V Amazonovi knjigarni kupcem zagotavljajo iste cene kot na spletu - seveda pa, za razliko od spleta, ne bodo odprti 24 ur na dan. Foto: AP
V Amazonovi knjigarni kupcem zagotavljajo iste cene kot na spletu - seveda pa, za razliko od spleta, ne bodo odprti 24 ur na dan. Foto: AP
Amazonova knjigarna
Da bi poudarili "osebni pristop", bodo razstavljene knjige opremljene z ocenami kupcev in recenzijami, ki so jih pustili v spletnih komentarjih. Foto: AP
Amazonova knjigarna
Zaton klasičnih knjigarn v luči meteorskega vzpona prodaje e-knjig je dobro dokumentiran, zato je Amazonova poslovna poteza še toliko zanimivejša. Foto: AP

Odprtje prve Amazonove knjigarne je za marsikoga precej ironičen razvoj dogodkov, saj je prav Amazon od leta 1995 naprej s svojo poceni spletno prodajo knjig iz posla izrinil na tisoče knjigarn in je redno tarča obtožb na račun "kulturnega monopola" nad založniškim poslom.

Najboljše iz obeh svetov
V Amazonovi knjigarni so čisto prave police, na katerih je okrog 6.000 izvodov tiskanih knjig, kupiti pa je mogoče tudi bralne in druge naprave, kot so kindle, echo, fire in fire TV. Knjigarna, ki jo opisujejo kot "oprijemljiv podaljšek strani Amazon.com", ponuja naslove, ki jih predlagajo spletna prodaja in ocene uporabnikov. Da bi poudarili "osebni pristop", bodo razstavljene knjige opremljene z ocenami kupcev in recenzijami, ki so jih pustili v spletnih komentarjih. "Uporabili smo 20 let izkušenj pri spletni prodaji knjig in ustvarili trgovino, ki združuje prednosti spletne in klasične prodaje," pravi podpredsednica podjetja Jennifer Cast. Obenem bo nova knjigarna knjige prodajala po istih cenah kot na spletu.

Za zdaj še ni govora o tem, da bi v prihodnosti odprli kakšno dodatno poslovalnico.

Že dolgo ne več samo knjige
Amazon je leta 1994 zaživel kot spletna prodajalna knjig, danes pa prodaja praktično vsak izdelek, ki si ga lahko zamislite, ustvarja lastno televizijsko produkcijo in bo kmalu - če bo le vlada prižgala zeleno luč - naročeno blago ljudem dostavljal tudi z brezpilotnimi letali.

Najnovejše statistike kažejo, da je Amazonova prodaja v tretji četrtini letošnjega leta narasla za 23 odstotkov v primerjavi z istim lanskim obdobjem; zaslužili so 25,4 milijarde dolarjev.

Predvsem "razstavni prostor" za blago
Analitiki špekulirajo, da skuša podjetje z odprtjem knjigarne kupcem spletno prisotnost predstaviti na bolj oprijemljiv način in jim omogočiti, da izdelke vidijo tudi v živo. Amazon Books je tako "poklon Applovi trgovini", pravi Panmure Gordon. "Seveda lahko vse kupiš na spletu, ampak ljudje še vedno radi malo "brcnejo v gume" in izdelek zapeljejo na testno vožnjo." V tem pogledu trgovina deluje kot nekakšen razstavni prostor ali celo modna steza, čeprav se zna zgoditi, da bodo kupci nato nakup vendarle opravili prek spleta.

Pri Amazonu so sicer v smeri, v katero so zdaj zakoračili, eksperimentirali že v preteklosti: v začetku letošnjega leta so na univerzi Purdue v Indiani odprli dve trgovini Amazon@Purdue, kjer so lahko študentje osebno dvignili na spletu naročene knjige.

Kajti čeprav se v kolač prodaje knjig zažira vse bolj prisotna e-knjiga, se navade bralcev še niso drastično spremenile. Američani na leto pokupijo 942 milijonov knjig v mehki vezavi (ter 568 milijonov knjig v trdi vezavi in 510 milijonov e-knjig.)

Nova knjigarna bo odprta vse dni v letu, z izjemo božiča in zahvalnega dneva. Kupcem punujajo možnost preizkušanja njihovih izdelkov, tudi tistih iz serij kindle, fire TV in echo.

re