Foto: Sporočilo za javnost/Deutsche Bahn AG/Tobias Holzer
Foto: Sporočilo za javnost/Deutsche Bahn AG/Tobias Holzer

Družba Deutsche Bahn (Nemške železnice) je javnosti predstavila kratkoročne načrte za prenovo vlakov, predvsem tistih, ki vozijo na daljše razdalje, torej vlakov ICE, IC in EC. Med bolj odmevnimi novostmi je uvedba novih kupejev z večjo mero zasebnosti, namenjenih enemu človeku oz. največ dvema.

Kupe v dolžino meri dva metra, v širino pa 70 centimetrov in ima zgolj dva malo širša sedeža. V osnovi bo namenjen zasebnim pogovorom, najverjetneje pa tudi "muckanju". Za dodatno zasebnost namreč skrbi tudi steklo na vratih, ki se lahko s pritiskom na gumb v naslonjalu spremeni iz prosojnega v zatemnjeno.

Nemški železniški operater sicer pri rezervacijah tovrstnih sedežev bolj kot na zaljubljence računajo na poslovneže, ki bodo tako lahko imeli več zasebnosti pri opravljanju telefonskih ali videoklicev. Omenjeni kupeji tako ne bodo več zgolj sedeži na vlaku, ampak "prostor z veliko mero zasebnosti". "To bo omogočilo pogovore v zaščitenem okolju," je za nemški časopis Bild dejal član uprave DB-ja Michael Peterson in dodal, da podobne kupeje že zdaj nudijo potnikom na vlakih ICE, kmalu pa jih bodo na vseh medmestnih oz. mednarodnih vlakih.

Poleg omenjene novosti, ki je trenutno v poskusni fazi, pa bodo ob sedežih namestili tudi posebne digitalne zaslone, na katerih bodo lahko potniki, ki se bodo med vožnjo odpravili na stranišče, v jedilni vagon ali v katerega izmed novih zasebnih kupejev, označili, da je sedež že zaseden, s čimer se bodo izognili neprijetnim pogovorom, ko ob vrnitvi opazijo, da na "njihovem" sedežu sedi nekdo drug.

Novo možnost so pri Nemških železnicah poimenovali "digitalna brisača", po priljubljenem načinu označevanja prostora na plaži, ki je poznan tudi Slovencem. Kot poroča Euronews, v družbi razmišljajo še o eni novosti, in sicer o t. i. "osvežilnem gumbu", ki bi ob pritisku v območje sedeža sprostil dišavo.

Kdaj točno bodo novosti uveljavljene, DB sicer še ne razkriva, napoveduje pa, da bo to zgolj manjši del posodobitev, ki jih načrtuje za vozni park in železniško omrežje do leta 2030.