V primeru Dacijinega kompleta gre za zložljivo posteljo, spravljeno v škatlo iz vezane plošče. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
V primeru Dacijinega kompleta gre za zložljivo posteljo, spravljeno v škatlo iz vezane plošče. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Dacia ponuja družinam naklonjen model jogger, ki je eden najugodnejših novih sedemsedežnih avtomobilov, s katerim se lahko zapeljete tudi po slabšem terenu. Kot tak je primeren tudi za kampiranje v naravi, sploh ker omogoča tudi nakup opreme namenjene dejavnosti na prostem.

Komplet v obliki škatle tehta 50 kilogramov, ima 220 litrov prostornine in je narejen tako, da ga pospravite v joggerjev zadek. Vanj lahko popravite različne rekvizite za preživljanje časa v naravi, v nekaj minutah pa se spremeni v pravo zakonsko posteljo z mehkim 190 centimetrov dolgim ležiščem. Prav tako je mogoče na potniški prostor pritrditi šotor in tako tudi več kot dvema omogočiti kampiranje.

V Avtomobilnosti smo preizkusili prav tak komplet v joggerju. Najprej smo sestavili opremo, da smo vedeli, o čem govorimo. Zlaganje je povsem enostavno, tako da sem jaz na tej postelji nekaj noči udobno smrčal. Nikoli nisem šel v kamp, vedno sem spal kar v naravi. Kjer mi je bilo lepo, sem prenočil, ampak, ali sem bil s tem dejanjem v prekršku? Bil sem v toleriranem prekršku. Zakon o javnem redu in miru v 18. členu pravi, da je v Sloveniji divje kampiranje prepovedano.

Zakon o javnem redu in miru v 18. členu pravi, da je v Sloveniji divje kampiranje prepovedano. Kampirate lahko samo na za to dovoljenih površinah. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Zakon o javnem redu in miru v 18. členu pravi, da je v Sloveniji divje kampiranje prepovedano. Kampirate lahko samo na za to dovoljenih površinah. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Razlika med kampiranjem in počitkom

Kampirate lahko samo na za to dovoljenih površinah, torej v kampu ali pa na urejenih počivališčih, recimo na počivališčih za avtodome, na tistih slovitih PZA-jih, ali pa recimo na zasebnih zemljiščih. Seveda z dovoljenjem lastnika. Še posebej strogi glede tega so v turističnih občinah. Seveda so proti divjemu kampiranju, še zlasti zaradi primanjkljaja v občinski blagajni. Z divjim kampiranjem jim namreč ustvarite manko v vrednosti vsaj turistične takse. Če torej kampirate divje, lahko pričakujete globo 80 evrov in pa pregon.

Razlikovati moramo torej med kampiranjem in pa počitkom. Če bi ob joggerju postavili šotor in pri kakšnih specialisti za kampiranje vzeli še rešitev za kuhinjo, pa vodo in se v naravi za več dni "razkomotili", bi bil to očiten kazalnik, da kampiramo. To je seveda protizakonito. Ni pa nobene težave, če se samo malce ustavite, sestavite mizico, skuhate kavo, pojeste kosilo in se odpeljete naprej.

Nov komplet za spanje le v nekaj minutah spremeni notranjost joggerja v spalnico za dve osebi. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Nov komplet za spanje le v nekaj minutah spremeni notranjost joggerja v spalnico za dve osebi. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Pa še en poudarek. Če bi parkiral joggerja sredi polja, bi bil to tudi prekršek. Avto namreč na travo postavimo samo do pet metrov stran od ceste. Kakšen bi bil torej nauk drugačne zgodbe? Dacia jogger je krasen popotniški avtomobil za dva, ki se peljeta, parkirata, se recimo usedeta na kolesa ali pa peš vandrata malce naokoli. Potem prideta nazaj, si kaj skuhata, nato pa seveda nadaljujeta pot do naslednje turistične destinacije, kjer poiščeta miren odmaknjen kraj, ali pa kakšno parkirišče in tam varno prenočita, zjutraj pa spet nadaljujeta pot do novih avantur.

Vabljeni k ogledu videoreportaže iz oddaje Avtomobilnost.