Kalifornija je ameriška zvezna država z najstrožjimi okoljskimi omejitvami, vključno z načrtom za prepoved prodaje novih avtomobilov z motorjem z notranjim zgorevanjem do leta 2035. Foto: MMC/Maja Ikanović
Kalifornija je ameriška zvezna država z najstrožjimi okoljskimi omejitvami, vključno z načrtom za prepoved prodaje novih avtomobilov z motorjem z notranjim zgorevanjem do leta 2035. Foto: MMC/Maja Ikanović

Razcvet uporabe električnih avtomobilov dokazano vpliva na znižanje izpustov ogljikovega dioksida, kažejo izsledki študije, ki so jo na širšem območju San Francisca izvedli na kalifornijski univerzi Berkeley.

V okviru študije, katere izsledke so objavili ta teden, so znanstveniki s pomočjo več deset senzorjev, postavljenih na območju zaliva San Francisco, zaznali majhen, a stalen padec izpustov ogljikovega dioksida. Ta velja za enega glavnih povzročiteljev globalnega segrevanja ozračja, ki vedno bolj spreminja vremensko dogajanje. Da bi lahko dvig globalnih temperatur obdržali na obvladljivih ravneh in se izognili najhujšim okoljskim katastrofam, znanstveniki že dolgo pozivajo države k opustitvi fosilnih goriv.

Če bi želela zvezna država Kalifornija izpolniti cilj, da do leta 2045 postane območje z ničelnimi neto izpusti, bi morala po Cohenovih besedah izpuste v prihodnjih 20 letih na letni ravni znižati za več kot tri odstotke in pol. Foto: Pixabay
Če bi želela zvezna država Kalifornija izpolniti cilj, da do leta 2045 postane območje z ničelnimi neto izpusti, bi morala po Cohenovih besedah izpuste v prihodnjih 20 letih na letni ravni znižati za več kot tri odstotke in pol. Foto: Pixabay

"Z atmosferskimi meritvami smo pokazali, da uporaba električnih vozil deluje in da ima predvideni učinek na izpuste ogljikovega dioksida," je ob objavi rezultatov študije po poročanju francoske tiskovne agencije AFP povedal glavni avtor raziskave Ronald Cohen.

Čeprav je bilo pred tem znano, da dve tretjini izpustov ogljikovega dioksida nastane v mestih, je bilo natančnih podatkov o tem malo. Oblikovalci politik so tako lahko le ugibali, na kakšen način najbolje znižati izpuste.

Po petih letih oprijemljivi rezultati

Raziskava je zdaj poskrbela za bolj oprijemljive podatke na tem področju. Kot je pojasnil Cohen, so omrežje senzorjev začeli vzpostavljati leta 2012, v obdobju petih let pa zaznal 1,8-odstotni padec izpustov ogljikovega dioksida na letni ravni.

Po navedbah AFP-ja nameravajo raziskavo meritve izpustov ogljikovega dioksida zdaj razširiti tudi v največje kalifornijsko mesto Los Angeles, v mesto Providence v zvezni državi Rhode Island in v največje škotsko mesto Glasgow. Foto: EPA
Po navedbah AFP-ja nameravajo raziskavo meritve izpustov ogljikovega dioksida zdaj razširiti tudi v največje kalifornijsko mesto Los Angeles, v mesto Providence v zvezni državi Rhode Island in v največje škotsko mesto Glasgow. Foto: EPA

Podatke iz opravljenih meritev so nato navzkrižno primerjali z informacijami o registraciji električnih vozil (na vsakih 20 vozil je eno električno oz. hibridno vozilo) ter ugotovili, da ima elektrifikacija merljiv učinek.

Če bi želela zvezna država Kalifornija izpolniti cilj, da do leta 2045 postane območje z ničelnimi neto izpusti, bi morala po Cohenovih besedah izpuste v prihodnjih 20 letih na letni ravni znižati za več kot tri odstotke in pol.

Kalifornija je ameriška zvezna država z najstrožjimi okoljskimi omejitvami, vključno z načrtom za prepoved prodaje novih avtomobilov z motorjem z notranjim zgorevanjem do leta 2035.
Po navedbah AFP-ja nameravajo raziskavo meritve izpustov ogljikovega dioksida zdaj razširiti tudi v največje kalifornijsko mesto Los Angeles, v mesto Providence v zvezni državi Rhode Island in v največje škotsko mesto Glasgow.

V eni od preteklih oddaj Avtomobilnost smo se posvetili merjenju izpustov. Črni ogljik, ki nastaja pri izgorevanju fosilnih goriv, je tisti delec, ki bruseljske inženirje ves čas sili, da znova in znova zaostrujejo okoljske standarde. Izvedli smo kontrolne meritve izpustov pri vozilih, ki zgolj vozijo mimo. Vabljeni k ogledu reportaže.