Angela Merkel in mercedes - dva (nemška) simbola kakovosti v očeh Hrvatov. Foto: EPA
Angela Merkel in mercedes - dva (nemška) simbola kakovosti v očeh Hrvatov. Foto: EPA
Med tujimi glasbenimi skupinami na Hrvaškem kraljujejo U2. Foto: Reuters

Tako je pokazala raziskava agencije GfK. Objavili so sicer izide v le nekaj od 200 kategorij, zajetih v njej.

Izbira mercedesa kot simbola kakovostnih avtomobilov na Hrvaškem je bila pričakovana, tako kot je bilo tudi pričakovano, da bodo na vrhu lestvice nemški avtomobili. Tem - natančneje BMW-ju in volkswagnu - sta namreč pripadla tudi drugo in tretje mesto. Preseneča le, da se je audi znašel šele na petem mestu, celo za oplom.

Nemški kakovosti Hrvati pritrjujejo tudi v politiki, saj so v kategoriji najboljših politikov kot daleč najboljšo ocenili nemško kanclerko Angelo Merkel. Zanjo se je izreklo več kot 33 odstotkov vprašanih. Sledita ji predsednik ZDA Barack Obama in ruski premier Vladimir Putin, ki pa je tretje mesto zasedel z manj kot dvema odstotkoma glasov.

Parni valjak hrvaški konkurenti U2
Ko gre za naklonjenost tujim glasbenim skupinam, se lahko na Hrvaškem vsi skrijejo pred irskimi rokerji U2, celo skupine, kot so The Beatles, Rolling Stones in Red Hot Chili Peppers. Najbolj kakovostna hrvaška glasbena skupina je medtem Parni valjak, sledijo pa ji Prljavo kazalište, Magazin, TBF, Hladno pivo in Colonia.

Med hrvaškimi glasbenimi solisti je kakovost očitno skoncentrirana v Dalmaciji, predvsem v Splitu in Šibeniku. Gibonniju sledita Oliver Dragojević in Mišo Kovač, nato pa se zvrstijo pevke, ki so v medijih sicer veliko bolj izpostavljene od svojih moških kolegov - Severina, Nina Badrić, ta je sicer iz Zagreba, in Jelena Rozga.

Omenjeni rezultati izhajajo iz prve hrvaške raziskave o kakovosti DEEPMA (Deep Mind Awareness), ki so jo izvedli septembra letos. V raziskavi, ki je del projekta za promocijo in popularizacijo kakovosti QUDAL (Quality Medal), potrošniki ocenjujejo različne izdelke in storitve. Pri tem denar ne igra nobene vloge, ampak je pomembna le kakovost.