Novi zastavonoša znamke Land Rover ima oblikovne podobnosti z legendo, predstavljeno pred več kot pol stoletja. Foto: MMC RTV SLO/Sebastjan Plevnjak
Novi zastavonoša znamke Land Rover ima oblikovne podobnosti z legendo, predstavljeno pred več kot pol stoletja. Foto: MMC RTV SLO/Sebastjan Plevnjak

O avtomobilih kroži veliko stereotipov. Nekateri se dotikajo kakovosti avtomobila, drugi opredeljujejo lastnike, obstajajo pa avtomobili, ki ne pustijo ravnodušnega skoraj nikogar. Range rover je zagotovo eden takšnih avtomobilov.

Že več kot 50 let predstavlja range rover umirjeno, nevsiljivo eleganco. Tistim, ki jim je všeč, ga kujejo v zvezde, obstajajo pa ljudje, ki jim range rover preprosto ni všeč.

Oblika, ki naredi velik vtis

Range rover zadnje generacije z obliko vsekakor navduši. Ne le, da je novinec s koeficientom zračnega upora 0,30 med najbolj aerodinamičnimi v svojem razredu, lahko bi zapisali, da je resnično rezultat želje oblikovalcev, ki so želeli ustvariti razkošno vozilo na nevsiljiv način.

Vzmetenje za prilagajanje blaženja uporablja tudi podatke iz navigacijske naprave. Foto: MMC RTV SLO/Sebastjan Plevnjak
Vzmetenje za prilagajanje blaženja uporablja tudi podatke iz navigacijske naprave. Foto: MMC RTV SLO/Sebastjan Plevnjak

Če se prednji del avtomobila od predhodnika ne razlikuje kaj dosti, pa je stranski del popolnoma drugačen. Prvič smo jih videli pri velarju, zdaj pa je tudi novi range rover opremljen s kljukami, ki se v celoti pogreznejo v vrata, ko niso v uporabi. Priznam, da so videti elegantno, a se jih je treba privaditi. Uporabnost v primerjavi s klasičnimi je omejena in drugačna. Da ne rečem celo muhasta.
Stransko podobo dopolnjujejo popolnoma nova platišča. Testni avto je bil opremljen z največjimi, kar 23-palčnimi, ki so videti fantastično, a ne verjamem, da se bo z njimi lastnik upal zapeljati na neutrjeno brezpotje. Sam se nisem niti na pločnik.

Odločno drugačen je zadek avtomobila. Zdaj je še bolj eleganten, ozke luči so potisnjene popolnoma na skrajna robova karoserije. Je pa zadek relativno strmo odsekan, kar godi pri vzvratnem parkiranju.

Razkošna kabina

Razkošnost bivanja ponuja tudi notranjost. Materiali so vrhunski, oblikovna eleganca je na najvišji možni ravni. Voznikov delovni prostor je brezhiben, tudi stikala in gumbi na sredinski konzoli so lahko dosegljivi. Digitalni napredek se odraža v popolnoma novem 13,1-palčnem osrednjem zaslonu, ki ga dopolnjuje še 13,7-palčni zaslon pred sovoznikom. Osrednji zaslon deluje dobro in precej logično, tudi zato, ker deluje na principu pametnega telefona. Bi si pa vseeno želeli malce večjih ikon, saj je včasih med vožnjo upravljanje zaslona preveč zamudno.

Veliko lažje je upravljanje z voznikovim zaslonom. S stikali na volanskem obroču se lahko izbirajo različni zasloni, vključno z navigacijo. In komur vse omenjeno ni dovolj, je tu še velik in z informacijami radodaren projicirni zaslon.

Kabina je prostorna in razkošna. Foto: MMC RTV SLO/Sebastjan Plevnjak
Kabina je prostorna in razkošna. Foto: MMC RTV SLO/Sebastjan Plevnjak

Range rover z letnico 2022 je postavljen na novo platformo MLA-Flex, ki omogoča osnovno in podaljšano medosno razdaljo. Osnovna medosna razdalja, ki meri 2,997 milimetra, omogoča notranjost s štirimi ali petimi sedeži, za 20 centimetrov daljša medosna razdalja pa omogoča tudi izbiro sedmih sedežev.

Zmogljiv na cesti

Testni avtomobil je imel pod prednjim pokrovom 3-litrski turbodizelski agregat z 258 kW oziroma okroglimi 350 "konji". Čeprav je masa vozila več kot 2 toni in pol, je pospešek z mesta do 100 km/h malenkost več kot šest sekund, pospeševanje pa se ustavi tam, kjer je to dovoljeno, šele pri številki 234 km/h. Za 100 prevoženih kilometrov bo ob dinamičnem pospeševanju potrebnih vsaj 11 litrov dizelskega goriva, ob umirjeni vožnji, takšni, kot je na našem normnem krogu, pa je poraba znašala zgolj 7,3 litra.

Range rover je kot ustvarjen za avtocestna križarjenja, vendar se zaradi nove MLA-Flex platforme, novega elektronskega zračnega vzmetenja in štirikolesnega krmiljenja popolnoma spodobno znajde tudi v mestni gneči. Platforma je popolnoma prilagodljiva in bo v prihodnosti tudi v električni različici. Zračno vzmetenje lahko v povezavi z navigacijo še pred ovinkom poskrbi za manjše nagibanje karoserije v ovinku, štirikolesno krmiljenje pa skrbi za večjo stabilnost pri večjih hitrostih, v mestu pa omogoča obračalni krog 11 metrov, kar je na ravni osebnega avtomobila srednjega razreda.

Range rover je serijsko na voljo s krmiljenjem zadnjim koles, ki je s 7-stopinjskim zasučnim kotom omogočilo obračalni kot le 11 metrov. To je primerljivo s kompaktnimi osebnimi avtomobili. Foto: MMC RTV SLO/Sebastjan Plevnjak
Range rover je serijsko na voljo s krmiljenjem zadnjim koles, ki je s 7-stopinjskim zasučnim kotom omogočilo obračalni kot le 11 metrov. To je primerljivo s kompaktnimi osebnimi avtomobili. Foto: MMC RTV SLO/Sebastjan Plevnjak

V praksi se vse omenjeno izkaže na način, da voznik izza volanskega obroča nima občutka, da vozi več kot pet metrov dolg avto. Morda je nekaj več pozornosti treba nameniti širini vozila, vse drugo pa je precej enostavno.

Štirikolesni pogon obljublja veliko

Kot se za sloves angleškega modela spodobi, se tudi novi ne boji terena. Sicer dvomim, da si ga bo veliko voznikov kupilo zato, da se bodo podajali na brezpotja in neutrjene terene, pa vendar – Land Roverjev štirikolesni pogon je sposoben plezanja, ki ga peš težko premagamo, hkrati pa se z novim range roverjem lahko zapeljemo v kar 90 centimetrov visoko vodo.

Navadno se razprave o smiselnosti dragega avtomobila krešejo med tistimi ljudmi, ki takega avtomobila nimajo niti si ga ne morejo privoščiti. A razlog za nakup takšnega avtomobila je precej enostaven – kupi si ga tisti, ki si ga lahko. Brez ovinkarjenja – cena testnega avtomobila je bila 178.509 evrov.

Že res, da ogromno, a kdor jih ima in jih bo dal za novega range roverja, jih bo, če jih že mora, zapravil za brez dvoma dober avto.