Kopalke iz kolekcije Adidas Pride, ki so dvignile veliko prahu. Foto: Adidas
Kopalke iz kolekcije Adidas Pride, ki so dvignile veliko prahu. Foto: Adidas

Gre za enodelne kopalke z živahnimi vzorci, nekatere imajo na hrbtu visok izrez. Klasična oglaševalska kampanja? Niti ne, saj kopalke na fotografijah nosi – moški. Tako je na sprednjem delu na prsih videti dlake, na mednožju pa izboklino.

Kopalke, ki jih je oblikoval južnoafriški oblikovalec Rich Mnisi, Adidas na svoji spletni strani prodaja med ženskimi izdelki. V podjetju so pojasnili, da omenjene kopalke "praznujejo
samoizražanje, domišljijo in neomajno vero v to, da ljubezen združuje". V omenjeni kolekciji je mogoče najti tudi kratke majice, kratke hlače in druga športna oblačila za ženske, na katerih so napisi "Ljubezen zmaga". Vse nosijo (vsaj na videz) moški modeli.

"Brisanje" žensk

A izbira Adidasovega modela, za katerega sicer ni jasno, ali se identificira kot moški ali transspolna oseba, je na družbenih omrežjih povzročila ogorčenje in veliko kritik. Nekateri so med ključnike zapisali kar besedno zvezo "bojkot Adidasa".

"Ženske kopalke niso opremljene z izboklino. Ne razumem, zakaj si podjetja to prostovoljno delajo. Lahko bi vsaj rekli, da so kopalke za oba spola, a tega niso storili. Gre za 'brisanje' žensk," je na Twitterju zapisala ameriška plavalka, ki je postala aktivistka za pravice žensk, Riley Gaines.

Oglasila se je tudi ameriška republikanska kongresnica Marjorie Taylor Greene, ki se je vprašala: "Kdo tem velikim korporacijam naroča, naj se odmaknejo od žensk, ki predstavljajo polovico svetovnega prebivalstva, da bi lahko tržili transspolne ljudi, ki jih je manj kot en odstotek? Namen podjetij je dobiček, ne politika. To nima smisla. Kdo jim govori, naj to počnejo?"

Adidas z veliko izgubo

Nemško podjetje je sicer v prvem četrtletju letošnjega leta imelo kar 39 milijonov evrov čiste izgube, potem ko so imeli v enakem lanskem obdobju 482 milijonov evrov čistega dobička. Na njihovo poslovanje še naprej močno vpliva prekinitev dobičkonosnega sodelovanja z ameriškim raperjem Kanyejem Westom, ki so ga prekinili zaradi antisemitskih izpadov glasbenika.

Poleg razhoda z ameriškim raperjem velik izziv za nemško podjetje predstavlja kitajski trg, ki je bil podvržen dolgotrajnim strogim protikoronskim ukrepom.