Fiat 500 je opazno večji od predhodnika. Je daljši, širši in tudi višji, pa tudi v kabini je zahvaljujoč večji medosni razdalji več prostora za potnike. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Fiat 500 je opazno večji od predhodnika. Je daljši, širši in tudi višji, pa tudi v kabini je zahvaljujoč večji medosni razdalji več prostora za potnike. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Čeprav bi mu pokrili logotipe, bi verjetno tudi tisti površni poznavalci avtomobilizma ugotovili, da gre za fiat 500. A ker se oblikovalci tega avtomobila tako zvesto držijo oblikovnih zapovedi originala, bi bil odstotek tistih, ki bi ugotovili, da gre za popolnoma novo generacijo, najbrž nekoliko manjši.

Čeprav je ta avto zelo podoben svojemu predhodniku, pa je novo na avtomobilu vse. Original je poganjal majhen bencinski motor, zdaj pa je glavni električni motor. Za mestnega prvaka na marsikaterem evropskem trgu popolnoma logična odločitev.

Dober tudi na avtocesti

V Avtomobilnosti smo preizkusili različico z večjo izmed dveh razpoložljivih baterij, ki ima skupno kapaciteto 42 in uporabno kapaciteto nekaj več kot 37 kilovatnih ur in omogoča hitro polnjenje z močjo do 85 kilovatov.

Originalni fiat 500, ki je luč sveta ugledal leta 1957, je imel popolnoma zaprto prednjo masko. In na neki način se k originalu znova vrača novi 500, saj je tudi njegova maska skoraj popolnoma zaprta. Foto: MMC RTV SLO/Fiat
Originalni fiat 500, ki je luč sveta ugledal leta 1957, je imel popolnoma zaprto prednjo masko. In na neki način se k originalu znova vrača novi 500, saj je tudi njegova maska skoraj popolnoma zaprta. Foto: MMC RTV SLO/Fiat

Če se boste večino časa varčno vozili v mestu in se približali povprečni porabi 12 kilovatnih ur na 100 kilometrov, boste z enim polnjenjem lahko prevozili tudi več kot 300 kilometrov. V mestu je ta avto seveda zelo domač. Za primer pokažemo zgolj rajdni krog. Novi 500 za obračanje potrebuje manj kot 10 metrov prostora.

Oblikovno je novi 500 zelo podoben predhodniku, a je zdaj digitaliziran. Posebnost je volan, ki ima le dve prečki. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Oblikovno je novi 500 zelo podoben predhodniku, a je zdaj digitaliziran. Posebnost je volan, ki ima le dve prečki. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Ampak če smo iskreni, med testom večinoma nismo dosegali mestne porabe. Veliko časa smo namreč preživeli tudi na regionalnih cestah in avtocesti ‒ preprosto zato, ker je novi 500 tudi tam zelo dober.
Na kakšni pravi vozniški cesti 500 nudi precej zabave, za kar gre zasluga predvsem poskočnemu elektromotorju s 87 kilovati ter dobri legi v zavojih. Krmiljenje je zelo lahkotno, zato dejstva, da je električni 500 za tretjino težji od svojega bencinskega predhodnika, ne občutimo preveč.

Kaj vse smo še ugotovili med testom, pa si poglejte v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.