Marsikje, v Sloveniji pa še toliko bolj, se zdi, da se kupci zaljubijo v znamko in ji ostanejo zvesti desetletja. Zato ne preseneča, da se lastniki BMW-avtomobilov ob ideji za nakup motocikla zavestno logično odločijo za znamko BMW. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Marsikje, v Sloveniji pa še toliko bolj, se zdi, da se kupci zaljubijo v znamko in ji ostanejo zvesti desetletja. Zato ne preseneča, da se lastniki BMW-avtomobilov ob ideji za nakup motocikla zavestno logično odločijo za znamko BMW. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Za zgodovino BMW Motorrada je značilna težnja po uspehu. Za njimi je 100 let izzivov in uspehov. Vendar pa so bili vmes tudi padci, zato je bilo treba pokazati veliko mero vztrajnosti. Besede odnehati ne poznajo.

Zgodovina podjetja je v glavnem povezana z ljudmi, ki si delijo strast: pustolovci, sanjači, izumitelji, športniki, vizionarji – moški in ženske, ki želijo revolucionirati ulice z odličnimi idejami na dveh kolesih. Ljudje, ki so bistveno oblikovali zgodovino motociklov BMW, presegajo normo.

Vse se je začelo z glavnim oblikovalcem Maxom Frizem, ki je oblikoval prvi motocikel BMW, ki je bil predstavljen na nemškem avtomobilskem salonu 28. septembra 1923. Sledili so mu oblikovalci, dirkači in pionirji, ki so prav tako premikali meje. Leta 1924 je Rudolf Schleicher igral vodilno vlogo pri razvoju motorja BMW R 37, prvega športnega modela BMW Motorrad. Leta 1937 je Ernst Jakob Henne podrl kopenski hitrostni rekord in dosegel 279,503 km/h.

Čeprav so nekatere znamke trgu ponudile motocikle prej kot BMW, pa je bavarska znamka kot prva svetu ponudila številne tehnološke inovacije. BMW-motocikli so del obvezne opreme marsikatere policijske postaje. Ne samo nemške, saj bavarske motocikle vozijo pravzaprav po vsem svetu. In to že vrsto let. Tudi ponudba BMW-motociklov je res izjemna, na cestah pa vendarle izstopajo potovalni in avanturistični motocikli. Enako bogata je tudi dirkaška zgodovina.

V Avtomobilnosti smo se vrnili v zgodovino. V čase, ko svet še ni bil zelo motoriziran in je bilo prostora za inovacije še več kot na pretek. Ali drugače povedano – zgodovinsko kolo smo zavrteli točno 100 let v preteklost. Tako smo se odpravili v München in obiskali BMW-jev muzej, kjer so nam do podrobnosti predstavili zgodovino BMW motociklov. Vabljeni k ogledu videoreportaže.