baterij, saj večja na trg šele prihaja. Ta baterija ima namreč uporabno kapaciteto (zgolj) 73 kWh.

Preizkušali smo torej vstopno različico električnega peugeota 3008 z enim elektromotorjem, ki ima 157 kilovatov moči in poganja le prednji kolesni par. Zmogljivejša različica pa bo lahko imela tudi štirikolesni pogon in zares zajetno baterijo z uporabno kapaciteto kar 98 kilovatnih ur.

Ampak ob izbiri velikosti baterije vselej upoštevajte svoje redne vozniške potrebe. Če nam manjša baterija zadostuje, je velika in težja baterija včasih prej nesmiselna izbira in le poveča porabo energije. Glede na tipične slovenske razdalje se moramo torej vprašati o pravi “velikosti nahrbtnika”, ki ga vsakodnevno nosimo s seboj.

Na dolgi poti se mi je uspelo pošteno spoprijateljiti tudi z notranjostjo tega avtomobila. Zelo mi je všeč njena zasnova in oblika, zelo lepo je oblikovana, veliko je ličnih detajlov, všeč pa so mi tudi obsežne površine, ki so prekrite s tekstilom in ustvarjajo mehak in prijeten občutek. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Na dolgi poti se mi je uspelo pošteno spoprijateljiti tudi z notranjostjo tega avtomobila. Zelo mi je všeč njena zasnova in oblika, zelo lepo je oblikovana, veliko je ličnih detajlov, všeč pa so mi tudi obsežne površine, ki so prekrite s tekstilom in ustvarjajo mehak in prijeten občutek. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Preizkusili smo, kako hiter je lahko

Ta, zmogljivejša različica bo morda primernejša za nemško avtocesto, kjer se vozniki na levem pasu vozijo tudi s hitrostmi okoli 200 kilometrov na uro. In ta avtocesta je kot neprijetna ovira za električni avto čakal kot naslednji izziv na poti.
Po jutranjem odklopu s polnjenja, ki se je čez noč ponovno odvilo na dvorišču hotela, je napočil čas, da se poženemo proti severu.

Na nemški avtocesti mi je uspelo peugeota e-3008 pognati tudi do njegove največje hitrosti, ki je 170 km/h. Drži, da bo pri tej hitrosti poraba električne energije precej višja od tistih optimalnih, oziroma sprejemljivih avtocestnih 20 kWh/100 km, ki jih dosegamo pri hitrosti okoli 130 km/h.

E-3008 ima torej na avtocesti za približno tretjino višjo porabo kot pri vožnji na regionalki. In pomembno je, da gre tukaj za vožnjo s hitrostjo 130 kilometrov na uro, torej s hitrostjo, s kakršno naj bi se po avtocesti vozili in ne le varčevali. In tako ta avto tokrat na avtocesti ni bil le počasna ovira, ampak sem lahko zahvaljujoč učinkovitemu pogonu vozil hitreje od velike večine voznikov.

Cilj vožnje po nemški avtocesti pa je bila najsevernejša točka našega prvomajskega izleta – zgodovinsko pomembno nemško mesto Nürnberg in na ulicah tega mesta sem ugotovil še eno zanimivost. Glede na to, da je bil to edini primerek tega avtomobila, ki sem ga v tem času opazil na nemških cestah, je bil ta avto na ulicah Nürnberga deležen kar precej pozornosti mimoidočih. Temu se v resnici prav nič ne čudim, saj je e-3008 oblikovan zelo agresivno in pompozno – celo precej bolj od svojega predhodnika.

Vabimo vas, da si celotno popotovanje ogledate v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost.