Francoski sir je zagotovo ena izmed najbolj poznanih francoskih specialitet. Foto: EPA
Francoski sir je zagotovo ena izmed najbolj poznanih francoskih specialitet. Foto: EPA
Vino
Francoska vina se uvrščajo med najbolj priznana po vsem svetu. Foto: EPA

Potem ko je Unesco francoski obed z najmanj štirimi hodi lani uvrstil na svoj seznam kulturne dediščine, se je Francija odločila, da bo po štirih letih znova prevzela naziv največja svetovna izvoznica hrane, ki ji ga je v zadnjih štirih letih odvzela Nemčiji. Nemčija, ki jo poznamo bolj kot industrijsko silo, se je na vrh lestvice svetovnih izvoznikov hrane prvič uvrstila leta 2007 in tako premagala hudo francosko konkurenco, kamor se uvrščajo francoski siri, gosja pašteta in cenjena francoska vina.

Francija se je letos odločila temu narediti konec. Ministrstvo za trgovino je predstavilo obsežno kampanjo, ki so jo poimenovali "Tako francosko, tako dobro", s katero bodo promovirali svoje jedi po vsem svetu. Multimedijska kampanja bo vsebovala tudi aplikacije za prenosne telefone, je novinarjem povedal minister za trgovino Pierre Lellouche. "Od zdaj naprej boste vedeli, kje v Šanghaju najti francoski sir in kje v Carigradu pečejo najboljše francoske rogljičke," je povedal Lellouche.

Francoska hrana ni zgolj za petičneže
Minister je ob tem pojasnil, da se mora francoska hrana otresti predsodka, da je luksuzna, draga in nedosegljiva običajnim ljudem. "Smo žrtev podobe, da je naša hrana za elite, da je predraga in da ni dostopna običajnim ljudem," je povedal Lellouche in dodal: "Naš cilj je, da bo francoska hrana postala dostopna vsem in da bodo ljudje znova odkrili naše zaklade."

"Rad imam Nemce, nemške avtomobile, ampak ko govorimo o gastronomiji, smo Francozi nedvomno boljši," se je pošalil Lellouche.

Francosko hrano bodo promovirali po vsem svetu
Kampanja "Tako francosko, tako dobro" se bo predstavila na 170 razstavah po vsem svetu, osredotočili pa so se predvsem na 12 držav, med njimi na sosednje evropske države, Kitajsko, ZDA, Japonsko, Rusijo in Združene arabske emirate. V tednu okoli francoskega državnega praznika 14. julija bo po vsej Franciji potekal festival francoske gastronomije, v dveh tednih naj bi predstavili tudi spletno stran in mobilne aplikacije, obsežna kampanja pa bo potekala tudi na televiziji.

Kampanja, ki naj bi spodbudila sektor, ki v Franciji zaposluje 250.000 ljudi, bo stala dva milijona evrov, v njej pa bo sodelovalo 4.000 podjetij.