Jeepa avenger smo na supertestu preizkusili na strmejših makadamskih klancih, v blatu in na bolj spolzkem terenu. Vozni programi mu kljub dvokolesnemu pogonu omogočajo dober oprijem in tudi vožnjo po slabših cestah. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Jeepa avenger smo na supertestu preizkusili na strmejših makadamskih klancih, v blatu in na bolj spolzkem terenu. Vozni programi mu kljub dvokolesnemu pogonu omogočajo dober oprijem in tudi vožnjo po slabših cestah. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Jeep avenger bi lahko bil najbolj primeren jeep za slovenske gozdne ceste. Zato, ker je majhen. In, ker je jeep, je bolj terenski od mestne SUV konkurence. Vseeno nas je zanimalo, koliko je ta mali mestni jeep tudi v praksi "pravi jeep"? Zato smo ga umazali v blatu.

Ker je jeep, je oglate oblike. To na terenu pride zelo prav. Oglati prednji del vozniku ob pogledu izza volana omogoča dobro oceno, kje so robovi avtomobila. In, ker je jeep, ima tudi najboljše terenske kote - vstopni, izstopni, prehodni kot so najboljši v razredu. Za nameček je za centimeter bolj oddaljen od tal, kot njegova najbližja konkurenca. In na terenu šteje vsak centimeter.

In ker je majhen jeep, je tudi najbolj primeren za majhne in ozke slovenske ceste. Ko gremo vandrat po terenu, se zelo hitro soočimo s tem, da kakšna cesta postane ožja, kot smo pričakovali. In ker je jeep, ima bolj terenske vozne programe, kot pa drugi sorodni mestni malčki iz skupine Stellantis.

V res zahtevnih razmerah bi si želeli štirikolesni pogon, vendar pa bo gobarski izlet prestal z odliko. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
V res zahtevnih razmerah bi si želeli štirikolesni pogon, vendar pa bo gobarski izlet prestal z odliko. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Program za sneg, pesek, blato

Najbolj uporaben je program za sneg, ki takrat, ko zapade sneg, motorju odvzame bliskovitost. To pomeni, da tudi, če imamo zelo nerodno desno nogo na stopalki, avtomobil v snegu ne bo zaplesal. Program, ki sem ga na terenu največkrat uporabljal je program za vožnjo po pesku (sand), ki poskrbi, da motorju ne zmanjka moči, tudi, če se soočimo z zelo strmim makadamskim klancem in bi vrtljaji utegnili pasti v območje, v katerem avtomobil nima dovolj moči. Program za pesek poskrbi, da motorju nikoli ne zmanjka moči. Voznik lahko vklopi tudi program za blato. Na našem testu blatna luža avengerju ni predstavljala nikakršne težave.

V povezavi z blatnimi okoliščinami pa moramo Jeepu sporočiti, da smo neučakani. Ta avtomobil bi res moral imeti štirikolesni pogon. Jeep ne sme omagati, avenger, pa, ko pridejo slabše razmere, večkrat omaga. Ko bo imel štirikolesni pogon, bo avenger na terenu konkuriral dacii duster, suzukijem in tudi pandi 4x4. In takrat bo to najbolj primeren jeep za slovenske ceste.

Vabljeni k ogledu videoreportaže iz oddaje Avtomobilnost.