Izboljšave vključujejo tudi nove matrične LED-žaromete s 40 odstotkov večjo svetilnostjo. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Izboljšave vključujejo tudi nove matrične LED-žaromete s 40 odstotkov večjo svetilnostjo. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Večkrat se je že pripetilo, da so nas poklicali gledalci in vprašali za mnenje. Želeli so kupiti velik družinski avtomobil, trgovci pa so jim predlagali bencinski motor. In pogosto odvrnejo, da v velik avtomobil mali trivaljni mlinčki pač ne sodijo. Lahko povem, da sem se z novim Škodinim superbom od središča Lizbone do čudovitih valov v okolici Cascaisa na Portugalskem peljal, ne bom rekel ves čas, ampak zelo pogosto samo z dvema valjema.

Govorimo seveda o novem bencinskem štirivaljnem motorju, ki vam bo, ko boste od njega zahtevali dinamiko, postregel s 110 kilovati oziroma z okroglimi 150 konjskimi močmi. Zakaj sem se torej peljal samo z dvema valjema, je za Avtomobilnost pojasnil Jan Hradisky, ki je v Škodi zadolžen za razvoj motorjev MHEV: "Skrivnost je v novi različici deaktivacije aktivnega cilindra. Ima novo programsko opremo, ki jo uporabljamo v širšem naboru položajev. Deluje pri okoli 1500 do 3500 vrtljajih in pri delni obremenitvi približno 30 % stopalke za plin."

Vožnja po obalni turistični cesti z nizkimi hitrostmi ter veliko ustavljanja pri semaforjih zelo ustreza novemu blagemu hibridu. S tem bencinskim superbom sem vozil s porabo okoli 6,4 litra na 100 kilometrov.

Nova generacija Škodinega paradnega konja s klasičnim pogonskim sistemom na notranje zgorevanje bo na voljo kot limuzina in karavanska izvedba combi. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Nova generacija Škodinega paradnega konja s klasičnim pogonskim sistemom na notranje zgorevanje bo na voljo kot limuzina in karavanska izvedba combi. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

100 kilometrov na elektriko

Na tej vožnji se je motor pokazal kot izredno miren, prijeten in tih, kljub temu pa bo težko ustrezal prav vsem mobilnostnim potrebam. Superb ima zelo jasno določeno ciljno skupino. Ta avtomobil bo uspešnica že preprosto zato, ker družine prav veliko takšnih dolgih potovalnih karavanov nimajo na izbiro.

Takšne ponudbe danes primanjkuje, sploh ko govorimo o karavanih, ki imajo za kar 690 litrov prtljažnega prostora in pa seveda ogromno prostora za noge na zadnji klopi. Seveda boste potem rekli, da bi takšen velik karavan moral imeti dizelski motor. Ima ga, in Škodini strokovnjaki obljubljajo doseg do 1000 kilometrov.

Škoda superb uvaja veliko novih, inovativnih in izpopolnjenih varnostnih in asistenčnih sistemov. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Škoda superb uvaja veliko novih, inovativnih in izpopolnjenih varnostnih in asistenčnih sistemov. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Preizkusili pa smo tudi priključno-hibridno različico. Na eni strani ima odprtino za točenje bencina, na drugi strani pa lahko elektriko polnimo tudi na hitri polnilnici. Priključnega hibrida je ponujal že prejšnji superb, a roko na srce je bil le redkim električni doseg zadosten. Škodini strokovnjaki so nam povedali, da je zdaj električni doseg vsaj 100 kilometrov, lahko je tudi večji.

Še več prostora v kabini in prtljažniku

Kakšen pa je novi superb v potovalni kabini? Popolnoma nova zasnova notranjosti vključuje prostostoječi zaslon zabavno-informacijskega sistema z diagonalo do 13-palcev (33 centimetrov). Izbirna ročica je prestavljena na volanski drog. Tako so pridobili dodaten prostor v sredinski konzoli. Opcijsko je na voljo tudi projicirni sistem. Škodini pametni izbirni gumbi omogočajo hiter in intuitiven dostop do številnih funkcij vozila in zabavno-informacijskega sistema.

Na izbiro bodo trije bencinski motorji, dva dizelska motorja in izboljšan priključni hibrid z električnim dosegom več kot 100 kilometrov; prvič doslej bo na izbiro tudi blagi hibrid. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Na izbiro bodo trije bencinski motorji, dva dizelska motorja in izboljšan priključni hibrid z električnim dosegom več kot 100 kilometrov; prvič doslej bo na izbiro tudi blagi hibrid. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Med novostmi sta tudi telefonski predal z indukcijskim 15-vatnim hitrim polnjenjem in sočasnim hlajenjem pametnega telefona ter hrbtu prijazni sedeži Ergo z desetimi pnevmatsko krmiljenimi masažnimi blazinami. Električni prtljažni rolo pri karavanski različici je ena od številnih novih (skupno 28) 'simply clever' rešitev.

Vsekakor lahko zapišemo, da je škoda superb zelo impresivna. Prijetna v kabini je tudi zaradi vseh materialov, zaradi usnja, ki je narejeno na trajnosten način, ali pa lesenih vložkov.

Še več o novi škodi superb pa v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost.