Vozlišče letalske družbe, kjer opravlja tudi daljše postanke, je na letališču Keflavik. Foto: EPA
Vozlišče letalske družbe, kjer opravlja tudi daljše postanke, je na letališču Keflavik. Foto: EPA

Novi izvršni direktor letalske družbe Play Airlines je odločen, da bo nizkocenovni islandski prevoznik rasel, obenem pa ohranil etos preprostih, a odličnih storitev. Islandski Play Airlines je dokaj nov na letalskem prizorišču, vendar na industriji že pušča svoj pečat. Ustanovljen leta 2021, je postal znan po tem, da svoji ekipi omogoča, da se izrazijo s tetovažami, pirsingi in katero koli barvo las, ki jo želijo imeti.

Vsak uslužbenec lahko nosi spolno nevtralne uniforme in športne copate, v nasprotju s tesnimi oblekami in visokimi petami, kot je to v navadi pri tradicionalnih letalskih prevoznikih. Einar Örn Olafsson je bil imenovan za generalnega direktorja Play šele aprila, vendar se drži nenavadnega pristopa letalske družbe: "O sebi radi razmišljamo kot o zabavni, napredni in igrivi letalski družbi in spodbujamo svojo posadko, da se svobodno izraža pri delu," je povedal za Euronews. Letalski družbi je poleg udobja potnikov enako pomembno tudi udobje posadke, Olafson pa dodaja, da jih ravno ta značilnost loči od konkurence. "Zavedamo se, da če je naša posadka srečna in udobna v svoji koži, se to odraža tudi v storitvah, ki jih nudimo svojim potnikom. Nudimo preprost pristop k poletom," dodaja.

Konkurenčni z desetimi letali

Aprila je Ólafsson prevzel vlogo izvršnega direktorja od prejšnjega lastnika Birgirja Jonssona, vendar je v letalsko družbo kot največji delničar bil vpleten že prej. Po njegovih besedah je od leta 2021 poslanstvo Playa zagotoviti cenovno ugoden letalski prevoz, hkrati pa ponuditi zabavno in prijetno izkušnjo letenja za potnike, in zdi se, da pristop deluje. Družba je zaradi drugačnih politik hitro pritegnila pozornost in si na izjemno konkurenčnem trgu ustvarila tržno nišo, poroča Euronews. Družba operira na mednarodnem letališču Keflavík, trenutna flota pa znaša 10 letal Airbus, ki letijo v 39 krajev po Evropi in ZDA. Lani je letalski prevoznik prepeljal približno poldrugi milijon potnikov.

"Prizadevamo si strankam ponuditi cenovno ugodne polete, kar nam omogoča stroškovno učinkovit poslovni pristop," pojasnjuje Olafsson in dodaja: "Nudimo preprost pristop k poletom, pri čemer podvojimo zanesljivo, varno in stroškovno učinkovito zračno potovanje, ki potnikom omogoča, da svoj težko prisluženi denar porabijo, medtem ko so na cilju, in ne na sedežu letal."

Poljubni postanki

Družba pri vseh poletih v ZDA potnikom omogoči postanek na Islandiji, kjer zapolni tudi vse morebitne prazne sedeže na letalu, kar jim omogoča nižanje stroškov. Dolžino postankov letalska družba prilagodi željam potnikov: "Ti daljši postanki so se izkazali za priljubljene pri naših strankah. Potovanje prek Islandije nam prav tako omogoča, da ponudimo veliko cenejše čezatlantske polete kot naši konkurenti, tako da so za tiste, ki želijo doseči ZDA ali Kanado po najboljši možni ceni, ti postanki vredni dodatne ure ali dveh."