Gledano v celoti, je bil testni leon, ne glede na osnovni motor, zelo všečen paket, ki so ga elegantno dopolnjevali dinamična oblika, cuprina značilna karoserijska barva v kombinaciji z bakrenimi dodatki in velika kolesa oziroma platišča iz lahke litine. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Gledano v celoti, je bil testni leon, ne glede na osnovni motor, zelo všečen paket, ki so ga elegantno dopolnjevali dinamična oblika, cuprina značilna karoserijska barva v kombinaciji z bakrenimi dodatki in velika kolesa oziroma platišča iz lahke litine. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Leon je bil eden od dveh modelov, ki so si ju pri novonastali znamki Cupra izposodili od sestrske ali pa lahko rečemo kar matične tovarne Seat. Poteza se je v začetku leta 2018 zdela kar pogumna. Španci so si verjetno mislili, če je uspelo Japoncem, Nemcem, Francozom in še komu, bo tudi nam.

Po dobrih petih letih obstoja znamke lahko z gotovostjo trdimo, da je ideja padla na plodna tla. Španci so v začetku sicer verjetno razmišljali, da bo Cupra bolj ali pa predvsem športna znamka, koronavirus in pa predvsem (pre)hitra invazija električnih avtomobilov pa jih je rahlo potisnila v drugo smer.

Za dobro opremljen avto, tako kot je bil testni, bo potrebnih vsaj 36 evrskih tisočakov. Za marsikoga veliko, po drugi strani pa glede na to, kaj avto ponuja in koliko stane konkurenca, povsem sprejemljivo. Živimo pač v času, ko se vse draži, tudi avtomobili. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Za dobro opremljen avto, tako kot je bil testni, bo potrebnih vsaj 36 evrskih tisočakov. Za marsikoga veliko, po drugi strani pa glede na to, kaj avto ponuja in koliko stane konkurenca, povsem sprejemljivo. Živimo pač v času, ko se vse draži, tudi avtomobili. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Blagi hibrid

Na Cuprinem jedilniku so sicer še vedno zmogljivi športniki, prihajajo pa tudi druge, manj zmogljive različice. Četudi z manj moči so po drugi strani primernejše za širšo množico in kot tak je zagotovo tudi leon z 1,5-litrskim bencinskim motorjem. Za boljši občutek kupca ali pa zgolj proizvajalca je agregat sicer opremljen z blago hibridno tehnologijo, a je 48-voltni hibridni sistem v popolnosti samostojen in na njegovo delovanje voznik skoraj ne more vplivati. Dovolj je zgolj umirjen pritisk na pedal za plin, elektronika pa naredi svoje. Ko se to njej zazdi.

S cupro leonom dobite prijetno notranjost, ergonomijo na zavidljivi ravni in sedeže, ki sodijo v sam vrh razreda. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
S cupro leonom dobite prijetno notranjost, ergonomijo na zavidljivi ravni in sedeže, ki sodijo v sam vrh razreda. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Če je to za nekoga slabost, je po drugi strani prednost, saj se z vožnjo oziroma delovanjem motorja vozniku ni treba ukvarjati. Čeprav z oznako eTSI, se 1,5-litrski bencinski motor vozi kot klasični bencinski motor, ki mu pomaga turbopuhalo. Ob odločnem pritisku na pedal plina je odzivnost hipna, motor se rad zvrti tudi v višje vrtljaje, seveda pa je večja tudi poraba goriva. V povprečju 7,5 litra za 100 dinamično prevoženih kilometrov. Umirjenost se izplača tako agregatu kot vozniku – brez težav je mogoče tudi povprečje petih litrov, pri čemer zagotovo na cesti ne boste med najpočasnejšimi.

Odličen v ovinkik

Druga zgodba je dinamična vožnja. 110 kilovatov sicer resda ni motorno razkošje, a je dovolj, da s tem leonom peljete zares hitro. Ne zgolj po avtocesti, njegov domači teren so predvsem ovinki. Agregat, menjalnik, podvozje in velikost avtomobila so povezani v homogeno celoto, ki ne pusti ravnodušnega tudi bolj zahtevnega in z vozniškim znanjem prežetega voznika.

110 kilovatov sicer resda ni motorno razkošje, a je dovolj, da s tem leonom peljete zares hitro. Ne le po avtocesti, njegov domači teren so predvsem ovinki. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
110 kilovatov sicer resda ni motorno razkošje, a je dovolj, da s tem leonom peljete zares hitro. Ne le po avtocesti, njegov domači teren so predvsem ovinki. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Cupra leon prinaša vse tisto, kar je nekoč ponujal Seatov leon. Prijetno notranjost, ergonomijo na zavidljivi ravni in še vedno sedeže, ki sodijo v sam vrh razreda, v katerem se Leon vozi. Največja razlika med nekoč in danes pa so zagotovo gumbi in stikala. Takšnih pravih, ko uporabnik ve, da ga pritisne, je malo oziroma so bolj kot ne samo še na volanskem obroču. Upravljanje avtomobila, prezračevalne naprave, radie in zabavnega sistema se dogaja le še na osrednjem zaslonu. Morda za mlado generacijo nekaj popolnoma običajnega, sam pa se še vedno prištevam med tiste voznike, ki zagovarjajo vsaj kakšen fizični gumb.

Ti sicer na vožnjo ne vplivajo, vplivajo pa na počutje in predvsem prihranijo kakšen napačen pritisk, ko med vožnjo pritisneš nekaj popolnoma drugega od želenega. A po drugi strani je treba Seatov oziroma Cuprin osrednji zaslon pohvaliti za njegovo delovanje. Čeprav je to Volkswagnova zapuščina, deluje veliko bolje kot v nemških avtomobilih, predvsem zanesljiveje in hitreje.