Tisto, kar dela i20 precej večjega, je očem skrito. Tu merimo predvsem na nabor varnostno-asistenčnih sistemov, združenih pod oznako Hyundai SmartSense, katerih količina je za razred avtomobilov, v katerem se i20 vozi, nadpovprečna. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Tisto, kar dela i20 precej večjega, je očem skrito. Tu merimo predvsem na nabor varnostno-asistenčnih sistemov, združenih pod oznako Hyundai SmartSense, katerih količina je za razred avtomobilov, v katerem se i20 vozi, nadpovprečna. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Pred dobrimi 12 leti so se pri Hyundaiu odločili za odločnejši evropski nastop v razredu manjših avtomobilov oziroma B-segmentu. Za razvoj in obliko modela i20 so poskrbeli v evropskem razvojnem centru v Russelsheimu v Nemčiji, za serijsko izdelavo pa v povsem novih tovarnah v Turčiji in Indiji.

Ker so v Slovenijo prihajali avtomobili iz indijske tovarne, so se številni posmehovali, češ iz Indije pač ne more priti nič dobrega. Kako je v resnici bilo, smo se še v istem letu lahko prepričali novinarji, ko smo obiskali Hyundaievo indijsko tovarno v mestu Čenaj. Ne pretiravam, če rečem, da je bila tista tovarna najbolj prefinjen kraj in predvsem najčistejši kraj v celotnem času obiska Indije. Kar po drugi strani pomeni, da so, čeprav v Indiji, pri Hyundaiu temelje in cilje postavili zelo visoko.

Opazno drugačen

Zdaj je čas za tretjo generacijo i20, s katerim predstavljajo nov oblikovalski jezik – drznejši, kar smo spoznali tudi ob vožnji tucsona. Izstopa predvsem popolnoma nova oblikovna zasnova zadka z navzdol zavihanimi lučmi, ki so med seboj povezane s trakom iz LED-svetilk. Spredaj izstopa široka trapezasta maska z navzgor zavihanima žarometoma z obrvmi, ki jih tvorita dnevni luči iz LED-svetilk, izrazitejša pa je tudi reža pod masko. Bočna linija je izrazito klinasta, pri Hyundaiu pa izpostavljajo predvsem samosvoj stebriček C.

V prostornejši kabini izstopajo nov volanski obroč, digitalni instrumenti in 10,25-palčni za dotik občutljivi zaslon infozabavnega sistema. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
V prostornejši kabini izstopajo nov volanski obroč, digitalni instrumenti in 10,25-palčni za dotik občutljivi zaslon infozabavnega sistema. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Novi i20, ki so ga postavili na izboljšano različico Hyundaieve trenutne platforme, je v 24 milimetrov nižji, 30 milimetrov širši in pet milimetrov daljši od predhodnika, kar se odraža v vozni dinamiki, 10 milimetrov pa je pridobila tudi medosna razdalja, kar se odraža predvsem na prostornosti zadnje klopi. Tudi prtljažnik je uporabno večji.

Turbo trivaljnik logična izbira

Korejci so se že pred časom naučili, da če želijo ustreči evropskemu kupcu, mu morajo ponuditi bistveno več kot domačemu. Mi pač damo več na obliko, pa tudi na vozne lastnosti.

Cena testnega avta je z 19.195 evri precej zasoljena. A če vključimo vso opremo, se zdi že razumnejša, znova pa velja izpostaviti, da je dodatna oprema, kolikor je sploh še ostane na voljo po razumnih cenah. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Cena testnega avta je z 19.195 evri precej zasoljena. A če vključimo vso opremo, se zdi že razumnejša, znova pa velja izpostaviti, da je dodatna oprema, kolikor je sploh še ostane na voljo po razumnih cenah. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Pozitivno preseneti notranjost. Prinaša številne novosti, predvsem pa dobro ergonomijo. To pomeni, da se voznik za volanom počuti dobro, predvsem pa so mu na dosegu rok tisti gumbi in stikala, ki jih med vožnjo najbolj potrebuje. Velik napredek prinaša osrednji zaslon, za katerim se skriva nova tehnologija Bluelink.

Pod motornim pokrovom se je vrtel sodobni bencinski trivaljnik z nekaj več kot 88 kW. Če se ne zdi desetsekundni pospešek z mesta do 100 km/h nič posebnega, pa je 188 km/h največje hitrosti nadpovprečne. Za prestavljanje je v testnem avtu skrbel klasični šeststopenjski ročni menjalnik.

Še podrobneje lahko i20 spoznate v videoprispevku Avtomobilnosti.