Torbice znamke Louis Vuitton si ne more privoščiti kar vsaka ženska. Zato pa se na črnem trgu najde veliko ponaredkov. Foto: EPA
Torbice znamke Louis Vuitton si ne more privoščiti kar vsaka ženska. Zato pa se na črnem trgu najde veliko ponaredkov. Foto: EPA
Ponarek ure Rolex levo, desno prava stvar. Foto: EPA
Armani slovi po minimalistični eleganci, ki prežema njegova oblačila. Foto: EPA
Dragulji so še vedno zelo zaželeno blago. Med bogataši po vsem svetu jih najraje kupujejo tisti, ki prihajajo iz Azije. Foto: EPA
Med slavnimi strankami, ki imajo srečo, da se lahko pohvalijo s torbico Birkin v svoji omari, so Victoria Beckham, Carla Bruni, Naomi Campbell, Katie Holmes, Sarah Jessica Parker, Kate Moss in Oprah.

Najbolj prestižna znamka na svetu Louis Vuitton se je letos odločila za drzno potezo. V reklamnih oglasih sta se do zdaj pojavljali Uma Thurman in Scarlett Johansson, ki sta se nasmihali s plakatov s pregrešno dragimi torbicami, zdaj pa je nov obraz podjetja postal Keith Richards.

Ostareli član skupine Rolling Stones je popolna rešitev za to modno znamko, saj naj bi nagovarjal popolnoma drugo občinstvo, kot sta ga filmski igralki. Richards se bo tako v reklamnih oglasih pojavljal ob koristnejših stvareh, kot so torbice, s tem pa bo poskušal nagovoriti bolj množično občinstvo. Če se bo podjetju odločitev obrestovala, bo mogoče oceniti šele naslednje leto, a po mnenju revije Forbes ravno takšne drzne poteze omogočajo podjetju, da je vedno korak pred drgimi.

Podjetje Millward Brown je sestavilo seznam stotih najvplivnejših in naprestižnejših znamk. Za mnenje so povprašali več kot milijon ljudi, ocenili pa so tudi finančni položaj podjetij. Menijo, da ni preveliko presenečenje, da se je na prvem mestu znašel Louis Vuitton, saj ne sledi modnim smernicah, temveč jih ustvarja.

Vsem podjetjem pa ostaja nekaj: imajo neznansko zveste stranke, ki kupujejo pri njih v vseh življenjskih obdobjih. Zato se tudi trudijo, da svojim strankam vedno nudijo dodatne ugodnostii in jih redno seznanjajo z novostmi.

10. mesto si je prislužilo podjetje Fendi, ki je slavo doživelo s svojimi torbicami, ime podjetja v svet pa je pomagala ponesti tudi Carrie Bradshaw v nadaljevanki Seks v mestu. Po prihodu filma na platna je prodaja torbic še poskočila.

Šampanjcu, ki ga pridelajo v podjetju Moët & Chandon, je zvesta tudi britanska kraljica Elizabeta II.

Na 8. mestu je pristal Armani, ki se je tako dobro odrezal, ker je svoje poslovanje razširil tudi na gradnjo prestižnih hotelov, toplic in restavracij.

Na sedmem mestu se je znašlo francosko podjetje Hennessy, ki je najbolj znano po distribuciji vin in konjaka.

Šesto mesto si je prislužilo švicarsko podjetje Rolex. Po nekaterih ocenah so izdekli tega podjetja med največkrat ponarejanimi na svetu, a čeprav se nekateri odločijo za ponaredke, to ne vpliva na finančni položaj Rolexa, ki ima že več let zveste stranke, malo pa pomaga tudi, da v njihovih reklamnih oglasih nastopajo zvezde, kot je Roger Federer.

5. mesto: Chanel je iznašel popolno rešitev: še vedno premore toliko klasične elegance, da po tej modni znamki posegajo starejše stranke, a hkrati vedno narekuje modne smernice, ki jim sledijo mlajše generacije. Odlično se prodaja tudi visoka moda, saj v Chanelu trdijo, da takšne prodaje, kot so jo doživeli, niso pričakovali.

Francoska draguljska hiša Cartier mogoče res ne nastopa v filmu, v katerem bi Audrey Hepburn sanjala o njihovih izdelkih, a to ne pomeni, da podjetje slabo posluje.

Čeprav odgovorni v Gucciju pravijo, da so pričakovali še večje številke, kot so jih dosegli, so se na tem seznamu vseeno znašli na tretjem mestu.

Na drugem mestu je podjetje Hermes; 29 odstotkov ga ima še vedno v lasti družina, ki ga je ustanovila. Vse torbice so ročno izdelane, največje pa je povpraševanje po torbici Birkin, na katero morajo tudi zelo bogate in vplivne ženske čakati po več let. Cena za torbico se giblje okrog 8.000 dolarjev, na črnem trgu lahko stane še več. Podjetje pa se je odrezalo dobro tudi s cenejšimi izdelki, saj gredo odlično v prodajo svileni šali, zapestnice in brisače.

Prvo mesto je pripadlo Louisu Vuittonu, ki se je v zadnji kampanji odločil, da se bo oddaljil od podobe luksuznega podjetja in se bo raje usmeril v spreminjanje modnih smernic. A to ne pomeni, da mu v prihodnosti napovedujejo kakšne izgube. Ravno nasprotno.

T. P.