Izkušnje AMZS-jeve šole vožnje so, da zanimanje za opravljanje vozniškega izpita pri nas ne (u)pada, temveč celo narašča. Foto: AMZS
Izkušnje AMZS-jeve šole vožnje so, da zanimanje za opravljanje vozniškega izpita pri nas ne (u)pada, temveč celo narašča. Foto: AMZS

Devet tisoč mladih s šestih celin je sodelovalo v prvi raziskavi mednarodne avtomobilistične zveze FIA na temo mladi in mobilnost, ki je pokazala, da je pridobitev vozniškega dovoljenja B-kategorije zanje še vedno pomembna, ob tem pa si želijo trajnostne mobilnosti in boljšega javnega prevoza.

Mladi imajo glede mobilnosti številna pričakovanja, najpomembnejša pa je zanje trajnost – želijo si varne, časovno, stroškovno in energijsko čim učinkovitejše ter ekološko sprejemljive mobilnosti, pri čemer si 38 odstotkov sodelujočih v anketi želi, da bi bil promet na njihovih običajnih vsakodnevnih poteh varnejši, 28 odstotkov pa meni, da bi moral biti bolj trajnosten.

Opravljen vozniški izpit za mladostnike še vedno predstavlja preizkus zrelosti, predvsem pa pomembno stopnico na poti v svet odraslih, pritrjujejo podatki o številu vozniških dovoljenj B-kategorije za vso Slovenijo. Foto: BoBo
Opravljen vozniški izpit za mladostnike še vedno predstavlja preizkus zrelosti, predvsem pa pomembno stopnico na poti v svet odraslih, pritrjujejo podatki o številu vozniških dovoljenj B-kategorije za vso Slovenijo. Foto: BoBo

Za mlade je pridobitev vozniškega dovoljenja pomembna: 51 odstotkov ima vozniško dovoljenje B-kategorije, 18 odstotkov ima vozniško dovoljenje za vožnjo motociklov, 33 odstotkov vprašanih, ki vozniškega dovoljenja še nimajo, ga namerava pridobiti v naslednjih petih letih, le sedem odstotkov anketiranih pa je odgovorilo, da vozniškega dovoljenja nima namena pridobiti. Pridobitev lastniškega avtomobila je pomemben življenjski korak: s to trditvijo se strinja 56 odstotkov vprašanih, 54 odstotkov se strinja, da si z avtom "razširijo svoj dom", kar 40 odstotkov pa se jih strinja s trditvijo, da je avto nujnost.

Vozniški izpit pomembna življenjska prelomnica

Mladi iz Slovenije v raziskavo sicer niso bili vključeni, so pa sodelovali njihovi vrstniki iz dveh evropskih držav, Nemčije in Španije, zato Avto-motozveza Slovenije ocenjuje, da lahko mednarodni rezultati, ob upoštevanju posebnosti slovenske mobilnosti, nakazujejo smernice, kako o mobilnosti razmišljajo mladi pri nas.

Mladi, vključeni v anketo FIA, menijo, da bi bilo treba izboljšati javni prevoz, saj bi jim to olajšalo opravljanje poti v njihovem lokalnem okolju. Foto: MMC RTV Slovenija/Maja Ikanovič
Mladi, vključeni v anketo FIA, menijo, da bi bilo treba izboljšati javni prevoz, saj bi jim to olajšalo opravljanje poti v njihovem lokalnem okolju. Foto: MMC RTV Slovenija/Maja Ikanovič

"Raziskava je pokazala, da je avto v številnih državah, kot so ZDA in Avstralija, podobno pa lahko rečemo tudi za Slovenijo, nuja – tudi pri nas je namreč mobilnost zaradi pomanjkanja učinkovitih alternativ v veliki meri vezana na osebni avtomobil. Za nas še zanimivejša ali morda celo malce presenetljiva pa je ugotovitev, da imajo mladi (še vedno) čustven odnos do lastništva avtomobila. V preteklosti smo, zlasti za tujino, mnogokrat zasledili trditve, da mladih avtomobili naj ne bi več zanimali. Ta raziskava pa je, sicer z nekaj razlikami med državami, jasno pokazala, da mladi pridobitev lastniškega avta še vedno dojemajo kot pomembno življenjsko prelomnico," je rezultate raziskave FIA komentiral Erik Logar, vodja področja varna mobilnost pri AMZS-ju.

Da zanimanje za avtomobile oziroma pridobitev vozniškega dovoljenja B-kategorije pri nas ne upada, potrjujejo tudi izkušnje AMZS-jeve šole vožnje: "Naši podatki kažejo, da zanimanje za opravljanje vozniškega izpita pri nas ne (u)pada, temveč celo narašča”, je povedal Manuel Pungertnik, vodja AMZS-jeve šole vožnje, in dodal, da je povprečna starost kandidatov v AMZS Šoli vožnje od 18 do 19 let.

V Avtomobilnosti se pogosto ukvarjamo tudi z mladimi vozniki. Na simulatorju smo preverili, kakšno vlogo igrajo izkušnje v vožnji. Vabljeni k ogledu videoreportaže.