Avtomobile za prodajo na britanskem trgu BMW izdeluje v EU-ju, nekatere modele znamke Mini, ki jo ima prav tako v lasti, pa v EU pošilja z Otoka. Foto: BMW
Avtomobile za prodajo na britanskem trgu BMW izdeluje v EU-ju, nekatere modele znamke Mini, ki jo ima prav tako v lasti, pa v EU pošilja z Otoka. Foto: BMW

Pri BMW Group opozarjajo, da bi neuspeh pogajanj med EU-jem in Združenim kraljestvom o prihodnjih odnosih po brexitu podražil avtomobile znamk BMW in Mini tako za Britance kot preostale Evropejce.

Finančni direktor nemškega avtomobilskega velikana Nicolas Peter namreč pravi, da bi višje carine za BMW predstavljale velik dodaten strošek.

Če se Združeno kraljestvo in EU ne bosta dogovorila, bo treba za vse avtomobile, ki jih bodo poslali prek Rokavskega preliva, plačati dodatno dajatev v vrednosti desetih odstotkov cene vozila. "To bi BMW stalo na stotine milijonov evrov in brez zvišanja maloprodajnih cen ne bi šlo," je po poročanju francoske tiskovne agencije AFP opozoril Peter.

Čas se izteka

Prehodno obdobje po izstopu Združenega kraljestva iz EU-ja, do konca katerega morata strani doseči dogovor, se izteče 31. decembra. A preboja še ni, dogovor pa je treba nato še ratificirati.

Če dogovora o sporazumu o prihodnjih odnosih ne bo, bodo trgovinski odnosi med EU-jem in Združenim kraljestvom temeljili na pravilih Svetovne trgovinske organizacije, kar pomeni carine, kvote in druge trgovinske ovire, ki jih v 47 letih britanskega članstva v Uniji ni bilo.