Mercedesov električni SUV navdušuje z dinamično in hkrati udobno vožnjo. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Mercedesov električni SUV navdušuje z dinamično in hkrati udobno vožnjo. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Ali si predstavljate, da bi na pokrovnem motorju električnega EQE SUV štrlela ven slovita trikraka Mercedesova zvezda. Naš rojak Robert Lešnik bi verjetno zavzdihnil in si mislil, da očitno res ne razumemo ničesar.

Ker, toliko enih ur, kako narediti avto tako lepo oblega, potem pa bi nanj dali nekaj štrlečega, to bi bil greh. Lešnik z ekipo je bil uspešen tudi pri tem modelu. 0,25 meri količnik zračnega upora. Ampak zato je EQS SUV oblikovan tako, da se ga je treba navaditi. Ali, kot je rekel Lešnik, oblikovan je tako, ker ni pomembno, ali bo všeč vsem dolgoletnim kupcem razreda S. Smo v fazi preobrazbe in se ga bodo že postopoma navadili. EQE SUV model s tem ne bo imel težav, že v startu bo všečen veliki množici. To je avto, ki se bo prodajal v količinah. Zato je brezkompromisno oblikovan.

EQE SUV je velik avto in ni se enostavno navaditi, kje so njegovi robovi. Avto pač ni pregleden. Tudi v tem pogledu si pomagamo z elektroniko. Avto na zaslonu pokaže vse vogale, pa še skozi
EQE SUV je velik avto in ni se enostavno navaditi, kje so njegovi robovi. Avto pač ni pregleden. Tudi v tem pogledu si pomagamo z elektroniko. Avto na zaslonu pokaže vse vogale, pa še skozi "nevidni pokrov motorja" pogleda, kar pride prav, da česa ne povozimo. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Športen, a udoben

Tisto, kar dela ta avto mercedesa, je vožnja. V dnu nameščene baterije in z njimi povezano nizko težišče pogosto pomeni, da se ti avti na neravninah stalno se malce nagibajo, stalno migajo, ta avto pa je bistveno bolj udoben, mehkejši, neravnine pobira kot eden tistih starih mercedesov, s katerimi sem nedavno užival na predstavitvi novega razreda E. Predvidevam, da je to udobje povezano z zračnim vzmetenjem, ki očitno zmore veliko maso avto bolje kompenzirati v spremenljivih okoliščinah na cesti.

Za blaženje udarcev s podlage serijsko skrbijo jeklene vzmeti, na voljo pa je tudi zračno vzmetenje. Na terenu je na voljo tudi posebna kalibracija pogona, podvozja, zavor in vzmetenja. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Za blaženje udarcev s podlage serijsko skrbijo jeklene vzmeti, na voljo pa je tudi zračno vzmetenje. Na terenu je na voljo tudi posebna kalibracija pogona, podvozja, zavor in vzmetenja. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

In udobje kombinira z odlično lego v ovinkih, je natančen, v vsakem trenutku ga čutiš. Seveda čutiš tudi maso, a tukaj začuda avto na vrat na nos s svojo maso ni silil iz ovinka. Avto tudi silovito pospeši, ni kot tesla, ne čuti potrebe po takšnem dokazovanju. Ko pa boste želeli prehitevati, lahko to storite ekspresno hitro, brez napora in brez odlašanja, odziva se v hipu. Umirjena vožnja je tista, ki šteje največ. Tišina. In dobite jo na vsakem odseku, tudi med avtocestno vožnjo je vse skupaj odlično zadušeno.

Še več o premijskem električnem športnem terencu pa v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.